annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Laatste APS-C lens, 3 jaren geleden uitgebracht. Onbegrijpelijk.

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Laatste APS-C lens, 3 jaren geleden uitgebracht. Onbegrijpelijk.

De laatste jaren heb ik de ene na de andere FE lens voorbij zien komen. Op zich kan ik me nog best voorstellen dat Sony probeert te profiteren van het succes van de A7 lijn. 

 

Maar langzamerhand begin ik steeds harder te balen van het feit dat er in geen jaren ook maar één enkele aps-c lens ontwikkeld is. De laatste aps-c lens dateert volgens mij van drie jaar geleden.

 

Ik weiger om FF lenzen te kopen voor mijn a6300. Die zijn te zwaar, te groot en te duur.

Bovendien zijn ze ontwikkeld voor FE en dus per definitie minder geschikt voor aps-c.  Het werkt maar het is er niet voor ontwikkeld.

 

Ik zou de volgende lenzen willen zien in aps-c tegen normale prijzen en in fatsoenlijke kwaliteit. Niet zoals de Sony 16-70 e-mount waarbij het maar gokken is of je een fatsoenlijk exemplaar krijgt of niet vanwege de beroerde kwaliteitscontrole. Maar gewoon, elke exemplaar fatsoenlijk.

 

16-50 of 16-70 F2,8

Macro/Portret lens: Tussen de 70-85 mm F2,8 of sneller.

Het zou mooi zijn als er een 70/f1,8 zou komen. Als de prijs daarvan redelijk is, koop ik hem meteen.

70-200 F2,8 of eventueel F4.

70-300 met een maximum diafragma van 5,6.

 

En ja, ik weet dat er een aantal FE lenzen zijn. Lees mijn opmerking bovenaan. Een FE lens kopen voor een aps-c camera is niet wat ik wil.

 

Het punt is dat Sony de aps-c gebruikers compleet in de koude laat staan. Het wordt tijd dat er weer eens aandacht komt voor onze groep.

 

 

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@pieterlj

 

Het artikel van Thony Northrup is er inderdaad vrij duidelijk over.

 

Had dit eerlijk gezegd, niet helemaal verwacht.

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Hier is een dxomark plaatje.

Je ziet dat de FE-50 op een FF camera de E-50 compleet wegblaast. Maar kijk eens hoe de FE lens het doet op de aps-c camera in vergelijk met de echt ontzettend veel goedkopere 50 mm aps-c lens.

 

De werkelijkheid is vaak anders dan mensen denken. Er wordt ten onrechte verondersteld dat een FE lens het beter doet op een aps-c camera. Dat is dus niet waar. Een FE lens op een FF camera is zwaar superieur.

Echter een FE lens op een aps-c camera doet het niet beter dan de veel goedkoperen aps-c lens. Daarbij opgeteld het achterlijk prijsverschil en je ziet waarom ik meer aps-c lenzen wil.

 

Het is wellicht anders als je toch van plan bent naar FF te gaan, maar dat ben ik niet. Het past niet in wat ik wil en binnen mijn budget.

In jouw geval Tjardi vind ik het wel logisch want jij hebt een a7r2 dus je hebt die FF lenzen toch nodig. Echter, het is geld wegsmijten als je een aps-c camera hebt en je koopt toch FF lenzen (tenzij je naar FF wilt gaan). Het geeft geen betere resultaten, je bent alleen heel veel meer geld kwijt.

 

 

 

vergelijk lenzen 2.JPG

vergelijk 4.JPG

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3