annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7 III

OPGELOST
profile.country.NL.title
__Judith__
Lid

Sony A7 III

Ik heb sinds een week een Sony A7 III, daarvoor een Sony A6000.

Ik werk met raw files. De grootte van de raw file van de A7 is 47 mb en bij de A6000 was dat 23 mb.

Is dat normaal? Er wordt waarschijnlijk veel meer info opgeslagen, maar ik wil toch even zeker weten dat dat de normale bestandsgrootte is.

 

3 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Heb je de camera ingesteld op Uncompressed RAW? Dan worden je bestanden namelijk groter. Bij de A7R III worden de bestanden bijvoorbeeld +/- 85 MB.

 

Ja... het is normaal 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
__Judith__
Lid

Goedemorgen,

Ik was er al bang voor ja. Ik heb de camera inderdaad op uncompressed staan, ik heb de discussie compressed / uncompressed wel een beetje bekeken.

Ik moet nog uitproberen / vergelijken of de kwaliteit van compressed voor mij voldoende is.

Bedankt voor je reactie.

Judith

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Mocht je oudere versie van Lightroom de a7 iii niet ondersteunen zou je over Capture one for Sony kunnen denken. Het is gratis en kan zeker overweg met je raw files. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.BE.title
BobBaeyensPhotography
Lid

Hoi Judith, nee dat lijkt me inderdaad nogal groot. Zelfs mijn RAW files van de a7Riii zijn 'maar' 43 mb.

Waar zie jij de info over de bestandsgrootte? Kan je een printscreen delen.


Sony Imaging Ambassadeur
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Heb je de camera ingesteld op Uncompressed RAW? Dan worden je bestanden namelijk groter. Bij de A7R III worden de bestanden bijvoorbeeld +/- 85 MB.

 

Ja... het is normaal 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
__Judith__
Lid

Goedemorgen Bob,

Wat leuk om je hier te treffen, ik heb nl. een paar maanden een lens van je gekocht, die overigens prima bevalt.

 

De camera a7 III, bevalt nog niet helemaal, heeft mijn workflow nogal ontregeld.

Met name de perikelen rondom een oude versie van lightroom die de bestanden niet kan lezen, een conversie programma van adobe om de files naar dng formaat te converteren en daarnaast die grote files waarover ik me onzker voel.

Ik kan in de directory zien hoe groot ze zijn en zie dit via rechtermuisknop/eigenschappen bevestigd.

Bedankt voor je reactie,

Judith

 

IMG_20190629_092254.jpg

profile.country.NL.title
__Judith__
Lid

Goedemorgen,

Ik was er al bang voor ja. Ik heb de camera inderdaad op uncompressed staan, ik heb de discussie compressed / uncompressed wel een beetje bekeken.

Ik moet nog uitproberen / vergelijken of de kwaliteit van compressed voor mij voldoende is.

Bedankt voor je reactie.

Judith

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Elke camera heeft haar eigen RAW indeling. Komt er nieuwe camera uit van Sony, Canon, Nikon etc. Dan zal een bewerkings programma als Lightroom een camera profiel update nodig hebben. 

 

Adobe en software pakketen ondersteunen een x periode oude versies met updates voor nieuwe camera’s. Op de website van Adobe kun je informatie vinden m.b.t. De ondersteuning

https://helpx.adobe.com/nl/camera-raw/kb/camera-raw-plug-supported-cameras.html?origref=https%3A%2F%...

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
BobBaeyensPhotography
Lid

Hoi Judith,

 

Het verschil tussen compressed en uncompressed is verwaarloosbaar en de grotere files en trage workflow niet waard. Helaas gebeurt het soms dat oudere versies van LR niet de recentste camera- en lensprofielen hebben inderdaad. Als je meer ondersteuning en begeleiding wil moet je zeker proberen de Sony demo dagen in de gaten te houden, dan is er een ambassadeur in de winkel die je kan begeleiden.


Sony Imaging Ambassadeur
profile.country.NL.title
__Judith__
Lid

Goedemiddag Bob,

Bedankt voor je reactie. Ik denk inderdaad dat ik de camera op raw compressed ga gebruiken.

Dat scheelt toch wel veel in opslagruimte.

Bedankt en groeten Judith

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Mocht je oudere versie van Lightroom de a7 iii niet ondersteunen zou je over Capture one for Sony kunnen denken. Het is gratis en kan zeker overweg met je raw files. 

profile.country.NL.title
__Judith__
Lid

Bedankt voor je tip. Kende het niet.

Maar hoe dan ook, de workflow wordt er omslachtiger door. Eerder kon ik alles binnen lightroom doen en nu moet alles via via. Of je moet een duur abonnement nemen bij Adobe.