annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Bug in software udate 3.21 voor A6000?

OPGELOST
profile.country.NL.title
mahendr51
Ontdekker

Bug in software udate 3.21 voor A6000?

Ik probeer het even in een nieuw draadje dat nog niet is 'opgelost': Mijn A6000 valt niet meer in slaap. Normaal heb ik hem ingesteld dat hij na 1 minuut geen activiteit in pauzestand gaat, maar dat doet hij niet meer. Ik heb al met de verschillende tijden gespeeld (na 10 sec. 1 minuut etc.), de batterij eruit gehaald en ik heb de camera ook al op fabrieksinstelling teruggesteld. Niets helpt. Ik ga erg snel door mijn batterijen heen, momenteel.

 

Ik heb het idee dat dit pas zo is sinds ik de camera naar versie 3.21 heb bijgewerkt. Is het een bug in de software? Ben ik de enige met deze ervaring, of zijn er meer leden die het ook opeens hebben?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
mahendr51
Ontdekker

Okeeee, ik ben eruit! Het blijkt niet te gaan om een bug in de software van 3.21. Alles wat ik hoefde te doen, was in de camera 'afstandsbediening' op 'uit' te zetten. Die afstandsbediening zorgt er dus voor dat de camera niet meer automatisch na een bepaalde tijd in slaapstand gaat.

 

Zo zie je maar weer dat 'nadat' niet hetzelfde is als 'omdat'.... ahem/schaam.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Geprobeerd je vraag te reproduceren, maar helaas op de A6000 waar ik het op heb mogen testen functioneert het prima met de aangegeven firmware versie.

 

Je kunt proberen de firmware nog eens opnieuw te installeren. Al verwacht ik dat dit niet gewenste resultaat zal hebben. Wel het proberen waart. Je weet maar nooit. 

Waren alle gemaakte (eigen) instellingen weg na de reset? Als er nog eigen instellingen aanwezig waren. Dan is reset niet volledig geweest. En is advies deze nog eens te doen. 

 

Heb je alles geprobeerd. Dan zou ik contact opnemen met Sony. Indien er nog garantie op toestel zit.

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
mahendr51
Ontdekker

Dank voor de reply. Ik vrees dat ik de firmware dan toch maar eens opnieuw moet proberen te installeren, wie weet.

Bij het initialiseren van mijn camera was alles inderdaad weer teruggezet, dus die was volledig.

 

Ik ben al bij Kamera Express langs geweest (waar ik de camera heb gekocht) maar die hadden er ook nog niet van gehoord en ze konden verder ook niet zo veel doen. Ze hebben de vraag doorgestuurd naar de reparatieafdeling, misschien dat deze er wel meer van weten. Als het inderdaad een bug in de firmware is, is het allicht ook een Sony-kwestie.

De pest van de camera ter reparatie insturen is dat je hem vervolgens wekenlang kwijt ben, terwijl ik gewend ben bijna dagelijks foto's te nemen...

profile.country.NL.title
mahendr51
Ontdekker

Ik heb geprobeerd om de firmware opnieuw te installeren, maar de installatie-software herkent bij het begin meteen dat versie 3.21 al op de camera staat en breekt dan het proces automatisch af. Er lijkt dus geen kans om de firmware opnieuw te installeren.

 

Hier kom ik dus niet verder mee... 😞

profile.country.NL.title
mahendr51
Ontdekker

Okeeee, ik ben eruit! Het blijkt niet te gaan om een bug in de software van 3.21. Alles wat ik hoefde te doen, was in de camera 'afstandsbediening' op 'uit' te zetten. Die afstandsbediening zorgt er dus voor dat de camera niet meer automatisch na een bepaalde tijd in slaapstand gaat.

 

Zo zie je maar weer dat 'nadat' niet hetzelfde is als 'omdat'.... ahem/schaam.

profile.country.NL.title
Wimmetje62
Ontdekker

Heel fijn, ik ben ook het hele menu en internet afgeweest voor dit slaapstand-gebeuren. Mooi zo'n forum, dank!