annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

firmware voor uw ILCE-7RM3

OPGELOST
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

firmware voor uw ILCE-7RM3

Beste mensen,

Vandaag heb ik geprobeerd de update firmware voor uw ILCE-7RM3 te installeren. Dat lukte niet.

Ik heb zoals voorgeschreven gehandeld en in de map Resources UpdateSettingTool.app aangeklikt.

Volgens de instructies heb ik daarna gehandeld, maar kreeg het bericht dat software niet kon worden geïnstalleerd.

Ik heb wel beide geheugenkaartjes verwijderd, ligt het mogelijk daaraan? Of ligt het aan het feit dat ik de nieuwste software Catarina op mijn Mc heb?

Kan mij iemand helpen?

Alvast bedankt

 

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.NL.title
JeBe66
Lid

Ik vind het ook behoorlijk irritant dat je niet kunt focussen met je mobiel. Was gewend mijn camera bij het vogelvoederstation te zetten en met de app op mijn mobiel de foto’s te maken. Heeft nu weinig zin 😥
Wat ik ook nog steeds mis is de functie dubbele opnames.

Moet misschien toch maar terug naar Canon, want ondanks dat de A7III een fijne camera is, kan ik er niet aan wennen dat deze camera deze 2 opties mist. 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Als dit belangrijk is voor je dan zou een switch naar ander systeem een optie kunnen zijn. 

 

Zo mis ik de timer in Bulb die verstreken tijd weergeeft, maar dan kan ik overgaan stappen naar bijvoorbeeld Canon waar ik jaren mee gefotografeerd heb, maar daar zal ik ook tegen tekortkomingen aan gaan lopen. Die mij uiteindelijk meer zullen ergeren dan de timer. Het gras is aan de overkant altijd groener.... Belangrijkste is gebruik het camera systeem dat jij prettig vind werken en je de resultaten geeft die jij wenst. Merk, type etc... zijn dan bijzaak!  Dus als dit Canon voor jouw is. Dan is de keuze simpel ? 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Ik kan je even niet volgen Instaphoto,

Ik heb het niet gehad over het terug gaan naar mijn oude merken waar ik meer dan 40 jaar mee gewerkt heb.
Ik ben namelijk naar Sony overgestapt omdat die bijzonder goede voor mij relevante resultaten biedt voor mijn werkzaamheden.

Waar ik het over heb zijn de verschillen tussen de merken. Ik denk dat Sony er bij gebaat is dat de gebruiker aangeeft wat naar zijn/haar mening beter kan, zoals de omslachtigheid van installeren van updates. Zoals de belichtingscompensatieknop die bijzonder makkelijk verdraaid onder de werkzaamheden. Die zo je b.v. moeten kunnen blokkeren of, zoals bij andere merken, verzonken moeten liggen of via het menu te bedienen.

Het zijn gewoon maar wat tips en het aangeven van kleine irritaties waar je tijdens je werk tegenaan loopt.

profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Dat zijn van die dingen die belangrijk zijn voor je werk. Ik kan heel goed begrijpen dat je na vele jaren werken met een ander systeem je je hier aan stoort. Terug overstappen naar je vertrouwde mark is natuur lijk een optie, maar wel een dure. Beter zou zijn dat Sony naar deze berichten luistert en er op de juiste manier op inspeelt.

profile.country.NL.title
KokvanderMeij
Lid

Ben ik niette je eens, camera op automatisch verbinden en de juiste keuze maken en het loopt als een trein. vrijdag cursist geüpdatet van versie 2.01 en ook dat liep gesmeerd.

profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Dat klopt. De juiste keuze maken. Dat het ik, zoals ik al schreef, dus niet helemaal gedaan.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@lescatalpas 

In dit geval is Apple de "boosdoener", ze hebben de security bij de laatste updates flink aangescherpt. Dankzij de tip van @JanVanOevelen was ik er in ieder geval voor gewaarschuwd...

 

@JeBe66 en @JanVanOevelen, altijd goed om hier eventueel gemiste functionaliteit aan te geven. Natuurlijk leest Sony mee op dit forum en wordt het bekend. Of het (snel) opgelost wordt is een tweede, want mogelijk werken ze ook nog aan andere verbeterpunten. Als ik zie hoever en hoe snel de ontwikkeling van de A7/A9 series gegaan zijn in de afgelopen vijf jaar dan zeg ik Chapeau Sony. (ik heb hier elders er al eens een post aan gewijd). Maar het kan natuurlijk altijd beter/meer en ik weet dat ze niet stil blijven zitten.

( @Bibi_Sony  altijd goed om dit binnen Sony Europe te laten horen😉)

 

@JeBe66 Als ex-Nikonian ben ik nog steeds blij met m'n overstap (nu bijna 4 jaar geleden) en toenmalige beslissing de daarbij horende diepte investering te doen. Zoals hier eerder door @Instaphoto genoemd; je zult bij elk merk camera altijd iets kunnen missen omdat "die ander" dat wel heeft. Het zijn ontwikkel prio's en keuzes die een fabrikant maakt, maar Sony heeft de camera wereld wel in gang gezet en doen schrikken. Ik denk dat alle concullega's anders niet begonnen waren met FF systeemcamera's.

 

goede dagen iedereen en geniet van mooie fotografische omstandigheden en uitdagingen! 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en