annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A-mount nog toekomst?

OPGELOST
profile.country.BE.title
Syndromeda
Lid

A-mount nog toekomst?

Ik heb een A77II en een A99 en wil upgraden naar een A99II, er zijn echter zoveel geruchten dat Sony A-mount niet meer gaat ondersteunen dat ik zeker wil zijn of dit wel een wijze beslissing van me zou zijn om zoveel te investeren.
Ik hoop nu eindelijk eens aan antwoord van Sony zelf te horen te krijgen.
Een massa A-mount-gebruikers hebben hier wel recht op denk ik.
Alvast bedankt, met vriendelijke groeten.


I have a A77II (2x) and a A99 and I like to upgrade to a A99II...but as there are a lot of rumours Sony will discontinue with the A-mount, I'm not sure if that will be a wise decision. Can you please help me and a lot of other A-mount users out of this?
Thanks in advance, greetings.

 

Tags (2)
36 ANTWOORDEN 36
profile.country.BE.title
Syndromeda
Lid

Kijk, zoals ik al vermelde is voor mij de display die in twee richtingen beweegt erg belangrijk (heel veel macrofotografie vanop de grond).

Ook blijft erg belangrijk dat ik van lens kan wisselen omdat ik erg veel met vinatage M42-lensjes werk vanwege de mooie bokeh.

Ik doe wel veel double expose met Nik maar toch kan je nooit het effect benaderen van wat wat Nikon nu doet met zijn (haar) multi-exposure light / Dark.

Ik hoop dus ten volle dat er een software update komt voor de A99 II waar dit inzit of dat er een A99 III op de markt komt met deze snufjes.

...tot hier, we zien wel verder...

 

profile.country.NL.title
EMCsony
Lid

Hi Syndromeda,

 

Zal voor je duimen. Want softwarematig ligt dit nogal lastig.

Er zal m.i. ook wat hardwarematig moeten worden aangepast om het automatisch "doorspoelen" naar het volgende frame tegen te gaan. Maar wie weet. Lukt het die tovenaars van Sony.

Maar ongetwijfeld werkt Sony weer aan allerlei vernieuwingen. Gezien de geruchten rond de aanvraag van nieuwe licentiecodes in China. De werkbank van de wereld.

Ik zelf heb een tijdje in mijn creatieve periode met Cokin filters gewerkt. Mooie effecten, maar je loopt wel met een Cokin-toeter en een vracht aan filters rond te sjouwen.

 

Nog even aansluitend over mijn verwachtingen over de A-mount:

Een reactie van Bliksem 100, betreffende de stand van zaken in juli 2018 over de A-mount in aantallen.

Zowel aantal Camera's (5) als Objectieven (31) zijn gelijk gebleven. Daarentegen is aantal E-camera's gestegen naar 19 en het aantal E-objectieven naar 54.

Ook bij Sigma is zie je een verschuiving: A-mount 13 versus E-mount 21.

Bij Tamron daarentegen net andersom: A-mount 19 versus E-mount 7.

De toekomst zal ons leren.

 

EMCsony 7juni2020

 

profile.country.NL.title
R.v.Os
Bijdrager

Heb zelf nog de A300 en een A57.

Mijn dochter heeft in 2019 nog een A68 gekocht.

Samen hebben we enkele lenzen (niet echt heel duur), de standaard lenzen van Sony zeg maar.

 

Heb al eens zitten kijken naar een A7II of A7III , maar die prijzen......niet meer leuk.

En dan nog wat lenzen erbij......kassa...

 

Zal denk ik de 2e-hands sites moeten gaan afstruinen....of een bank overvallen?

 

Mijn "plek" op het Web: JoMeRoMa.nl
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

kan begrijpen dat je schikt van de prijzen. De prijzen zijn vergelijkbaar met die van Nikon en Canon tegenhangers. Full Frame systeemcamera's zijn helaas prijzig. 

 

De a300, a57 en a68 zijn camera's met zogenaamde crop sensor. Net zoals systeemcamera's als de a 6000, a6100, a6400 etc.... Op diverse van deze camera's loopt nu een actie. Wellicht is dit interessant. En afhankelijk welke objectieven die je hebt zijn deze te gebruiken met een adapter. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
EMCsony
Lid

Beste Minolta Fan,

 

Ik zou een bank overvallen en voor de top gaan van Hasselblad. Laat alle merken ver achter zich.

Een schitterende camera deze HASSELBLAD H6D-400C MS  voor nog geen €50.000, maar dan heb je ook wat.

Zelfs de creme de la creme onder de Sony Foto Ambassadeurs zullen hun vingers daarbij aflikken.

 

Gaat het je alleen maar om mooie foto's te kunnen maken, dan is zo'n bankoverval helemaal niet nodig.

Met die A300 en A57, naast de onlangs aangekochte A68, kan je met die oudere Minolta lenzen nog steeds goede foto's maken. 

En waarom dan een overstap naar Full Frame. Er is niks mee met een APS-C camera. Onderstaande link verwijs je naar een lezenswaardig artikel over de keuze tussen Full Frame en Crop.

 

https://www.zoomacademy.nl/blog/fullframe-of-aps-c-welke-sensor-is-geschikt-voor-jou/

 

Ik zelf ben bewust bij mijn oude liefde gebleven, de A-mount van Sony. Ik neem de gok.

In de vorige eeuw de Minolta 7000 (de beste fullframe ooit) gebruikt voor het betere werk, maar gaande weg overgestapt op APS-C camera's als Dimage 7 en A550, naast systeemcamera's als Dimage A2.

De oudjes van Minolta doen het nog uitstekend. En met name de bijna 15 jaar oude Reflex 500 F8 is handzamer dan al die grote toeters van telelenzen.

Maar nu ook de A77M2 en een A68 (het uitgeklede broertje) als extra hulpje. Beide camera's zijn overigens uit de lijst van Sony Camera's verdwenen en wellicht niet meer te krijgen.

 

Voor het gemak tijdens mijn wandeltochten en vakantiereizen maak ik ook nog gebruik van een HX400V, een schitterend alleskunnertje die zijn gelijke niet kent.

Dus als je wat nieuws wil: Voor nog geen €400  hoef je geen bank te beroven.

En die RX10M4 is ook een zeer aantrekkelijke camera, maar dan praten we over zo'n slordige €1500. Helaas nog zonder GPS

 

EMCsony

27oktober2020

profile.country.NL.title
bliksem100
Ontdekker

Heb toch gelijk gekregen A mount is dood bij sony

 

 

profile.country.NL.title
R.v.Os
Bijdrager

Zal zeker niks nieuws uitkomen voor de A-mount. Daar ben ik van overtuigd.

 

Echter, om nou alles aan de kant te schuiven..?

Vorig jaar nog 2x Sony A68 'setjes' op de 'kop getikt' met weinig km op de tellers.

En nog wat 2e-hands lensjes erbij... van 50-1.8 (2x) / Vivitar AF 100 Macro / Caruba Extension tube 25mm.

 

Denk dat je via een 2e-hands website nog wel wat moois kan vinden voor een redelijk (hobby)prijsje

Mijn "plek" op het Web: JoMeRoMa.nl