annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7ii met Metz Mecablitz 20 BC 6

OPGELOST
profile.country.BE.title
volvo460
Nieuw

Sony A7ii met Metz Mecablitz 20 BC 6

Hallo

 

Weet iemand of het kwaad kan de Sony A7ii te gebruiken met een oude flits Metz Mecablitz 20 BC 6 ?

Ik las ik iets van een speciale schoen van de A7ii, maar die Metz flits past volgens mij zonder probleem.

Op de M stand lijkt het te werken. Welke sluitertijden selecteer ik best ?

 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Het werkt, maar je hebt dan geen TTL. Je zult de flitser handmatig moeten instellen. 

 

* De sluitertijd heeft geen invloed op de belichting van het flitslicht, alleen van het omgevingslicht. Immers, tegen de tijd dat de sluiter weer dicht gaat, is de flits al lang voorbij.

* De sluitertijd kun je beter niet sneller instellen dan de flitssynchronisatie van de camera (vaak 1/200 sec), anders krijgt de flits niet de tijd om het gehele beeld te belichten.

* Het diafragma bepaald de belichting van zowel het flitslicht als van het omgevingslicht.

 

Elke flitser heeft een maximale lichtopbrengst, dit wordt uitgedrukt in het richtgetal. Bij een moderne flitser zal dit getal in de buurt liggen van de 40. Het getal is afhankelijk van de zoom stand van de flitser, in de gebruiksaanwijzing kun je deze informatie vinden. 

 

Google eens op manual flitsen en je vindt veel uitleg hoe je flitser in te stellen/te gebruiken 😉

 

https://www.youtube.com/watch?v=2yY4cNh0X60

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Het werkt, maar je hebt dan geen TTL. Je zult de flitser handmatig moeten instellen. 

 

* De sluitertijd heeft geen invloed op de belichting van het flitslicht, alleen van het omgevingslicht. Immers, tegen de tijd dat de sluiter weer dicht gaat, is de flits al lang voorbij.

* De sluitertijd kun je beter niet sneller instellen dan de flitssynchronisatie van de camera (vaak 1/200 sec), anders krijgt de flits niet de tijd om het gehele beeld te belichten.

* Het diafragma bepaald de belichting van zowel het flitslicht als van het omgevingslicht.

 

Elke flitser heeft een maximale lichtopbrengst, dit wordt uitgedrukt in het richtgetal. Bij een moderne flitser zal dit getal in de buurt liggen van de 40. Het getal is afhankelijk van de zoom stand van de flitser, in de gebruiksaanwijzing kun je deze informatie vinden. 

 

Google eens op manual flitsen en je vindt veel uitleg hoe je flitser in te stellen/te gebruiken 😉

 

https://www.youtube.com/watch?v=2yY4cNh0X60

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web