annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL 40ex600 updates en certificering icm met ziggo.

RoelDeckers
Nieuw

KDL 40ex600 updates en certificering icm met ziggo.

beste allen,

 

ik heb thuis een sony KDL 40ex600, en een 32ex600. Nu zijn deze gelanceerd in 2010 als ik mij niet vergis, echter de laatste update stamt alweer uit 2011. Wanneer ik dan bijvoorbeeld kijk naar de 32ex605, welke in mijn optiek niet verschilt van de 600, zie ik dat deze pas nog een update heeft gehad. Heb ik de pech dat ik een vergeten serie televisies heb?

 

Ten tweede zie ik bij de certificering van ziggo dat er voor de beide tv's 2 software versies gecertificeerd zijn. dat zijn: M8.721 en PKG4.053EUx-0107. beide uit 2010. Hier in huis is de SW versie op beide tv's M8.728


Wij hebben thuis regelmatig last van blokken in het beeld, of van foutmeldingen terwijl de ontvangst 100% is en de BER waarde (fout waarde) altijd gelijk is aan 0. Beide tv's hebben een CI+ module die tot de laatste versie is geupdate. De bekabeling is helemaal nagekeken. Zit er nog iets in de pijpleiding bij sony in de vorm van een software update die dit euvel eventueel kan verhelpen?
Nu draaien beide tv's hier op M8.728. 

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Met een software update worden de problemen met blokjes of foutmeldingen niet opgelost.

Je zal het toch echt in het signaal van de coax moeten zoeken (oversturing of stoor signaal van buiten enz.).

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
RoelDeckers
Nieuw

bedankt voor het snelle antwoord.

 

dan zit er niets anders op, dan voor de 3e of vierde maal de aansluitingen en kabels na te kijken. Ik blijf het vreemd vinden.

 

wat betreft het 2e deel van mijn vraag, heb je daar ook enig inzicht op? of er ooit nog een update komt voor mijn tv's? wellicht dat het opstarten en zappen dan wat sneller kan gaan.

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het coax signaal kan ook te sterk zijn als er een versterker wordt gebruikt.

 

Als het nodig is wordt er een software update beschikbaar gesteld, ik heb daar geen zicht op.

Zelf gebruik ik de M8.728 op de 26EX301, en heb daar geen enkel probleem.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
peerke0165
Nieuw

het is een bekend euvel: de CI+ module en de tv software werken niet meer goed na de aanpassing naar van ziggo.

Ik adviseer even met Sony te bellen: het is alleen op te lossen als er een nieuwe firmware wordt uitgebracht.

Recent heb ik gebeld naar zowel ziggo als sony en beiden erkennen het probleem met de bravia ex serie. Sony gaf aan dat als ziggo eerder de technische specs bekend had gemaakt ze al een olosing beschibaar hadden gemaakt. Nu moet je er nog op wachten.....Bellen helpt om er wat druk achter te zetten. tel nr is 020-3469524

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Het is niet alleen op te lossen met nieuwe firmware

.Het is aan Ziggo om het digitale netwerk goed te programmeren, wat voor de maart 2015 wel het geval was

Waarschijnlijk gebruik je een Neotion CI+ Module, vervang deze module door een Smit module en het probleem is opgelost.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
peerke0165
Nieuw

Bij mij zit gewoon een nieuwe smit CI+ module inn de tv met een nieuwe geactiveerde smartcard 🙂

Vervolg: net ziggo aan de lijn gehad, uitleg:

Deze serie tv's heeft een fout op het moederbord daardoor is het niet mogelijk om het signaal van de CI+ module goed te verwerken na de overgang op de UPC techniek.

Resume het ligt aan Sony volgens  Ziggo. Oplossing van Ziggo is een losse decoder (met recorder).

Leuk bedacht maar zoals ik al aangaf gaat dat niet werken bij mijn vader die in de 80 is.

Kun je het voor je zien: tv aanzetten met de sony afstandsbediening (of leren hoe dat gaat met een Humax programeerbare afstandsbediening). Een foutje en de TV staat niet op externe ingang HDMI1; kortom geen tv geen voetbal pa diep ongelukkig. Ik wederom halfuurtje er heen, knoppen goed zetten en de volgende dag hetzelfde ritueel. Ik had een andere invulling van mantelzorg vooor ogen.

 

Beste Sony: los dit nu eens op. Bied een omwissel actie voor dit type tv's en geen lullige korting.

 

Geinteresseerde": wordt vervolgd, Morgen sony weer eens  bellen daarna afhandkelijk van het inlevingsvermogen bij geen oplossiing echt de lotgenoten mobiliseren. Ziggo en sony maar eens gelijktijdig voor de camera's halen bij een consumenten programma met mij als inleider erbij. Lijkt me leuke tv.

KDL-32EX600-mac
Ontdekker

Sinds het samen gaan van Ziggo en UPC heb ik veel problemen met mijn 32ex600 en de autorisatie van zenders door de CI+ Smit module. Of een zender werd niet herkend of de TV liep vast. Het was onvoorspelbaar. Nu heb ik de firmware geupdate naar de laatst beschikbare versie; M8.728

Dit had ik niet moeten doen want het resultaat is dat alleen NED 1, 2, 3, Ziggo TV en Zender van de maand nog werken... Alle andere zenders zijn niet beschikbaar door de CI+ Error 04:CCK failed meldingen.

booster85
Nieuw

Hallo

Ik had hetzelfde probleem. ...

Na weken bellen met ziggo en sony kwam ik voorbij het call center van ziggo en kwam ik in contact met (volgens mij) het hoofdkantoor van ziggo....die konden wel wat voor mij betekenen
Ik heb €500,- en een 1.3 ci+ module van ziggo gekregen. ....vervolgens zelf een nieuwe Sony kdl42w 828 besteld en via sony krijg ik nu net als iedereen met dit probleem ook nog €75,- terug

Dus uiteindelijk heb ik gratis een nieuwe tv en module gekregen. ....

Het jammere van het hele verhaal is dat het weken duurt voorbij je echt bij iemand bent die je kan helpen....Vooral bij ziggo meerdere malen een nieuwe medewerker aan de lijn gehad....

Dus voor degenen die nog geen oplossing hebben. ..blijf vooral ziggo bellen en blijf herhalen dat je een nieuwe tv wil

Succes
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Kan het haast eerlijk gezegd niet geloven dat Ziggo deze deal met jouw als enige in Nederland blijkt aangegaan is met een TV van rond 2010 die al ook uit de garantie al enkele jaar is.

Alleen een nieuwe CI+ module had goedkoper geweest, deze toevallig nog geprobeerd in de oude TV?

 

Ik neem dit in eerste instantie aan als broodje aap verhaal, kan je deze deal bewijzen met bijv. foto's?

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!