annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A7R III Menu knop

profile.country.NL.title
MpolA7
Ontdekker

A7R III Menu knop

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een A7R III. Fijne camera maar wel een een voor mij groot gemis: ik kan de functie "menu" niet toewijzen van de Menu knop naar één van de custom knoppen. Dat betekent dat ik altijd met twee handen aan de camera moet vasthouden om snel te kunnen navigeren door het menu en de instellingen.

Heeft iemand daar een oplossing voor?

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@MpolA7

 

Ik zou niet precies weten waarom je dat zou willen? Het toewijzen van functies uit het menu aan custom knoppen is bedoeld om de vaak door jou gebruikte instellingen snel te kunnen gebruiken. Om nu het complete menu onder een keuzeknop te stoppen (indien dat zou kunnen) levert volgens mij niet veel op, want om dan bij een bepaalde instelling te komen moet je nog steeds door het menu heen.....

Als je de custom knoppen goed  inricht/toewijst aan de door jou gewenste snel oproepbare instellingen zul je merken dat je de knop menu weinig (sowieso veel minder vaak) zult gebruiken.

 

Maar misschien begrijp ik je vraag verkeerd?

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @MpolA7

Gefeliciteerd met je nieuwe camera!
Je meest gebruikte instellingen kun je inderdaad zoals @Sigiphoto al zegt toewijzen aan een van de c1t/mc4 customknoppen en onder AEL AF-On en het wiel + de vier kanten daarvan.

Ook kun je zelf bepalen welke functies onder het snelmenu zitten dat je met de FN knop oproept. De meeste mensen bedienen denk ik ook hun veelgebruikte functies of met het FN menu of met een zelf toegewezen knop. 

 

Groetjes!

Antonette

profile.country.NL.title
MpolA7
Ontdekker

Hi @Sigiphoto@Amfion,

 

Ik moet inderdaad de verschillende instellingen nog even goed indelen en registreren op zowel de customknoppen en het FN menu. Zeker het FN menu is erg handig.

De Menu knop is echter ook vaak de "back" button in de uitgebreide menustructuur van de A7R III, en ook bij het bekijken van foto's op het scherm.. Misschien moet ik daarom mijn vraag / bevinding anders stellen: ik zou het erg handig vinden als ik bv de C1 knop zou kunnen instellen als "back" button. Dan zou ik de camera grotendeels met 1 hand kunnen bedienen.

 

Groet,

Michiel

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

hi @MpolA7

Mmm goeie vraag... ik denk dat dat niet kan, maar ik heb nu even geen camera bij de hand. Zal nog even voor je kijken. 

 

Groet!

Antonette

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@MpolA7

 

misschien dat je e.e.a. al op dit forum gevonden had, maar er is nog een topic hier geweest m.b.t. instellingen van de Riii

https://community.sony.nl/t5/alpha-nex-camera-s/instellingen-voor-sony-a7riii/td-p/2401642/page/2

 

Er staan verschillende linkjes met tutorials.

 edit; ik heb het in het menu van de R2 nergens kunnen vinden, dus daar kan het niet

 

Maar misschien kan @Amfion je sneller helpen op het moment dat ze de camera ter beschikking heeft.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Als je deze onder de C1 wenst dan kun je dit controleren in je menu. Tablad 2 --> 8/9 --> Custome Key. Je kunt de C1 meerdere functies geven afhankelijk van wat je wenst te doen. Foto's maken, filmen of foto's bekijken. 

 

Je kunt kijken of deze gewenste functie er tussen staat. UItleg over de betreffende opties. Zie handleiding. 

Bij foto heb je 23 tabladen met opties

Bij filmen heb je 18 tabladen met opties

Bij foto's bekijken 1 tablad met opties

 

Zelf de custome buttons zo ingesteld dat ik nog maar zelden in het groot menu (dolhof) moet zijn. Kost wel even tijd en puzzelen wat voor je zelf de beste instellingen zijn. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
MpolA7
Ontdekker

Hoi,

Ik heb gekeken maar helaas zit deze functie er niet bij. Ik zal moeten wennen aan de FN knop en de menu knop als back button.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@MpolA7

 

Dacht ik al. Maar fijn dat je het even terugkoppelt, kunnen anderen ook weer hun voordeel mee doen.

 

Heel veel plezier verder met je A7Riii. 

 

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en