annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Passive Dual view gaming glasses op een KD55X8505B

Nepanhkra
Ontdekker

Passive Dual view gaming glasses op een KD55X8505B

Sinds kort in het bezit van een Sony KD55X8505B, hiervoor een Philips 7008K gehad. Beide hebben passive 3D. Nu kan ik de 3d brillen van de Philips ook gebruiken op de Sony, dat werkt prima. Als ik echter ook de Philips gaming brillen wil gebruiken als ik op de PS3 speel krijg ik toch het scherm van mijn tegenspeler door mijn eigen scherm heen te zien (splitscreen mode ingesteld op TB 3d). Aangezien dit systeem gebruik maakt van het TB 3d systeem wat wel werkt als ik gewoon een film kijk in dit formaat, verbaast het mij dat de game bril dan weer niet werkt. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Tags (3)
3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik denk dat jij de Simulview techniek bedoelt. Je kunt daar alleen gebruik van maken bij ondersteunde games op de BRAVIA toestellen. 

Kan ook zijn dat die philips brillen (als het game 3D brillen zijn) handmatig werken hiermee. 
Dan moet je je 3D instellingen handmatig naar Side by Side instellen en dan de juiste bril op zetten. 

Nepanhkra
Ontdekker

Nee, het is geen simul view, maar maakt gebruik van Top Bottom (of SIde by Side, afhankelijk van hoe het spel split screen laat zien natuurlijk) De brillen zijn allemaal passief en vereisen dus geen handmatige acties. De gamebrillen laten of alleen het even beeld (links of boven) of het oneven beeld zien (rechts of onder) in tegenstelling tot simulview.

Ik zag ondertussen deze brillen,'SONY TDG-SV5P'. Enig idee of dit het euvel zou verhelpen?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat is em ja! 

Ik denk dat je Philps 3D brillen niet geschikt is voor zo'n split scherm. Dat komt omdat de bovenstaande brillen speciale glaasjes hebben. De ene bril heeft tweemaal een glaasje om rechts te zien en de ander heeft dat voor links. Gewone 3D bril heeft een glaasje voor links en eentje voor rechts.