annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Vraag over exporteren in 4K, bij Adobe.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Vraag over exporteren in 4K, bij Adobe.

Zit intussen druk te puzzelen met de proefpaketten van Adobe.

Zowel Premiere Pro als Elements 14. Om te zien wat de verschillen zijn.

Vooral om te zien, of Pro niet net te ingewikkeld is.

 

Er is iets wat ik heel vreemd vind. Geld zowel in Pro als Elements 14.

 

Als ik bezig ben een film in elkaar te schroeven in 4K, zie ik 't beeld als op de 1e foto.

Exporteer ik e.e.a., dan krijg ik in 1920-1080 dus full HD, exact hetzelfde op 't geexporteerde

bestand. Resp. de TV of monitor. Is er niets van 't beeld afgesneden.

 

Exporteer ik in 4K, dan mist er een compleet stuk van 't beeld. Ongeveer 1/4 schat ik.

Ik heb (nog) geen 4K monitor. Ligt het daaraan?

Er is verder weinig in te stellen.

De keuze is 4K, of full HD. Daar kan het dus niet aan liggen.

 

Ik had altijd begrepen, dat als je de film bewerkte in 4K, hem dan eventueel downscalde

naar Full HD, de kwaliteit beter werd.

Maar als je nu, omdat je nog geen 4K TV hebt, de zaak niet compleet op beeld krijgt lijkt me vreemd.

 

Dat houdt weer in, dat je als je een andere TV gaat kopen, je een de hele zaak opnieuw moet

upgraden. Zodat alles weer parallel loopt.

 

In dat geval heeft upgrading van Elements 12 naar 14 ook geen zin, omdat je toch niet hoger

kunt gaan in export als full HD.

Of gebeurt er aan de ingangskant wel degelijk iets.

 

Wie weet er wat meer van deze materie.

 

Voeg voor de duidelijkheid even 2 foto 's toe.

 

Beeld tijdens maken project.jpg

 

Beeld na exporteren in 4K.jpg

 

 

21 ANTWOORDEN 21
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Bedankt. Denk dat dan de aanschaf van een 4K monitor voor m 'n computer er aan zit te komen.

 

Kom nog een vreemd fenomeen tegen. Of zou dat te maken hebben met de "trial" uitvoering van de

Premiere Elements 14. (zie foto)

 

De opslag van de beste uitvoering in 4 K = 67.322 kb

De opslag in 1920x1080, terwijl de kwaliteit 4x minder is, vrijwel 't dubbele in opslag. etc

 

Exact hetzelfde filmpje in proefsetting 4x gedownload.

1 x Vegas. Is ie al beduiden groter als in Elements. Neem aan andere compressie.

1x in Elements 12 ( Full HD) daar is ie groter als in K4. Maar ongeveer even groot als in 1920x1080

1x in Elements 14 (K4) en daar is ie kleiner als in 1920x1080.

1x in Elements 14 (K4)

 

Geen idee hoe dat zit.

 

Verschillen in opslag grootte.jpg

 

 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ik ken de trailuitvoering van dit programma niet maar het komt regelmatig voor dat trial uitvoeringen beperkt zijn in wat je kan doen. Soms zit dat in de uitvoer.

Ik weet echter dat in Premiere Pro de exportinstellingen voor een zéér groot gedeelte bepalen of hoe groot het eindbestand wordt. Hoe hoger de kwaliteit, des te groter de file.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@pieterlj

 

Gelet op 't feit, dat er een levensgrote balk door 't beeld  staat met de vermelding "trial", zou de exportbeperking

wat mij betreft er toch wel af mogen.

Je bent zo beslist niet in staat om te zien wat de uiteindelijke resultaten zijn bij Export.

En die vind ik niet onbelangrijk.

 

*

Zie dat jij als 1 van de eersten onder je bericht, de spullen waarmee je werkt hebt gezet.

Zoals elders in 't forum besproken.

 

Ik zal dat ook aanpassen. Vind dat wel een goeie.

 

 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Dat is apart. Ik zie die handtekening dus zelf niet staan. Vreemd

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

En nu wel. 

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@pieterlj

 

Heb intussen definitief besloten:

 

a.

In elk geval niet verder te gaan, met Sony Vegas. Dat was enige dagen geleden al duidelijk.

Gelet op, niet "verder gaan", door Sony, met dit programma. En de matige recensies.

 

b.

Heb na bestudering van het bestelde boek, in 't Nederlands, omtrent Adobe Premiere Pro,

besloten, ook dit programma te laten vallen.

Niet omdat het niet goed zou zijn, maar omdat het mij steeds duidelijker wordt, dat er zeer veel in zit,

wat ik niet zal gebruiken. Voor mij "overkill".

 

Maar ervaar het programma als zeer fraai.

o.a. Een geweldig mooie mogelijkheid "wiebeligheid" te verdwijderen. Door "warp".

En geweldige mogelijkheden tot "graden". Maar dat is niet helemaal mijn "pakkie an".

 

c.

Heb zojuist Adobe Premiere Elements 14 gedownload/gekocht.

Dat voldoet, denk ik, voldoende aan mijn wensen.

 

*

Mijn computer en videokaart, (zijn nog maar 2 jaar oud) ondersteunen geen K4.

Super snel. Geen koeling, dus 100% stil.

Geen standaard harde schijf, maar elektronisch. Dus zeer snel.

'n Heel mooi klein kastje. Gecombineerd met een server incl. 4 harde schijven van ongeveer 3 Tb.

 

Heb dat intussen met mijn zoon kortgesloten. Dat is mijn steun en toeverlaat in dit soort zaken.

Eigenlijk weet ik daar erg weinig van. Laat dat volledig over aan hem.

 

Maar je kunt met Adobe Premiere Elements 14, wel voorbereidingen treffen,

die iets makkelijker liggen in de toekomst.

Alleen kun je die zaken niet beoordelen op je monitor. d.w.z. niet in 4K / wel in Full HD.

 

 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@pieterlj

 

Heb intussen net Adobe Premiere Elements 14 gedownload.

 

Vreemd genoeg blijft de "kleine" opslag ongewijzigd.

Dat heeft dus niets te maken met de "proef-versie".

 

Begrijp daar dus letterlijk niets van.

 

 

 

 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Maak eens een screenprint van je export settings.

 

Ik denk dat dit programma voor mij ook beter zou zijn.Echter, in tegenstelling tot adobe cc is dit programma wel erg duur voor mij. Ik houd het wel bij Premiere Pro.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@pieterlj

 

Intussen dus Elements 14 gekocht. Kost eenmalig rond € 70.--

 

Beeldscherm met gegevens export naar TV.jpg

 

Zo ziet de uitvoer er uit in Elements 14.

 

Bij Elements 12 had je enorm veel mogelijkheden. Denk wel 30.

Hier is dat beperkt tot 3. Eigenlijk minstens zo makkelijk.

 

Maar waar ik niets van snap is dat een uitvoer in 1920x1080 bijna 10x groter is , als 4K.

Is dus vrijwel even groot als export in Elements 12. Wat dus ook 1920x1080 is.

 

Vreemd genoeg is de kwaliteit bij afdraaien via Mediaplayer wel goed.

Maar dan moet er een waanzinnige compressie plaats vinden. Anders begrijp ik het niet.

 

Dacht eerst dat dit verschil lag, aan de proefversie die ik had van Elements 14.

Maar ook in de originele versie is dit identiek.

 

Navragen bij Adobe krijg ik niet voor elkaar.

Dat is in mijn ogen een enorm gepruts, waar je in fora terecht komt, die je vraag gaan beantwoorden.

Is mij tot op heden nog niet gelukt.

 

Zal de foto van de formaten er nog even onder hangen. Hoef je niet terug te bladeren.

 

Verschillen in opslag grootte.jpg

 

 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook niks van snap. Het 4k bestand zou eigenlijk veel groter moeten zijn. Een HD bestand tien keer groter????? Raadelachtig

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3