annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A-mount nog toekomst?

OPGELOST
profile.country.BE.title
Syndromeda
Lid

A-mount nog toekomst?

Ik heb een A77II en een A99 en wil upgraden naar een A99II, er zijn echter zoveel geruchten dat Sony A-mount niet meer gaat ondersteunen dat ik zeker wil zijn of dit wel een wijze beslissing van me zou zijn om zoveel te investeren.
Ik hoop nu eindelijk eens aan antwoord van Sony zelf te horen te krijgen.
Een massa A-mount-gebruikers hebben hier wel recht op denk ik.
Alvast bedankt, met vriendelijke groeten.


I have a A77II (2x) and a A99 and I like to upgrade to a A99II...but as there are a lot of rumours Sony will discontinue with the A-mount, I'm not sure if that will be a wise decision. Can you please help me and a lot of other A-mount users out of this?
Thanks in advance, greetings.

 

Tags (2)
36 ANTWOORDEN 36
profile.country.BE.title
Syndromeda
Lid

Bedankt voor je antwoord, ik heb idd ook wel een hoekzoeker maar erg goed vind ik dat toch niet werken, zeker niet als je met hernia's in je nek zit...geef mij dus maar het kantel-/draaibaar scherm.

De overschakeling naar E-mount wil ik nog even van me af houden, we zien wel wat de (nabije) toekomst brengt.

profile.country.NL.title
bliksem100
Lid

Na 3 jaar krijg je ongeveer het zelfde antwoord

 

https://community.sony.nl/t5/alpha-nex-camera-s/opvolger-voor-a99-a99-mkii-worden-de-slt-camera-s-no...

 

lenzen A mount 31 stuks op de site van Sony

lenzen E mount 46 stuks op de site van Sony

 

Camera

A mount 5 stuks op de site van Sony

E mount 14 stuks op de site van Sony

 

is toch een aardig verschil  en de A58 al niet meer te koop

en  geen enkele winkel A mount op vooraad heeft

denk ik toch dat Sony zich niet druk maak over de A mount en sterft een langzame dood zelf op hun eigen Sony dag in den haag hadden ze niets bij zich zelf de 99II niet

 

zelf blijf ik bij de 77II

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Sony heeft afgelopen periode enorm ingezet op het systeemcamera Full Frame platform. Hierdoor heeft ontwikkeling voor andere onderdelen redelijk op zijn gat gelegen. Bij de APS-C systeemcamera zag je nog wel nieuwe camera's uitkomen, maar qua objectieven was het daar ook erg stil. Hiervan is nu aangegeven dat ze daar nu ook meer op gaan investeren. Ze willen op deze markt marktleider worden.

 

Maar over de toekomst van de A-mount vind ik het persoonlijk aardig stil. En heb je reeds geïnvesteerd in de A-mount zou ik ook niet van vandaag op morgen overstappen. Zeker als je tevreden bent. Dit kan later ook of geleidelijk aan. Mocht de wens alsnog een keer komen.

 

Sony: we will continue to develop A-mount cameras and lenses

https://photorumors.com/2017/10/23/sony-we-will-continue-to-develop-a-mount-cameras-and-lenses/

 

Report: Sigma is Stopping to Make Sony A-mount Lenses

https://www.sonyrumors.co/category/sony-a-mount-lenses/

 

Sigma and Tamron Discontinuing Sony A-mounts Lenses in The Near Future?
http://sonyaddict.com/2017/10/14/sigma-and-tamron-discontinuing-sony-a-mounts-lenses-in-the-near-fut...

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
Syndromeda
Lid

Bedankt "Instaphoto",

Idd, ik heb de laatste jaren flink geinvesteerd in A-mount lenzen, ik kom dan ook nog uit het Minolta-tijdperk, vandaar dat ik niet direct de sprong wil wagen.

Inmiddels ben ik er wel uit voor mezelf, mijn A77II en A99 gaan hopelijk nog jaren mee en ja, ik ga volgend jaar toch maar investeren in de A99II, die toch wel dezelfde specs heeft dan de A7III. hopelijk gaan de dan toch tenminste op die weg verder, innoveren, research op de E-mount en enkel het allerbeste ook uitbrengen op A-mount. Daar zou ik mee kunnen leven.

profile.country.BE.title
Syndromeda
Lid

bedankt Bliksem100,

Tja, als ze het elke keer met 3 jaar verlengen zijn we natuurlijk elke keer weer 3 jaar verder...zo zie ik het dan maar...;-).

Ik blijf dus ook bij de A77II en de A99 en zal waarschijnlijk toch wel gaan investeren in de A99II.

profile.country.NL.title
bliksem100
Lid

ik blijf ook bij de a77II al heeft hij al 15.000 kliks er op zitten de A 77 van mij staat op 22.000 en werk ook nog goed

de A 700 ben ik de tel van kwijt maar die werk nog perfect

 

ik heb ook nog de

A100

A200

A37

A58

en werken nog goed

profile.country.BE.title
Syndromeda
Lid

Bliksem100, 15000 clicks is niks, volgens Sony gaat de A77II er zo'n 150000 mee en ik hoorde onlangs van iemand dat hij het had opgegeven na een 270000 clicks.

Ik kom ook van de A100, A200, A580 (heb ik nog) en dan nu de A77II en de A99...en ja hoor, waarschijnlijk volgend jaar de A99II... even sparen nog.

profile.country.NL.title
bliksem100
Lid

ik denk dat de prijs wel naar de € 3000 gaat dan koop ik er ook 1

hij is al te koop bij 1 site voor dat bedrag weet alleen niet of hij voor de nl markt is

profile.country.BE.title
Syndromeda
Lid

Ja, dat heb ik ook gezien, zelfs bij één site voor een €2300 maar dat gaat enkel over een Engelstalige versie.

Hopelijk volgen de anderen ook.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Is dit toevallig website, waarvan bedrijf in Hon Kong zit?. Sommige van deze webshops leveren wel via UK en geven aan import kosten als die gemaakt worden voor je te betalen, maar hoe zit het met garantie/support etc? 😉

 

Houdt er rekening mee als je camera in buitenland koopt of grijze import dat het nog wel eens uitdaging is met garantie/support. Verschilt per fabrikant hoe zij dit geregeld hebben. Zo ken ik aantal situaties waar de camera uit Hong Kong kwam (ook Sony) en men in NL aangaf dan mag je via de winkel in HK garantie verhalen. (Grijze import) 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web