annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A6000 - probleem met geheugensettings

OPGELOST
profile.country.BE.title
Ingeoo
Lid

Sony A6000 - probleem met geheugensettings

Mijn camera schijnt een probleem te hebben met de geheugen settings : ik kan niet meer dan 1 set vastzetten in het geheugen, als ik een tweede set gegevens probeer in te geven als 'Geheugen 2' dan overschrijft hij gewoon de voordien ingegeven gegevens van 'Geheugen 1'.

Wat ik ook doe, de settings in Geheugen 1, 2 en 3 veranderen altijd gelijktijdig naar de laatste settings die ik probeerde in te brengen.

 

Ik heb hem ondertussen geüpdatet naar de laatste versie (versie 3.2) maar dat verandert niets aan de zaak.

 

Doe ik iets fout of is de camera op dat punt defect?

Tags (2)
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik ben 99,99% zeker dat het niet aan de camera ligt :wink:

 

Kan je eens precies beschrijven hoe je het in geheugen 2 probeert op te slaan? Ik denk dat het hier fout loopt.

Ik heb letterlijk al tientallen keren en op veeeeeeeeeeeeel verschillende camera's functies opgeslagen in het geheugen en nog nooit zoiets meegemaakt.

 

In het algemeen:

-Je stelt je camera volledig in 

-Je gaan naar geheugen/memory in het menu

-Je KIEST nu met de pijltjestoetsen links en recht onder welk nummertje je het wil opslaan. Je kan rechtsbovenaan in het scherm dan zien welk nummertje oranje staat aangegeven.

-Druk dan op ok

 

Zou moeten lukken zo!

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

De instellingen die je op dat moment op je scherm ziet, zijn de instellingen die je wil/gaat opslaan. Ik begrijp de verwarring, maar eigenlijk is het niet zo onlogisch. Je krijgt een overzicht van de instellingen die op het punt staan opgeslagen te worden, enkel het nummertje moet je dan nog kiezen :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik ben 99,99% zeker dat het niet aan de camera ligt :wink:

 

Kan je eens precies beschrijven hoe je het in geheugen 2 probeert op te slaan? Ik denk dat het hier fout loopt.

Ik heb letterlijk al tientallen keren en op veeeeeeeeeeeeel verschillende camera's functies opgeslagen in het geheugen en nog nooit zoiets meegemaakt.

 

In het algemeen:

-Je stelt je camera volledig in 

-Je gaan naar geheugen/memory in het menu

-Je KIEST nu met de pijltjestoetsen links en recht onder welk nummertje je het wil opslaan. Je kan rechtsbovenaan in het scherm dan zien welk nummertje oranje staat aangegeven.

-Druk dan op ok

 

Zou moeten lukken zo!

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Ingeoo
Lid

Bedankt voor je snelle antwoord!

 

En je hebt helemaal gelijk - ik was al dagen aan het proberen (ga er in eerste instantie altijd vanuit dat het probleem bij mezelf ligt (en meestal is dat ook zo 😉 ) en nét nadat ik uiteindelijk besloot dat het hier navragen nog de enige optie was viel natuurlijk letterlijk een paar minuten nadat ik dit bericht had geplaatst mijn eurocent over waar mijn verwarring zat.....

 

Ik had het exact ingesteld zoals je het aangeeft, mijn probleem zat erin dat ik, bij het instellen van een volgende set instellingen terug naar 'Menu-Geheugen' ging (logisch) maar daar in dat menu zelf zowel onder 1, 2 als 3 telkens alleen maar dezelfde laatst ingebrachte set kon zien, de vorige leken telkens verdwenen.

 

Maar .......als ik dan onder het programma MR ging kijken bleken de verschillende settings er wél te staan (y) .

Mijn fout dus maar geef toe : verwarrend is het wel op die manier - waarom blijven in 'Menu-Geheugen' de verschillende ingebrachte settings ook niet gewoon zichtbaar?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

De instellingen die je op dat moment op je scherm ziet, zijn de instellingen die je wil/gaat opslaan. Ik begrijp de verwarring, maar eigenlijk is het niet zo onlogisch. Je krijgt een overzicht van de instellingen die op het punt staan opgeslagen te worden, enkel het nummertje moet je dan nog kiezen :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Ingeoo
Lid

Ja, dat is ook een manier om het te bekijken maar blijkbaar was/is het niet mijn logica 😉 .

 

Maar bedankt in ieder geval (y) !