annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Importeren vanuit Tough card.

profile.country.NL.title
Jan-Glas
Ontdekker

Importeren vanuit Tough card.

Heb diverse Sony camera's waar ik de Sony G 128..R: 300 MB/s en W: 299 MB/s geheugen kaart in gebruik.
Foto's op mijn PC zetten ging gemakkelijk kaart uit de  camera in de kaartlezer van de pc duwen en met verkenner overzetten in een gemaakte map.
Koop een nieuwe camera (A9II) met de nieuwe Tough G 128..R: 300 MB/s en W: 299 MB/s geheugen kaart.
Dus maak foto's trek de kaart uit de camera en stop hem in de kaartlezer van de PC zoals altijd.
Helaas dan herkent hij de kaart niet.  
Wie weet wat dit kan zijn?

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Had je de kaart geformatteerd in het juiste systeem? exFAT of die andere?

Werkt het wel als je de kaart in de camera laat en dan via de (micro)USB-kabel de camera aan de pc hangt?

Meer kan ik er niet van bakken...

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Wat bedoel je met niet zichtbaar. Zijn de bestanden niet zichtbaar in je verkenner/finder of krijg je geen voorvertoning van de foto in de verkenner/finder of ander programma? 

* Wat voor PC (besturingsysteem) ?

* Welke kaartlezer ?

* Foto's wel zichtbaar als je ze wilt bekijken op je camera ?

* Wat heb je verder al geprobeerd ? Bijvoorbeeld camera met USB kabel aansluiten op de computer, andere kaartlezer etc..... 

 

Houdt je er rekening mee dat nog niet alle besturingssystemen en software bijgewerkt zijn voor de RAW bestanden voor de A9 II. In aantal gevallen zijn updates beschikbaar. Zie websites van de fabrikanten/ontwikkelaars voor meer informatie.... 

 

Je geeft wel weinig informatie om een gericht antwoord te kunnen geven. Probeer zo duidelijk mogelijk te zijn in je het beschrijven van je probleem. Welke apparatuur je verder nog hebt is bijzaak en voegt niet zoveel toe 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Als je raw converter niet up to date is zal het niet lukken. Ik neem tenminste aan dat je met zo'n beest geen jpegjes maakt.  Maar het best is gewoon de kaart in de cam laten zitten en de cam aansluiten op een snelle usb poort. Geen kaartlezer nodig. 

Als de kaart (dus niet de bestanden) niet herkend wordt, komt dat hoogstwaarschijnlijk omdat hij in een andere camera is geformatteerd. Kaartjes moeten geformatteerd worden in de camera waarin je ze gebruikt.

profile.country.NL.title
Jan-Glas
Ontdekker

We zijn met de cardreader op de PC niet veel verder gekomen.
Ook de andere PC en de laptops herkennen de kaart Tough niet.
Uiteindelijk het via USB kabel gedaan van A9II naar PC, dan zien de PC's en de Laptops de opslag in de camera wel.
Maar dan kan ik wel kopiëren naar een map op de computer maar niet overzetten.
Het wissen van de gegevens op de kaart lukt zo ook niet. 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Vreemd probleem. Ook hier als je vermoed dat de kaart niet goed is. Ga er mee terug naar de winkel en laat hem daar testen. 

 

Als ik het zo lees vermoed ik dat er niks mis is met de kaart, maar elders iets niet goed gaat. Ieder geval goed om te lezen dat het is gelukt. 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

@Jan-Glas 

Wees blij dat je niet vanuit de pc je kaart kun formatteren als je camera aan de pc hangt. Kan zo maar fout gaan en is je dagomzet naar de maan. Veel slimmer om eerst te kopiëren en als dat goed is gebeurd, in de camera de kaart te formatteren of leeg te maken. Veel veiliger.

 

Lijkt me dat je als goed verdienend beroepsfotograaf niet zulke beginnersfouten wil maken 😉

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek