annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Imaging edge

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Imaging edge

De Play memories mobile app is veranderd naar Imaging Edge. Alleen het uiterlijk is volgens mij veranderd. Er kan nog steeds geen focus punt met de telefoon gezet worden, dus het blijft vrij nutteloos. De bluetooth verbinding voor plaatsbepaling lijkt me wat stabieler geworden. Wat zijn jullie ervaringen? 

Kees

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Er zijn wel een aantal nieuwe features, maar niet in de basisbediening nee helaas.

En een aantal die in Nederland (nog) niet beschikbaar zijn (tagging oa)

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@lescatalpas / Kees

 

Ik heb er nog niet mee gewerkt, maar zal binnenkort eens proberen. Ik laat het weten!

Wat is jouw ervaring? En welke apps gebruik je?

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager


@Sigiphoto  schreef:

@lescatalpas / Kees

 

Ik heb er nog niet mee gewerkt, maar zal binnenkort eens proberen. Ik laat het weten!

Wat is jouw ervaring? En welke apps gebruik je?

 

grt, Sigi

 


Ik gebruik alleen de gps feature. Andere apps kunnen dacht ik niet met de a7riii. De gps functie lijkt me verbeterd, voor de laatste update was dat onstabiel en viel de bluetooth verbinding vaak weg. Vandaag heeft het een hele dag gewerkt. De afstand bediening met de smart phone heeft voor mij weinig zin omdat het focus punt niet gezet kan worden vanaf de smart phone. Je moet dus eerst een focus punt kiezen met de camera, maar wat voor nut heeft a.b. dan.  Met de app die ik op mijn vorige camera had (a7ii) kon je het focuspunt wel kiezen via de telefoon.  Of ik zie iets totaal over het hoofd, kan ook nog natuurlijk. 

Grt. Kees

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Aha, begrijp het...het gebruik van de aps was voor mij (onder andere) wel een van de redenen om toen mijn A7ii crashte (fiets ongeval) voor de A7Rii te gaan, in combinatie met de toenmalige beschikbaarheid van de A7iii.

(heb daar toen een post aan gewijd)

 

Volgens mij is er nog steeds wel behoefte aan aps op de A7iii en de A7Riii, o.a. timelaps, digital filters, afstandbediening bijvoorbeeld.

 

Ik begrijp ook nog steeds niet helemaal waarom de iii en de A9 serie niet meer gebruik kunnen maken van aps, het wordt door velen gemist als ik de commentaren op vele fotografie fora lees. Persoonlijk denk ik dat het een gemiste kans is van Sony, al heb ik geen idee wat Canon en Nikon met dit soort functionaliteiten en mogelijkheden doen.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Het zal een kwestie van het gebruik van resources zijn. De focus algorithmes nemen heel wat in beslag denk ik, en Sony zal ook aan de toekomst denken, b.v. animal eye focus. Daar zijn ook veel resources voor nodig.  Overigens, in de update die er aankomt zou ook een timelapse functie zitten. Digitale filters in-camera vind ik persoonlijk niet nodig, dat kan allemaal in post (LR of zo)  Maar een snel werkende afstand bediening  met focus via de smartphone mis ik. 

Gr. Kees

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Als dat het probleem was hebben ze het kennelijk opgelost👍

 

Ik lees dit 

Alle functies van PlayMemories Mobile kunnen worden gebruikt in Imaging Edge Mobile. Imaging Edge Mobile wordt automatisch geïnstalleerd wanneer PlayMemories Mobile wordt geüpdatet.

link; https://support.d-imaging.sony.co.jp/app/iemobile/nl/

 

Tevens zou de verwachte update van de A7iii en de A7Riii in zijn algemeenheid Imaging Edge Mobile ondersteunen.0d728860-9139-48b8-8f45-37c7c4acb33e.JPG

(met dank aan @Amfion )

Goed bericht van Sony! 

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager


@Sigiphoto  schreef:

Als dat het probleem was hebben ze het kennelijk opgelost👍

 

Ik lees dit 

Alle functies van PlayMemories Mobile kunnen worden gebruikt in Imaging Edge Mobile. Imaging Edge Mobile wordt automatisch geïnstalleerd wanneer PlayMemories Mobile wordt geüpdatet.

link; https://support.d-imaging.sony.co.jp/app/iemobile/nl/

 

Tevens zou de verwachte update van de A7iii en de A7Riii in zijn algemeenheid Imaging Edge Mobile ondersteunen.0d728860-9139-48b8-8f45-37c7c4acb33e.JPG

(met dank aan @Amfion )

Goed bericht van Sony! 

 

grt, Sigi

Mijns inziens is / wordt er geen probleem opgelost. Ik kan niet focussen met de telefoon, dus de afstandbediening via imaging edge mobile is nutteloos. De interval shooting komt via de a.s. firmware update en niet via imaging edge mobile. 

Gr. Kees


 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@lescatalpas 

 

je schrijft terecht "De interval shooting komt via de a.s. firmware update" , zo staat het ook in het plaatje.

Waar het mij om ging is dat alle functies van "de oude" Play memories kennelijk nu ook voor de iii series beschikbaar komen, dus dat Sony geluisterd heeft naar de gebruikers en de oude aps zoals eerder benoemd (ook touchless shutter? 😊, die gebruik ik nogal eens) weer beschikbaar zijn/komen. En dat is toch een goed bericht? 

(ik laat me eventueel mgraag corrigeren door anderen die een dieper gaande kennis van het ppt plaatje hebben)

Jou wens van focussen via de Smartphone is dan niet vervuld, maar vele andere wensen van andere gebruikers wel!👌

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
Joske-007
Lid

Tja, allemaal mooi hoor. 

Ook ik mis voor mij die belangrijkste functie focussen via de smartphone. 

Deze functie gebruikte ik voorheen zeer veel bij Olympus.