annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

LA-EA3 of 4 op A6000?

OPGELOST
profile.country.NL.title
Wil1962
Ontdekker

LA-EA3 of 4 op A6000?

Mijn A550 is stuk en ik wil eigenlijk ook wel iets anders/handbaarders.

Dus ben ik aan het kijken naar 'n Sony A6000.

Ik heb nu nog 'n Tamron 18-270 en 'n Sigma 10-20mm lens.

Welke adapter moet ik dan hebben?

Ik lees tegenstrijdige meningen.

Bvd dank, Wil.

 

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Wil1962 en welkom op het forum!

 

Beide adapters werken op je A6000, maar er is een verschil tussen beide adapters: wil je snelle scherpstelling zoals je gewend bent van de A550, dan heb je de LA-EA4 nodig. Met de LA-EA3 heb je geen of heel trage scherpstelling op de A6000, afhankelijk van je lens. (bijvoorbeeld, heb je de Sigma 10-20 F4-5.6, dan geen AF, met de 10-20 F3.5 met HSM motor voor Sony heb je heel trage AF).

 

Een belangrijke noot hierbij is dat je geen 100% garantie hebt dat de lenzen werken met de adapter, maar met de LA-EA4 heb ik nog niet van problemen gelezen.

 

Extra noot maar niet erg belangrijk: Je hebt een APS-C camera met een sensor die kleiner is dan een Full-Frame camera. Dat betekent dat je ook een LA-EA2 adapter kan gebruiken en dat je GEEN verschil zult merken met de LA-EA4 adapter. (De LA-EA4 adapter is voor de grotere Full-Frame sensor geschikt.) Maar een reden om toch de LA-EA4 te kopen ipv de LA-EA2 is dat lenzen die niet Sony of Minolta zijn, soms compatibiliteitsproblemen geven waardoor de lens niet wil scherpstellen. Het is een zeldzaam fenomeen, maar komt wel voor op de LA-EA2, maar niet op de LA-EA4. Dus als je op veiligst wil spelen zonder 100% garantie, dan neem je best de LA-EA4.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.BE.title
NEXBert
Bijdrager

@Wil1962 Ikzelf gebruik al enkele jaren een NEX-5N (zelfde sensorgrootte als A6000) met een LA-EA2 adapter en lenzen van Sony, Minolta én Sigma. Nog nooit problemen gehad... Vanuit mijn ervaringen zou ik eerder een LA-EA2 aanraden omdat de full frame capaciteit van een LA-EA4 (waarvoor je deze zou moeten kopen) nutteloos is bij een camera met kleinere sensorgrootte (APS-C) zoals de A6000. Maar moest je ooit overwegen om over te schakelen op full-frame is het miscchien handig dit nu al te voorzien en een LA-EA4 aan te schaffen.

https://www.facebook.com/bertdellafaille

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Wil1962 en welkom op het forum!

 

Beide adapters werken op je A6000, maar er is een verschil tussen beide adapters: wil je snelle scherpstelling zoals je gewend bent van de A550, dan heb je de LA-EA4 nodig. Met de LA-EA3 heb je geen of heel trage scherpstelling op de A6000, afhankelijk van je lens. (bijvoorbeeld, heb je de Sigma 10-20 F4-5.6, dan geen AF, met de 10-20 F3.5 met HSM motor voor Sony heb je heel trage AF).

 

Een belangrijke noot hierbij is dat je geen 100% garantie hebt dat de lenzen werken met de adapter, maar met de LA-EA4 heb ik nog niet van problemen gelezen.

 

Extra noot maar niet erg belangrijk: Je hebt een APS-C camera met een sensor die kleiner is dan een Full-Frame camera. Dat betekent dat je ook een LA-EA2 adapter kan gebruiken en dat je GEEN verschil zult merken met de LA-EA4 adapter. (De LA-EA4 adapter is voor de grotere Full-Frame sensor geschikt.) Maar een reden om toch de LA-EA4 te kopen ipv de LA-EA2 is dat lenzen die niet Sony of Minolta zijn, soms compatibiliteitsproblemen geven waardoor de lens niet wil scherpstellen. Het is een zeldzaam fenomeen, maar komt wel voor op de LA-EA2, maar niet op de LA-EA4. Dus als je op veiligst wil spelen zonder 100% garantie, dan neem je best de LA-EA4.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
NEXBert
Bijdrager

@Wil1962 Ikzelf gebruik al enkele jaren een NEX-5N (zelfde sensorgrootte als A6000) met een LA-EA2 adapter en lenzen van Sony, Minolta én Sigma. Nog nooit problemen gehad... Vanuit mijn ervaringen zou ik eerder een LA-EA2 aanraden omdat de full frame capaciteit van een LA-EA4 (waarvoor je deze zou moeten kopen) nutteloos is bij een camera met kleinere sensorgrootte (APS-C) zoals de A6000. Maar moest je ooit overwegen om over te schakelen op full-frame is het miscchien handig dit nu al te voorzien en een LA-EA4 aan te schaffen.

https://www.facebook.com/bertdellafaille
profile.country.NL.title
Wil1962
Ontdekker

Okay, dank je wel.

Groet, Wil.

profile.country.NL.title
MauriceRO
Ontdekker

Wellicht hoort het volgende onder een andere post maar ik stel m toch. Ik heb gisteren de Alpha 7 Mark II gekocht met daarbij de converter LA-AE3 omdat ik nog een A mount Tokina 11-20 mm en een Sigma 18-250 zoom lens heb. Gisteren uitgeprobeerd maar niets werkt, kan niet autofocussysteem gebruiken, krijg een vreemd fisheye beeld op m'n live view scherm. Werkt die converter sowieso niet of heb ik de verkeerde gekocht ?

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Beste @MauriceRO 

 

Het heeft geen zin om je vraag twee keer te posten op verschillende plekken. Dit maakt het alleen verwarend. Lijkt me verstandig dat we in onderstaande topic verder gaan 😉

https://community.sony.nl/t5/alpha-nex-camera-s/sony-ilca-7m2k-met-lensadapter/m-p/2622074#M5994

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web