annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

firmware voor uw ILCE-7RM3

OPGELOST
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

firmware voor uw ILCE-7RM3

Beste mensen,

Vandaag heb ik geprobeerd de update firmware voor uw ILCE-7RM3 te installeren. Dat lukte niet.

Ik heb zoals voorgeschreven gehandeld en in de map Resources UpdateSettingTool.app aangeklikt.

Volgens de instructies heb ik daarna gehandeld, maar kreeg het bericht dat software niet kon worden geïnstalleerd.

Ik heb wel beide geheugenkaartjes verwijderd, ligt het mogelijk daaraan? Of ligt het aan het feit dat ik de nieuwste software Catarina op mijn Mc heb?

Kan mij iemand helpen?

Alvast bedankt

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Het probleem is opgelost. De veiligheid van mijn computer aan moeten passen, waarna het goed ging.

Ik blijf er wel bij dat het een omslachtige procedure is t.o.v. an de merken camera's.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Al eens gezocht op het forum. Is al aantal keer voorbij gekomen 😉

 

Inplaats van op UpdateSettingTool te klikken ga je naar de map "Resources"en open dan "SysteemSoftwareUpdater" Dit zou moeten werken. Als niet werkt Geef dan duidelijk de doorlopen stappen aan en welke kabel je gebruikt. In uitzonderlijke gevallen kan deze het probleem zijn. 

Firmware update.jpg

Firmware update 2.jpg

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Beste mensen,

 
Ik heb precies de procedure doorlopen als wordt voorgeschreven:
Eerst de software downloaden;
Vervolgens Sd-kaartje 1 verwijderen;
Camera controleren op versie;
Menu instellingen staat op USB Verbinding/automatisch;
Na opstarten installatie uit de map Resources System Software Updater opgestart;
Originele kabel van Sony ingeplugd en op vervolg gedrukt.
Na enige tijd krijg ik het bericht dat installatie niet kan worden voltooid.
 
Verder merk ik op dat de procedure in vergelijking met camera’s van andere merken waar ik mee gewerkt heb zoals Hasselblad en Canon veel ingewikkelder is.
Dat kan software matig vele male eenvoudiger! 
 
Vriendelijke groet,
Jan van Oevelen
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Geeft de melding meer informatie dan dat die niet voltooid kan worden? Maak anders screenshot. 

* Is de batterij volledig opgeladen van de camera? 

* Firmware opnieuw downloaden en hiermee proberen... 

* Andere USB poort proberen op je Mac...

* Andere USB-C kabel al eens geprobeerd? Mocht je MacBook hebben met USB-C de kabel die hierbij geleverd wordt eens gebruiken.

* andere computer eens testen (indien mogelijk) 

* Sprint de Mac niet in slaapstand .... bijvoorbeeld hardeschrijf (Systeemvoorkeuren -->Engergiestand) 

 

Zelf door de jaren heen ook meerdere merken mogen gebruiken. En overal kan het even niet lopen zoals het hoort. 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Ik heb nu alles geprobeerd!

De accu was al vol toen ik begon

Ik heb opnieuw de firmware gedownload nadat ik de oude heb verwijderd

Ook heb ik een andere USB-poort gebruikt

Mijn mac staat niet in slaapstand, is uitgeschakeld.

Via mijn MacbookPro (is splinter nieuw) lukt het ook niet.

 

Ik vind dit bijzonder vreemd. Wellicht iets met instellingen? Of heeft het met de nieuwe OS Catarina te maken van Apple?

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Ga naar de map "Resources"

* selecteer "systemSoftwareUpdate" houdt als eerste "control" toets ingedrukt. Dan je muis knop en kies uit het menu "Toon pakketinhoud"

* Open map Contents

*  Open Map MacOS

* Draai SystemSoftwareUpdater

 

Loopt die nu wel door ?

firmware.png

 

Lukt het dan nog niet? Dan is volgende nog te proberen

https://support.d-imaging.sony.co.jp/mac/driver/1015/en/index.html

 

Neem aan dat je MacOS Catalina bedoeld inplaats van Catarina ? 😉

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Het probleem is opgelost. De veiligheid van mijn computer aan moeten passen, waarna het goed ging.

Ik blijf er wel bij dat het een omslachtige procedure is t.o.v. an de merken camera's.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Ik "moet" nog, goede tip @JanVanOevelen 

Vooral omdat Apple met Catalina de beveiliging heeft aangescherpt, wat de gebruiker niet altijd even snel in de gaten heeft (incl. mijzelf meestal)

 

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Gaat best lukken. Succes!

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Ligt het probleem bij Sony of bij Apple?  In ieder geval niet bij Microsoft, want met Windows 10 is het binnen 5 minuten geregeld. Overigens is het een update zonder veel meerwaarde als je geen Sony flash hebt, alhoewel ze aangeven dat de algehele stabiliteit van de camera's verbeterd zou zijn. 

Ook de beide versies van Imaging edge hebben een updat gehad. De desktop versie werkt goed, maar de mobile versie is nog steeds niet wat het zijn moet. Je kan nog steeds niet focussen via je telefoon, dus wat voor zin heeft afstandsbediening via deze app.