annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A6500 (deel 1): grote broer of opvolger van de A6300 en de A6000?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Sony A6500 (deel 1): grote broer of opvolger van de A6300 en de A6000?

In dit tweedelig artikel geef ik mijn persoonlijke eerste indrukken over de A6500.

Hier vind je deel 2 waar ik specifieker op de bijzonderheden van de A6500 in ga!

 

Ik had al de eer om de A6500 een week na de voorstelling uit te proberen op een klein privé-event van Sony. Maar een goede maand later, heb ik de A6500 een paar dagen in handen, net genoeg om mijn hands-on (p)review neer te pennen! De twee belangrijkste (en voor mij simpelweg essentiële) verbeteringen zijn de toevoeging van een touchscreen en de toevoeging van sensorstabilisatie, een primeur voor een APS-C systeemcamera!

CX79100_ILCE-6500_cover_01-Large.jpg

 

Ik begin meteen met het grote discussiepunt van deze camera op diverse fora: hij komt te snel na de A6300 en is weer een upgrademodel, net zoals de A6300 maar als een "matige" upgrade was van de A6000. Ik kon het oprecht niet meer oneens zijn dan deze voorgaande beweringen: de A6300 is een stevige upgrade t.o.v. de A6000 en je leert de verschillen vooral appreciëren in de praktijk. Het zijn een hele hoop kleine verbeteringen die je niet ziet in algemene specificatie-bladen, maar die wel degelijk belangrijke implicaties hebben. Vergelijk het zoals bij auto’s: Merk X komt met een nieuw model uit en ze geven de verbruikscijfers weer en die zijn nauwelijks beter dan het vorig model. Maar achterliggend zijn er misschien wel een hoop verbeteringen die mensen appreciëren die je nergens leest.

 

Voor de A6500 is dat op het eerste zicht duidelijker maar ook onderhuids zijn er enorme verbeteringen die je pas ontdekt als je de camera gebruikt. Wat mij betreft, brengt de upgrade van A6500 zelfs essentiële verbeteringen met zich mee. Om te begrijpen wat de A6500 zowat dé ideale APS-C camera van het moment maakt en niet de A6300 opvolgt maar naast zijn broertjes bestaat, starten we met de (voor mij) belangrijkste verschillen van de 3 modellen.

Op onderstaande foto zie je de A6000, A6500 en A6300.

 

CX77500_ILCE-6500_CX79100_image-Large.jpg

 

Kleine disclaimer, ik ben geen video-expert, dus vergeef me dat ik deze aspecten van de camera opzij laat liggen. :wink:

 

De A6000 is een van de, zoniet de populairste verwisselbare lens camera in het hele Sony gamma en zelfs daarbuiten. De A6300 bouwde verder op dat succes en de A6500 bouwt weer verder op de A6300. Telkens worden een reeks belangrijke (en in eerste instantie soms ondergewaardeerde) upgrades:

 

-SENSOR: Zowel de A6000, A6300 en A6500 hebben een 24 megapixel sensor, maar daar stopt de gelijkenis. Deze van de A6300 en A6500 zijn volledig nieuw: het gebruik van koper i.p.v. aluminium zorgt voor sneller uitlezen van de sensor en dat heeft belangrijke gevolgen: in videomodus kan je tot 120 fps (100 fps in PAL-regio's, zoals bij ons) halen in Full-HD resolutie. Daarmee kan je respectievelijk 5x of 4x vertragen. Maar nieuw voor de A6500 is dat je ook "quickmotion" kan instellen: i.p.v. vertragen kan je het beeld versnellen.

ILCE-6500_front-Large.jpg

 

-BURST: Een ander belangrijk gevolg van de nieuwe sensor op vlak van foto is het feit dat je nu een "live" weergave krijgt als je burst in de 8 beelden per seconde modus (= sluiterknop ingedrukt blijven houden en de camera blijft foto's nemen aan een bepaalde snelheid. Alle 3 modellen kunnen tot 11 beelden per seconde halen met autofocus, maar de A6300 en A6500 kunnen in hun 8 beelden modus kunnen ze het beeld weergeven zoals de situatie zich ook voordoet terwijl je in de 11 beelden per seconde modus een kleine vertraging ziet van het beeld (net als bij de A6000). Voor de meeste mensen zal dat geen belemmering zijn en toch voor de 11 fps modus kiezen, maar met name voor sportfotografen, airshows, etc. is deze modus van goud waarde, zeker gekoppeld met het uitmuntende AF-systeem van de A6300/A6500.

Het aantal scherpstelpunten van de A6300/A6500 is ook meer dan verdubbeld tot 425 fasedetectiescherpstelpunten, zodat de camera minder moet voorspellen maar door de kleine afstand tussen de scherpstelpunten het onderwerp gewoon kan detecteren!

 

CX79100_AF_algorithm_03-Mid.jpg

 

 

-AUTOFOCUS: De A6000 kon al erg goed uit de voeten maar de AF van de A6300/A6500 is duidelijk verbeterd en dat apprecieer je vooral in de praktijk: je merkt aan momenten die de A6000 net miste, door de nieuwe modellen wel gehaald worden. Soms maakt die fractie van een seconde wel degelijk een (groot) verschil. De AF-C (continu scherpstelling zonder de sluiterknop los te laten) prestaties zijn gewoon geweldig met de A6300/A6500. De A6500 doet het minstens zo goed als de A6300, maar of het (een klein beetje) beter is, kan ik niet zeggen (het is van de zomer geleden dat ik de A6300 intensief heb gebruikt, en in andere omstandigheden met andere lenzen). De AF-module is in principe dezelfde, maar de processorkracht is (enorm) toegenomen, of dat ook gebruikt wordt voor de AF en een merkbaar verschil geeft, kan ik niet zeggen. Het is een beetje te vroeg om daar zinvolle uitspraken over te doen. Een grote sprong hoeven we alleszins niet te verwachten naar mijn mening, de A6300 zit tenslotte al bovenaan het spectrum!

 

 

-EYE-AF: Wat ik zelf een gouden functie vind, is de eye-AF of "scherpstellen op de ogen". Waar de A6000 deze functie ook had, kan je met de A6300 en A6500 de eye-AF ook gebruiken in de AF-C modus, wat vele, vele malen zinvoller is! Tenzij je een portret fotografeert en je model staat perfect stil en je fotografeert op statief, heb je AF-C en eye-AF nodig. Je onderwerp (of de fotograaf zelf) beweegt altijd een klein beetje en dan is het belangrijk dat de camera blijft scherpstellen op de ogen, ook tijdens deze kleine verplaatsingen. Ik gebruik deze functie zoveel ik kan, ik kan het (bijna) niet meer missen! Op onderstaande foto’s heb ik proberen aantonen waarom gezichtsherkenning zich soms laat misleiden en eye-AF doet wat je verwacht dat het doet.

eye-AF.jpg

 

-BOUWKWALITEIT: De A6300 en A6500 zijn veel beter gebouwd dan de A6000 door het gebruik van metaal boven, onder, voor, achter... Als je geen gekke dingen doet is de stevigheid zelden een probleem. Maar een nauwelijks toegenomen gewicht en een stevigere body, waarom zou je dat niet willen. :wink:

ILCE-6500_mag_body-Large.jpg

 

-De A6300 en A6500 zijn vocht- en stofwerend: daarmee zou ik de camera nog niet gebruiken in de regen (let op dat je lens dat ook is!) maar het geeft toch wat meer marge.

Dust_Moisture_resistance-Large.jpg

 

-EVF: De A6300 en A6500 hebben een elektronische zoeker (EVF) op niveau: een heel stuk scherper dan de A6000 en vergelijkbaar met de meeste 7-reeks modellen (behalve de A7RII en A7SII). Leuk detail: er is ook een nieuwe eye-cup voor de A6500 wat brildragers vooral zullen appreciëren.

VX9427_ILCE-6500-Mid.jpg

 

-EVF-SNELHEID: De zoeker van de A6300/A6500 is de eerste zoeker bij Sony met 100 fps i.p.v. 50 fps. Het beeld gaat dus vloeiender als je snel heen en weer beweegt. De kwaliteit neemt een klein beetje af als je 100 fps gebruikt, zelf merkte ik het op, maar de meeste anderen helemaal niet.

 

-AF TIJDENS VERGROTING: Je kan nu inzoomen in je beeld met focus magnifier (zoals bij de vroegere A-mount camera's) tijdens autofocus, met volgende bijzondere toevoeging: je kan autofocussen IN het vergrote beeld! Ultra-handig als je van macro houdt. Ter verduidelijking: focus magnifier of scherpstelvergroting is een knop waarop je kan drukken als je het fotograferen beeld wil vergroten zodat je nauwkeurig handmatig kan scherpstellen, tot voor de A6300/A6500 kon je enkel scherpstelling vergroten in de MF-modus, nu kan je ook AF gebruiken in het vergrote beeld (aangeduid met een kruis)! Ook beeldstabilisatie werkt (zoals op elk ander Sony-model) in de scherpstelvergroting indien de lens beeldstabilisatie heeft. Het unieke is dat de A6500 door zijn sensorstabilisatie ook beeldstabilisatie in het vergrote beeld geeft voor ELKE lens, met of zonder lensstabilisatie!

focus magnifier.jpg

 

-STILLE SLUITER: A6300/A6500: je hebt een elektronische silent-shutter (stille sluiter) modus: de camera maakt geen klikgeluid meer (handig voor concerten of theaters, huwelijksvieringen, musea...). Wel opletten, in deze modus kan heb voorkomen dat bijvoorbeeld TL-licht (maar ook andere soorten licht met een bepaalde uitzendfrequentie) bandvorming op je foto doet ontstaan. Dus check altijd met een paar foto's of het "veilig" is om silent-shutter te gebruiken! Beter dan bv. de A7RII is dat je ook burst-modus nog kan gebruiken (zij het aan ongeveer 3 beelden per seconde).

 

-Zoals hierboven vermeld, kan je filmen in slow-motion, maar nu kan je ook filmen in 4K-modus met de A6300 en A6500. Een belangrijke toevoeging van de A6500 is dat deze camera je toelaat om langer te blijven filmen, ook als de camera heter wordt (deze warmteontwikkeling is normaal, maar de A6300 is "strikter" ingesteld wat temperatuur controle betreft). Je kan een functie inschakelen op de A6500 om toch hogere temperaturen toe te laten, zodat je kan blijven filmen.

XLR-K2M_right_ILCE-6500_SEL1670Z-Mid.jpg

 

-KNOPPEN: De A6300 heeft een extra knop t.o.v. de A6000, de A6500 heeft opnieuw een extra knop t.o.v. de A6300. Dit is wel belangrijk als je ook een A7-model hebt: de knoppen en lay-out zijn nu nagenoeg identiek en dat maakt het wisselen tussen camera's véél gemakkelijker!  De knoppen C1 en C2 zijn wel iets kleiner en iets anders gepositioneerd dan op de A7, micro detail, maar wel het vermelden waard: als je een A7 gewend bent, druk je er de eerste keer wel eens naast.

ILCE-6500_SEL1670Z_top-Large.jpg

 

-VIRTUELE HORIZON: Dit vind ik een niet te missen functie: je ziet op het scherm of in de zoeker steeds een waterpas die je vertelt of je de camera schuin houdt of niet. Dit voor zowel de horizontale richting alsook de verticale richting. Een gemis op de A6000, maar in deze prijsklasse ook niet zo verwonderlijk.

 

-SNELLE AF met ADAPTERS: Niet zo heel erg goed gekend, maar de A6300 was de eerste APS-C camera van Sony die fasedetectie toelaat met adapters, zoals Sony’s eigen LA-EA3 adapter. Ook Canon lenzen kunnen daardoor gebruikt worden met snelle autofocus! (Op onderstaande foto met de A-mount 300mm F2.8.)

ILCE-6500_LA-EA3_SAL300F28G_leftside-Large.jpg

 

Dit is het einde van deel 1, in deel 2 ga ik specifieker in op de bijzonderheden van de A6500!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
JBELD6
Lid

Wow @Portmixus, gaaf leesvoer! Thanks

Seluser
Ontdekker

Al een poosje fotografeer ik met de A6000.

Prijs/kwaliteit  prima.

Wel heb ik veel interesse in de 5-voudige stabilisatie.

De A6500 kan me dat bieden, maar moet ik daar 1000 euro extra voor uitgeven?

Alle andere verbeteringen zijn volgens bovenstaand verhaal allemaal niet zo heel goed merkbaar, al durft de schrijver dat niet volmondig te zeggen.

Hij heeft me dan ook nog niet erg over de streep getrokken of aangemoedigd morgen die camera te gaan kopen.

Ik denk, dat ik nog even wacht op een schrijver, die met een objectief verhaal komt en eerlijk zegt, wat zijn mening is. Daar kan ik meer mee.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Seluser

 

Welkom op dit leuke en interessante forum. Hoop dat je er wat aan hebt.

 

*

Je schrijft, dat Portmixus beweert, dat de verbeteringen niet of nauwelijks merkbaar zijn.

En dat ook nog eens niet volmondig durft te zeggen.

 

Waar je dat uit meent op te moeten maken, snap ik niet direct. Lees 't artikel nog maar eens goed na.

Volgens mij staat dat nergens. Althans, ik lees dat er niet uit .....

Hij is dermate enthousiast, al staat dat deels, in 't vervolg, dat hij de A6500 zelf wil gaan kopen.

Noemt het de beste camera op gebied van APS-C, die er is.

Met letterlijk alle technische mogelijkheden die er zijn.

 

Ook mijn idee is, dat de verschillen tussen de A6000 en de A6300 enorm zijn.

De verschillen tussen de A6300 en de A6500 zijn minder groot / meer vergelijkbaar.

Alleen de A6500 heeft nog weer wat meer opties dan de A6300.

 

Als belangrijkste verschil de IBIS + Touchscreen + snellere burst.

Verder nog een hele sloot aan kleinere verbeteringen.

Of je wilt updaten hangt van je budget en van je behoeftes af.

 

*

Heb zelf de A6300, die fantastisch werkt. Letterlijk volstrekt niet is te vergelijken met de A6000, naar mijn idee.

Vooral niet niet qua mogelijkheden van de Auto Focus. Daar zit het enorm grote verschil. + Filmen in K4.

En verder onnoemelijk veel kleinere en grotere verbeteringen. 

 

Overeenkomst van de 3 toestellen is, dat je met alle 3 foto 's resp. films kunt maken.

Maar dan houdt het ook op. De A6300 kan vele, vele dingen, beduidend beter dan de A6000.

En de A6500 is de overtreffende trap.

 

*

Nog even terugkomend op Portmixus.

Zit intussen exact 1 jaar op dit forum. Heb hem leren kennen als iemand die al m 'n vragen wist op te lossen.

En, dat is zeer belangrijk. Iemand die t.o.v. Sony, enorm kritisch kan zijn. En dat indien nodig, ook is.

Neemt absoluut geen blad voor de mond. Is zeker geen verlengstuk van Sony.

Vindt bijv. de gezichtsherkenning van de Canon, t.o.v. de Sony, veel beter werken.

 

*

Antwoord op je vraag: Moet ik updaten van de A6000 naar de 6500.

Ik garandeer je, dat je een verschil zult merken, wat je niet had verwacht.

Maar dat kost dan ook een paar losse stuivers.

 

Zeker als je beeldstabilisatie belangrijk vindt, omdat je met (niet Sony) lenzen werkt, zonder eigen stabilisatie.

Als dat niet het geval is, zou ik er niet van wakker liggen. Maar mooi is 't wel.

 

Zeker als je een touchscreen belangrijk vind. Vindt dat zelf 't belangrijkste bij video.

In de fotografie, zou een 1x gekozen gezicht beter gevolgd moeten blijven.

Doet volgens Portmixus, de Canon veel beter. (zie boven)

 

Zeker als je veel sport fotografeert, krijg je indien gewenst 11 beelden per sec., dan wist ik 't wel.

Fotografeer zelf nooit sport, dus dit onderwerp laat mij koud. Dat is per fotograaf verschillend.

 

Ik zelf zou nu, absoluut geen A6300 meer kopen. Het prijsverschil met de A6500 is niet enorm.

En biedt enorm veel meer.

 

Een A6300 op dit moment upgraden naar een A6500, kost € 1000.-- (Heb dat vandaag net na gevraagd)

Dat verschil vind ik 't absoluut niet waard. Ondanks dat ik de A6500 een geweldig mooi ding vindt.

 

Overigens, de ideale camera bestaat, die komt binnenkort ........ Wachten? Dan zit je zonder!

 

Succes met je keuze!

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hej @Tjardi

 

Bedankt voor je woorden van lof :wink:

 

Ik denk dat zeer veel mensen deel 2 niet lezen: "Dit is het einde van deel 1, in deel 2 ga ik specifieker in op de bijzonderheden van de A6500!". Dat komt omdat deel 1 in de nieuwsbrief werd vermeld, maar deel 2 niet. 

 

Verder heb ik deze zaterdag de A6500 gekocht :laughing:

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

Heel veel plezier er mee. Neem aan dat we je er nog wel over zullen horen.

Ben vooral nieuwsgierig of 't touchscreen 100% voldoet.

 

Heb zaterdag even geinformeerd wat ik bij inruil voor de A6300 terug zou krijgen. € 650.--

Geen haar op m 'n hoofd die daar, ook maar enigszins, over piekert.

 

*

Toen ik m 'n Nikon D810 inruilde, na 1 jaar en een paar maanden tegen de 7R mk2,

kreeg ik 2/3 van de nieuwprijs terug. Dat vond ik netjes.

 

Bij de inruil van de A6300 zou ik dus nu de helft terug krijgen. In een nog veel kortere tijdsspanne.

 

Ben bang dat om die reden, een aantal mensen blijven hangen bij Nikon en Canon. Vooral profs.

Bij genoemde merken speelt afschrijving een beduidend minder grote rol als bij Sony.

En daar komt nog bij, dat de lenzen van beide merken aanmerkelijk goedkoper zijn. En volgens mij niet slechter.

 

Niet dat ik daarom spijt heb, van m 'n overstap naar Sony. 't Is een prachtig product.

Maar de frequentie-policy, heeft zeker z 'n consequenties.

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Het touchscreen voldoet niet 100%. Bij mijn eerste impressies merkte ik een vertraging als je het focuspunt verplaatste via slepen over het scherm. Maar ik hoopte (maar vreesde van niet) dat het lag aan het pre-productie model. Niet dus...

 

Nu heb ik een finaal model, en het precies hetzelfde. Maar het houdt mij niet tegen het toch een héél dik pluspunt te vinden. Gewoon geen perfectie. Maar anders dan de reviewsite's (en vele gebruikers in wiens handen ik de A6500 al heb geduwd) vind ik de vertraging een beetje overroepen en wel in de praktijk absoluut bruikbaar. Je doet geen gigantische versleepbewegingen in de praktijk, dus die vertraging -wat ongewenst is- valt beter mee bij gebruik.

 

Er wordt ook gesproken over vertraging bij aantikken: die vertraging bij het aantikken vind ik larie, dat is helemaal niet relevant in de praktijk en zal 99% van de mensen zal het zelfs niet merken en zeker niet hinderen (je moet immers de ontspanknop nog indrukken, dat kost ook tijd en tegen die tijd is het scherpstelpunt al laaaaaaaaaang geactiveerd door tikken).

 

Dat het touchscreen niet werkt in het menu, dat je niet kan tikken om te fotograferen (enkel scherpstelpunt selecteren) is een bewuste keuze geweest van sony. Want ze hebben het in het verleden op andere modellen wel gehad. Dat mis ik niet zo. Als het verslepen zonder vertraging gebeurde, dan was het wat mij betreft perfect. 

Het valt in de praktijk te bezien wat ik meer zou gebruiken: tikken over verslepen... Alleszins, t.o.v. geen touchscreen is het oneindig veel beter. De ibis werkt trouwens VOORTREFFELIJK en mijns inziens zelfs een haar beter dan op de A7RII! Naar verluidt zou het bij Olympus/Panasonic met hun kleinere sensor nog beter zijn...maar dan moeten we in superlatieven spreken, want ik heb nog nooit zo'n goede IBIS gezien in een Sony-camera als in de A6500. Ik test dat in "focus vergroting" op maximum: als je half drukt werkt de beeldstabilisatie, als je loslaat wordt hij gedeactiveerd. Wat een verschil...

 

Het enige wat mij nog steeds stoort (maar touchscreen maakt het een stuk goed), is dat je nog steeds geen gezichten kan aantikken (ik bedoel daarmee, dat jij de gezichtsherkenning verplaatst). Je kan wel een scherpstelpunt aantikken waar een gezicht zich bevindt, maar dat is "niet-intelligent". Je zou moeten kunnen togglen/verwisselen/aantikken welk gezicht je wil blijven volgen. I.p.v. louter een scherpstelpunt ergens op een gezicht te zetten. Wat ze bij Canon inderdaad al lang geleden hebben begrepen...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Zet je A6300 eens te koop op een 2e hands website, je zal er meer voor krijgen dan een winkel (die ook zijn percentje daarop wil nemen).

 

Ik vat heel kort samen waarom ik persoonlijk de A6500 600 euro meer waard vind dan de A6300 (niet op jou bedoeld Tjardi, maar voor anderen die vooral een prijsstijging zien in de A6500, maar ook niet veel meer):

 

-Sluiter is nieuw en heeft nu een bepaald aantal kliks opgegeven gekregen: 200 000 clicks (bij andere modellen is dat gokken)

-bluetooth voor GPS localisatie

-LSI-processor: herbekijken van foto's gaan ogenblikkelijk (als er een kaartje in zit, zonder kaartje kan dat vreemdgenoeg niet)

-IBIS (sensorstabilisatie)

-Touchscreen (hoewel niet perfect)

-betere grip met extra knop (zoals de A7-modellen) (vooral de extra knop vind ik belangrijk)

-nieuwe lichtmeetmodi die écht nuttig zijn: lichtmeting over heel het scherm, spotmeting samen met scherpstelpunt, hooglichten prioriteit +kalibratie van elke lichtmeetmodus.

-véél diepere buffer (100+ foto's in raw)

(-langer 4k filmen...zal ik weinig gebruik van maken, maar toch blij dat het kan)

 

Ik vind dit geen kleine zaken...en zijn meerprijs absoluut waard. 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

Ben het met je eens dat de A6500 absoluut meer biedt dan de A6300

 

Stel dat je € 850.-- vangt op een 2e hands site, moet je exact dat bedrag bijleggen.

 

Ik heb besloten dat niet te doen, omdat ik de A6300 't meeste gebruik voor filmen. Vrijwel altijd vanaf statief.

Daarvoor heb ik dus geen IBIS nodig.

Sportfotografie doe ik letterlijk nooit. Zal daardoor de "perfecte buffer" ook niet missen.

De nieuwe lichtmeet mode, gekoppeld met spot of breder, vind ik een hele goede. Hooglichten prioriteit ook.

 

Omdat ik veel buiten film, heb ik vrijwel nooit oververhitting. Zet ook altijd m 'n beeldscherm naar buiten.

Heb ooit vastlopers gehad in een zwembad, waar de kleinzoon afzwom, voor z 'n diploma. 32 Graden.

En vind het nog steeds een ramp, dat beide camera 's in 4K filmend, buiten in de zon, via beeldscherm,

nog steeds niet zijn af te lezen. Omdat ze gedimd worden om oververhitting tegen te gaan.

 

Voor die paar dingen, die ik belangrijk vind, heb ik de € 850 niet over.

 

Wacht op de aanpassing van de 7R mk3 of A9 (of hoe dat ding ook gaat heten)

In de rumors wordt voorzichtigaan geroepen, althans voor de S, dat er variabele ND filters in komen.

Dat zou ik erg fijn vinden.

Als hij verder alles zou kunnen wat de A99 mk2 zou kunnen, was ik al best tevreden.

Iets meer slow motion zou ook nog prettig zijn. (200)

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je hebt volkomen gelijk Tjardi!

 

Ieder moet altijd voor zich uitmaken hoeveel gewicht je aan bepaalde functies hangt.

Zo kom ik geregeld mensen tegen die vinden dat een camera er ook stijlvol moet uitzien, terwijl ik dat eerder mooi meegenomen vind (maar niet absoluut noodzakelijk vind :wink: )

_____________________________________________________
Sony Alpha Training