annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Instelling Macro

profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

Instelling Macro

Ik maak voornamelijk macrofoto's (of close-ups, zo je wil) van planten in het vrije veld. Meestal niet verder dan hooguit 30 cm van de grond. Ik heb geen artistieke bedoelingen. Een zo scherp mogelijke foto, met zoveel mogelijk details is waar ik op uit ben. Wat zijn goede basisinstellingen om van uit te gaan ? Camera Sony a7M3, lens Sony 90mm 2.8 macro. Een verwijzing naar een auteur of een website is ook welkom.

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd. Macro fotografie is uitdagende tak van fotografie, maar wel erg leuk. Veel geduld en oefenen. 

 

Al eens gezocht op Youtube naar naar filmpjes met uitleg. 

https://www.youtube.com/results?search_query=macro+fotografie

 

Wat macrofotografie nu zo lastig maakt is dat je zo dicht op je onderwerp zit en dat je diafragma ver open is je slechts enkele millimeters hebt om scherp te stellen (met waardes als f/1.8 of f/2.8 op die afstanden wordt de achtergrond al heel snel onscherp). De kleinste beweging (van jouw of van het onderwerp) verlegt de scherpte weer naar een punt waar je dit liever niet hebt. Je kunt dan een kleiner diafragma kiezen, waardoor je het scherpstelgebied vergroot. Oefenening baart kunst 😉

 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web