annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Alpha 100

profile.country.nl_NL.title
jofortu36
Nieuw

Sony Alpha 100

Ik heb een alpha 100 deze is al een redelijk oud maar deed het nog prima. Ik zeg deed omdat ik sinds een paar maanden het toestel niet kan gebruiken, hij geeft de error kaart niet bruikbaar, heb daarom een andere kaart gekocht een nieuwe dus en kreeg hetzelfde te zien, kaart niet bruikbaar. ik heb de kaarten geformatteerd met de camera en nog steeds geen succes. ben toen terug gegaan naar de fotowinkel waar ik hem heb gekocht toen die tijd, hun hebben ook nog een keer een kaart erin gestopt en precies hetzelfde. Kreeg toen te horen dat waarschijnlijk de kaartlezer kapot was, en kreeg toen het advies om hem op te sturen naar sony, ik vraag wat mij dit ging kosten en ze zeiden ja we moeten hem versturen en dat zou ongeveer € 50 a € 60 kosten en dan nog de onderzoekskosten en dan natuurlijk wat het probleem zou kunnen zijn de kaartlezer of er is iets anders aan de hand. ik zou dus moeten rekenen op minimaal € 200 en dan is daar het onderdeel nog niet inbegrepen. nu hij ligt nog steeds bij mij thuis want ik ben geen miljonair ben maar een gewone man die het moet rondbreien met een modaal inkomen. Johan
5 ANTWOORDEN 5
henkdew
Ontdekker

Hallo Johan

Je kunt proberen om de camera terug zetten naar fabrieksinstellingen .

Ik heb ook een A100 maar gebruik deze al een hele poos niet meer , maar je vind het ergens in het menu .

 

m,v,g.

 

Henk

profile.country.nl_NL.title
jofortu36
Nieuw

Hallo Henk

 

heb dat al gedaan althans geprobeerd maar de camera heeft geen intern geheugen hij vraagt hier seeds om de kaart, waarom weet ik niet want heeft daar niets meet te maken denk ik.

 

Johan

henkdew
Ontdekker

Hallo Johan

Ik heb de camera er even bij gepakt om een en ander te controleren .

Als ik de geheugenkaart er uit pak dan kan ik in het menu terug stellen naar fabrieksinstelling .

Eigenlijk zou je het geheugen van de camera moeten wissen , maar dan moet het kleine batterijtje wat in de camera is ingebouwd een aantal dagen moeten verwijderen om het geheugen van de camera te wissen maar er word beschreven dat alleen de servicedienst van Sony dat kan doen .

Je kunt ook kijken of er een camera reparateur bij je in de buurt is en deze om advies te vragen .

Mocht dit geen oplossing zijn dan kun je de camera nog als aandenken in de kast zetten en uitkijken naar een andere .

Ik fotografeer inmiddels met een Canon .

 

m.v.g.

Henk

henkdew
Ontdekker

Oja je kunt ook nog proberen om de nieuwste Firmware te instaleren of opnieuw te instaleren .

profile.country.nl_NL.title
jofortu36
Nieuw

Hallo Henk

 

ja ik kan dit even nakijken of ik een reparateur in de buurt heb.

Dank je wel voor de reactie en voor de eventuele oplossingen.

 

Fijn weekend

 

gr. Johan