annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Picture Profile in video: of ook in foto's

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Picture Profile in video: of ook in foto's

Ik ben bezig in de Picture Profile settings te duiken voor video. Tot mijn verbazing kan je net als bij de foto's met de controller naar rechts gaan en daar van alles wijzigen. Eerst een paar foto's van het schermpje:

2016-04-07 18.31.07.jpg

 

2016-04-07 18.31.20.jpg

 

  1. Werkt dit alleen op de video's of heeft dit ook effect op foto's?
  2. Wat is Knee? Ik snap dat het iets met details in de highlights te maken heeft.
  3. Wat is raadzaam als je echt niks weet van dit soort dingen? Eraf blijven?
Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@pieterlj

 

Met mijn Nikon heb ik destijds het advies van "Draadstaal" een min of meer bekende filmmaker opgevolgd.

Ook zijn er diverse YouTubes over te vinden. Die gaan allemaal over de "kleuren" in films, die als filmisch

gezien worden. Vaak zijn de kleuren wat fletser. In ieder geval wat minder hard.

Vooral van Nikon was het rood nogal "heftig".

 

Dat kun je met dit programma onderdeel in stellen.

Ieder merk heeft een "eigen" kleurbeleving.

Ik heb zelf nog niet de behoefte gehad, bij de Sony, om 't aan te passen.

 

Naast de kleuren zijn contrast, verscherping en saturatie een verhaal. Wil je dat of niet.

 

Een en ander is omschreven in een cursus die ik van Draadstaal heb gekocht. De foto 's stuur ik mee.

Wat "Knee" is weet ik ook niet.

En volgens mij werkt e.e.a. alleen voor video. Maar weet dat niet voor 100% zeker.

 

Het handigste is als je object filmt waar nogal wat kleuren in zitten.

Elke keer de kleurinstellingen etc. even wijzigen. En je weet waar je voorkeur ligt.

 

Draadstaal - Beeldstijl instellingen 01.jpg 

Draadstaal - Beeldstijl instellingen 02.jpg

 

 

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

 

Dit vind ik een video waar 't zeer goed in wordt uitgelegd.

 

Deze beide mannen hebben overigens zeer veel mooi materiaal afgeleverd die 't kijken waard zijn.

 

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Interessante vraag! Picture profiles zullen alleen effect kunnen hebben op foto's die je als jpg opslaat lijkt me. Net zoals picture effect.