annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7r3 Erg snel Ruis

profile.country.NL.title
Socialpictures
Ontdekker

Sony A7r3 Erg snel Ruis

Hey allemaal misschien zit ik er compleet naast.

 

Maar ik ervaar toch al aardig snel ruis met mijn Sony A7r3, misschien zijn mijn verwachtingen te hoog, maar ik had tot iso 3200/6400 geen problemen verwacht met ruis. 

Echt merk ik al een behoorlijke toename vanaf iso 1600.  Ik schiet Manuel, en heb vandaag ook een serie testfoto, s opgestuurd naar CameraNu. Want het lijkt steeds minder te worden, dus eigenlijks erger. 

 

 

Ik gebruik de Sony in combinatie met de Tamron 28-75 f2.8

Tags (2)
35 ANTWOORDEN 35
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Socialpictures 

 

Welkom op de community!

 

De Sony A7R3 heeft 42 miljoen pixels op de sensor. Dit betekent dat het een hoog resolutie camera betreft. Bijv. de A7M3 heeft op de zelfde sensor grootte 24 MP. Bij de A7R3 heeft dit tot gevolg dat de 42MP ieder voor zich een kleinere ruimte ter beschikking hebben t.o.v. een 24 MP sensor.

Over het effect hiervan is al heel veel geschreven en mijn eigen ervaring (R2 t.o.v. M2) heeft me geleerd dat ik bewust gekozen heb voor een 24MP sensor (nu de A7M3).

Meest gebruikte voordeel van 42 MP is dat je meer kunt croppen en alsnog een hogere resolutie foto kunt bewaren voor bijv een grote afdruk.

Dit voordeel vervalt min of meer indien je van te voren meer nadenkt over compositie, afstand etc. (zeg maar "wat voor foto wil ik maken)

En de 42 Mp sensor is wel gevoeliger voor o.a. lens kwaliteit, lichtomstandigheden etc.

Een leuk artikel hierover;

https://www.cameraland.nl/blog/wat-zijn-megapixels

en ook eentje van Sony Alpha Universe

https://alphauniverse.com/stories/how-many-megapixels-do-you-need-/

 

De lens die je gebruikt is overigens ook getest met de Sony A7R3, zie daarvoor meerdere (veel...) google resultaten.

 

Wat je zegt over "erger" worden, tja, moeilijk te beoordelen vanaf een scherm. Goed dat je ook contact hebt opgenomen met de verkopende winkel, die kunnen je daarmee vast verder helpen.

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

@Socialpictures 

 

Zelf heb ik een A7R2, maar ik heb tot op heden nog geen storende ruis gezien. Ook met oudere, tot zelfs analoge, objectieven heb ik geen ruis bij de door jou genoemde waardes ontdekt. Natuurlijk, bij 25600 en zo, ja, dan is er ruis.

Misschien was de A7S2 een betere keus geweest voor "hoge" ISO-waardes?

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Jan-Glas
Ontdekker

Voor mij is dit Ruis effect echt wel een ding.
Ik heb hetzelfde.
Op de camera Display lijkt het best in orde maar indien je gaat kijken op een groter scherm, in mijn geval 32" dan schrik je toch best wel. 
Groot uitprinten zeg 1 x 1 meter dan is het echt niet te doen.
In combinatie met slecht licht en led licht is het zelfs zo dat daardoor het lijkt dat scherpstellen ook gehinderd wordt.
Ik gebruik GM lenzen  

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Ik heb even een foto opgezocht. Hier heb ik echt wel ruis. Lens is de kitlens 24-70 OSS.

Ik ontken niet dat het kan optreden, ben meer verbaasd.Screen Shot 191212 at 07.35 PM.PNG

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Socialpictures
Ontdekker

henry 2.jpgSchermafbeelding 2019-12-12 om 20.40.10.png

profile.country.NL.title
Socialpictures
Ontdekker

ameland 12.jpgSchermafbeelding 2019-12-12 om 20.40.43.png

profile.country.NL.title
Socialpictures
Ontdekker

Het is volgens mij ook een leer proces om met een hoge resolutie camera als de sony elke eer spot on foto's te maken. 

Deze foto's zijn allemaal gemaakt met de combinatie sony a7r3 en de tamrom 28-75 f2.8 en zijn goed scherp en vertonen weinig ruis.

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Ik kon de Iso-waarde niet zien. Weet je die?
Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Jan-Glas
Ontdekker

Inderdaad leerproces edoch wat ik had toen de camera nieuw was bereik ik nu niet meer. en werkelijk geen mens weet de oplossing.