annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Stabilisatie

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Stabilisatie

verwijderd

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Tjardi

 

Als ik het snel zou moeten inschatten---> uitzetten. Waarom? Er is met de Gimball geen compensatie nodig voor "handtrillen", dus gedraagt zich als statief en voorkomt dus daar waar IBIS uiteindelijk voor uitgevonden is om te voorkomen. ( x-stops winst).

 

De andere kant is dat de Sony native E lenzen en het IBIS samen werken,  pitch & yaw in de lens, roll, X & Y in de camera, zie je artikel...dus dan geldt het weer niet. (Zie ook de tekst in je artikel, voor A-mount wel uitschakelen, voor E-mount niet)

 

Als voorbeeld; Ik heb vandaag weer eens gefotografeerd met m'n 35-40 jaar oude lenzen (Olympus). O.a. met de 35-135 zoom, en dit is echt glas met bijhorend gewicht. Op de A7ii was de IBIS voldoende om bewegingsonscherpte te voorkomen, maar als ik met de huidige A7Rii fotografeer met die lenzen dan merk je (op 100% crop) dat de foto niet echt scherp is. Het zit dan in het resolutie verschil denk ik (24 vs 42 MP)

 

M.a.w. op de A9 die jij hebt zou ik het (met Gimball) eens proberen zonder en met IBIS & E-mount native lens stabilisatie en dan kijken of je verschil in resultaat ziet. Ik weet zeker dat je de resultaten met ons gaat delen :thumbsup:

 

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd