annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hij is er...Sony A9 ii

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Hij is er...Sony A9 ii

 

Introductie van Sony op YT,

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Net via een gedeelde link van "Expert" Antonette.

Nog meer info 

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoezo Expert tussen aanhalingstekens??? 😎 Tsssss

 

 

De laatste weken gonsde het al van de geruchten over een opvolger voor het Sony Alpha vlaggenschip, de α9. Toch werd nog vrij onverwacht deze mark II aan de wereld voorgesteld.

 

 

Specificaties

 

- 24 megapixel full-frame CMOS sensor
- 20 foto's per seconde
- Een verbeterde BIONZ X-beeldverwerkingsprocessor
- Verbeterd stof- en vochtbestendig ontwerp
- Nieuwste beeldverwerkingsalgoritme om ruis te verminderen
- 5-assige beeldstablisatie met een sluitertijdvoordeel van 5,5 stops
- Dubbele SD slots die beiden compatibel zijn met UHS-I en UHS-II SD-kaarten

 

Veel van deze specificaties zijn ook te vinden op de huidige Sony Alpha 9. Wat er is nieuw in dit model?

 

Nieuw

 


Uiterlijk valt vooral de grotere grip op ten opzichte van eerdere modellen. Dit is een verandering die door veel fotografen gevraagd werd. Vooral met langere lenzen geeft een grotere grip meer gebruiksgemak. Een grotere AF-on button is een andere. Verder is de lock op de onder-/overbelichtknop toegevoegd en heeft het keuzewiel aan de linkerkant juist een lock minder.

 

De body heeft extra sealing gekregen zodat deze beter tegen vocht en stof bestand is.

 

Intern zijn er een aantal zaken veranderd. Zo is er een nieuwe usb-C die sneller is, zijn er twee USH-II SD card slots in plaats van een II en een I card slot.

 

Vooral voor sportfotografen is het heel belangrijk om beelden direct te kunnen verzenden. Hiervoor zijn extra features toegevoegd en is er nu de mogelijkheid om een gesproken memobericht aan een foto toe te voegen. Je zou hierbij kunnen denken aan de naam van de sporter die op de foto staat.
Ook wordt de Transfer & Tagging applicatie beschikbaar voor alle landen in Europa. De snelle verbinding wordt door de 1000BASET-LAN terminal tot stand gebracht en ook 2.4/5GHz WiFi connectie is beschikbaar.

 

Prijs en beschikbaarheid

 

De ILCE-9M2 is vanaf november beschikbaar als body voor 5400 euro.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Mooi introverslag van een geweldige nieuwe camera. (al wat reviews verkend..)

 

Je kan merken dat Sony absoluut de ambitie heeft om nr 1 in (FF) camera's te worden. Ik heb begrepen dat bij de volgende Olympics in Japan de persfotografen op leenbasis met de A9ii kunnen gaan werken.

Ben benieuwd hoeveel "switchers" dit op gaat leveren!

 

Vooral die door @Amfion genoemde verbindingen zoals 1000BASET-LAN en 2.4/5GHz WiFi in combinatie met IQ van de beelden kunnen hierbij  wel eens onderscheidend kunnen zijn in een perscentrum of gewoon in de open lucht.

Mede een reden denk ik dat ook de A9ii een 24 MP sensor heeft behouden (al had ik zelf een 36 MP verwacht/ook wel leuk gevonden...als voorloper op de A7IV..😁)

 

Betrouwbare bronnen hebben me laten weten dat de eerste verkopen al gedaan zijn..dus deze zal voor het Pro publiek wel eens een bestseller kunnen worden 😉👍

 

Zelf ben ik toch meer van de A7 serie, is voor mij een prima middel om te fotograferen!

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ja zo her en der is er wel een pre-order gedaan al (kuch)....

Ben heel benieuwd! Ik ben zeker tevreden met de A7 serie, de snellere AF en minder banding zijn voor mij wel zaken die voor deze keuze meewogen. Ik wil ook eens gaan kijken wat ik kan met de file transfers. Als je dat op een thuisnetwerk leuk kan inrichten zie ik daar wel voordelen in...

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Dat van die verbinding en file transfer gaat natuurlijk lukken. in huize Amfion 😀

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

't Is een bijzonder fraaie camera.

 

Naar mijn idee, met name geschikt voor de echter profs, die hun foto 's heel snel moeten doorzenden.

En daarbij ook nog hun commentaar kunnen geven, door de spraakmogelijkheid.

Voor de normale amateur, neem ik aan, bijzaak! Die stopt z 'n kaartje in de computer, en gaat aan de slag.

 

Alhoewel er ook een paar "kleinere" verbetering zit in de tracking, etc. Maar die was al niet slecht.

Je de nieuwste mogelijkheden hebt, voor de beide slots.

En nog een paar dingetjes. Die wel betaald moeten worden. En fors.

 

Kan me voorstellen, als je geen "hoogpixelige camera wilt, (En dat is een bewuste keuze)

de oude A9, die ongetwijfeld nog verder in prijs gaat zakken, een "bijna" even goede optie is.

 

Ik heb destijds mijn 7R mk2, bewust ingeruild.

Had net als met mijn "oude" Nikon D810, vaak last van onscherpte. (De Nikon vragen site stond er vol mee)

Dat had steeds te maken met een te lage sluitersnelheid. Die je royaal moest houden om er vanaf te zijn.

En dat ben je kwijt met een camera met minder pixels.

Ik heb foto 's gemaakt met m 'n A9 in 't museum in Giethoorn, met m 'n 24-70 GM op 24, met 1/60.

Haarscherp.

 

Alles heeft te maken, met hoe groot je wilt uitvergroten, Ik heb er ooit over gehad met een "topper"

die vrijwel iedereen wel kent, Albert Dros.

Maar die roept, mijn foto 's hangen soms als achtergrond in bushokjes. Ja dan moet je wel!

 

Ik druk vrijwel nooit meer wat af. Kijk foto 's maximaal, op onze TV 50 inch.

't Meeste op m 'n beeldscherm van 32 inch. Dus waar heb je het over.

 

Om die reden, denk ik, dat je dan aan de sensor van de A9, meer dan genoeg hebt.

Ben begonnen met de 1e Nikon digitaal. Die had, als ik me niet vergis iets van 7 Gb.

En daarvan heb ik foto 's, die klinken als een klok. Zelfs op zeer riante vergrotingen.

De A9, heeft de resolutie 4x groter. Dus waar heb je het over.

**

De industrie probeert ons wijs te maken, dat meer pixels altijd betere foto 's biedt.

Dat is soms waar. Maar ook soms niet. Het heeft naast voordelen, ook heel veel nadelen.

**

Eigenlijk dacht ik die 20 beelden per sec. niet eens nodig te hebben.

Maar vooral het volgen van vogels in vlucht, zonder tussenliggende "afdonkering" is erg fijn.

Met de 100-400 lens van Sony, is dat zelfs uit de hand, goed te doen.

 

Doordat Sony, en dat siert ze, de A9, optimaal hebben geüpdatet, is de A9, wat mij betreft,

nog volstrekt niet verouderd.

Tuurlijk, zitten er op de A9-mk2, weer nieuwe grapjes.                                              

Maar of je die als simpele amateur nodig hebt / uit nut, betwijfel ik.

*

Wil nogmaals roepen, dat als je niet tot in het oneindige vergroot, een sensor van 26 Gb, groot zat is.

Alleen als je enorm gaat kroppen, kom je soms wat te kort.

Anderzijds, kom je met lagere sluitersnelheden veel beter weg.

 

Dat was destijds mijn overweging. En daar heb ik nog steeds geen spijt van.

**

Ben intussen zeer nieuwsgierig wat de 7S mk 3 gaat brengen.

Vindt de oude, voor fotografie, net wat te beperkt qua pixels. Zit op de helft van de A9.

Maar dat zou best eens kunnen veranderen met de 3.

Alles in 't leven heeft te maken met keuzes.