annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7r3 Erg snel Ruis

profile.country.NL.title
Socialpictures
Ontdekker

Sony A7r3 Erg snel Ruis

Hey allemaal misschien zit ik er compleet naast.

 

Maar ik ervaar toch al aardig snel ruis met mijn Sony A7r3, misschien zijn mijn verwachtingen te hoog, maar ik had tot iso 3200/6400 geen problemen verwacht met ruis. 

Echt merk ik al een behoorlijke toename vanaf iso 1600.  Ik schiet Manuel, en heb vandaag ook een serie testfoto, s opgestuurd naar CameraNu. Want het lijkt steeds minder te worden, dus eigenlijks erger. 

 

 

Ik gebruik de Sony in combinatie met de Tamron 28-75 f2.8

Tags (2)
35 ANTWOORDEN 35
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

En verschil tussen de twee r3 is ongeveer 1 stop licht. Als ik mijn licht meter pak zie ik de waardes ook verschillen als ik deze paar millimeter draai. Licht kan al behoorlijk verschillen als je paar millimeter draait met je camera. Zo ook hoe de camera de ISO waarde instelt op auto. 

 

Mij persoonlijk zegt je gemaakte vergelijking weinig. Hoe heb je de test uitgevoerd? Wellicht kun je volgende keer voorbeeld foto's plaatsen met volledige EXIF en aangeven op welk punt er licht is gemeten. Welke meetmethode is gebruikt. Spot, Matrix, Centrum etc. Zelfde objectief/brandpuntafstand gebruikt etc. etc... 

 

En dat met de A9 II, tja andere camera met minder megapixel en andere sensor techniek etc. Neem eens kijkje op Tweakers voor uitleg. Hier vind je de technische onderbouwing 😉

[Techtalk] Equivalentie, ruis en dynamisch bereik

 

Heb je het gevoel dat je camera niet goed functioneert. Dan is het advies ga naar de winkel en laat deze aldaar testen en indien nodig opsturen voor onderzoek. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Jan Glas schrijft:

Afgelopen weekeind proef gedaan met 3 camera's
Mijn eigen (probleem) a7R3 camera.
Een ingehuurde A7R3 camera.
Mijn eigen nieuwe A9II camera.
Zelfde omstandigheden zelfde instellingen en lenzen. ISO op automaat
Wat een verschillen kreeg ik......
Waar de eigen A7R3 camera in ISO opliep naar 12800, liep de gehuurde A7R3 op naar ISO 5000, de A9II ging maar naar ISO 1250.
Wat een extreme verschillen

einde citaat.

 

Lees ik nu dat zijn eigen camera met het ruisprobleem zo maar op ISO12800 probleemloos schiet en de andere camera's bij lagere ISO's al ruis vertonen?

Waarom zou je de ISO op automaat zetten als je juist dat wil testen?

Maar nog steeds geen platen met volledige EXIF-gegevens.

Kortom, we schieten niet op.

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Jan-Glas 

 

Beetje herhaling van zetten...gezien je reactie in topic https://community.sony.nl/t5/camcorders/waar-kun-je-het-krijgen/td-p/2643191 denk ik toch dat je met de A9ii een goede keus gemaakt hebt

 

grt, Sigi

 

p.s. nog gelukt met die camcorder?

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Socialpictures
Ontdekker

Vandaag toch maar contact opgenomen met CameraNu, want mijn Sony A7r3 begint nu al vanaf iso 3200 behoorlijk ruis te vertonen, bij 6400 is het beeld al erg lastig terug te brengen in goeie orde en vanaf 12800 eigenlijks al onbruikbaar. Tijdens het testen bij hun op de zaak kwamen ze tot hele andere waarden ?>

 

Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn body een iso upgrade heeft gehad ( ongevraagd btw ) en dat hij hierdoor nog gevoeliger is geworden dan hij al is!  

 

Mochten jullie de foto's in een groter bestand willen om het te fact checken stuur dan effe een dm 

 

 

 

3200 iso .jpg6400 .jpgiso 12800.jpg

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Je eigen test is niet echt in ideale omstandigheden uitgevoerd, zo in de mist. Wellicht test uitvoeren in betere omstandigheden. Bijvoorbeeld binnen? Als ik het zo kan beoordelen verwacht ik dat de uitdaging niet in de camera zit, maar hoe de foto belicht is en de omstandigheden. Maar zie geen EXIF?

 

Ben benieuwd wat uit de test van de winkel komt. En ze je een passende oplossing/uitleg kunnen bieden/geven.

 

Gebruik hier A7r III, A7r II en A7 III. Alle drie de camera's presteren meer dan prima, maar ook hier heb ik zo nu en dan last van ruis. En zelfs ook op lage ISO waardes. In mijn geval is het altijd nog te herleiden naar mij zelf. Instel/bediening fout. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Socialpictures 

 

Wellicht een goed idee om eens een serie dezelfde  foto's te maken met de volgende keuze standen;

  • volledig auto
  • volledig M
  • Sluitertijd voorkeuze
  • Diafragma voorkeuze

De foto's vergelijken in je bewerkingsprogramma, EXIF waarden en kijken waar de verschillen zitten.

Dan krijg je een idee in welke hoek je het moet zoeken 

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en