annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Stilstaande propellors

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Matsegbutt
Nieuw

Stilstaande propellors

Ik maak veel films van vliegtuigen. Nu is het zo dat als ik een helicopter of propellorvliegtuig film het net lijkt of de rotor en propellors stil staan, terwijl dat natuurlijk niet zo is. Wat kan ik daar aan doen?

 

Ik heb een Sony HDR-CX260

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Vermoedelijk ligt de oorzaak bij de keuze van een te hoge framerate. Controleer even welke stand je gebruikt: 50p?

Ergens in het menu bij kwaliteit heb je de opties van FX, PS, etc...ipv 50p (50 beelden per seconde) kies je misschien beter voor 24p (24 beelden per seconde). Normaal hebben alle moderne Sony camcorders deze 24p optie. Indien de situatie het toelaat film je met een tragere sluitertijd en zou je meer "beweging" in je propellors moeten krijgen.

 

Als je het niet onmiddellijk vindt, laat gerust weten!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.nl_NL.title
Matsegbutt
Nieuw

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Vermoedelijk ligt de oorzaak bij de keuze van een te hoge framerate. Controleer even welke stand je gebruikt: 50p?

Ergens in het menu bij kwaliteit heb je de opties van FX, PS, etc...ipv 50p (50 beelden per seconde) kies je misschien beter voor 24p (24 beelden per seconde). Normaal hebben alle moderne Sony camcorders deze 24p optie. Indien de situatie het toelaat film je met een tragere sluitertijd en zou je meer "beweging" in je propellors moeten krijgen.

 

Als je het niet onmiddellijk vindt, laat gerust weten!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
Matsegbutt
Nieuw

Bedankt voor uw antwoord.

Ik heb op de camera gekeken naar beeldkwaliteit en dan zie ik bij framerate alleen de keuze tussen 50i en 50p.

Wat is het verschil?

Verder heb ik de keuze tussen: FX, FH, HQ en LP

De handleiding is erg onduidelijk daarover. Daarin hebben ze het dan plotseling weer over 24M.

 

HQ is de standaard (volgens de handleiding) en dat is 50i of 25p. Volkomem omduidelijk wat het nu is.

 

Handleidingen zouden beter moeten.

 

Graag antwoord op mijn vragen.

 

Bij voorbaat dank.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik heb uw model even in detail opgezocht (eveneens in de handleiding). De handleiding is geschreven voor meerdere camcorder modellen.

Bj 50i of 25p (wat maar een van de 2 kan zijn) staat een *1 bijgeschreven waarbij 25p niet beschikbaar lijkt te zijn voor uw model. Vroeger was het uitzonderlijk dat een lagere klasse camcorder 50 beelden per seconde had, nu heeft u toevallig het omgekeerde nodig...

 

Het lijkt dus inderdaad niet mogelijk met uw model een lagere framerate te kiezen.

 

24M staat voor 24Mega bits per seconde. Dat is een maat voor de hoeveelheid data per seconde. Hoe hoger de bitrate, hoe hoger de kwaliteit (hoe lager de compressie van de beelden). Bij voorkeur kiest u dit zo hoog mogelijk, tenzij uw pc weinig rekenkracht heeft of uw geheugenkaart bijna vol zou lopen...

 

50p is ook altijd beter dan 50i: p staat voor progressief waarbij alle horizontale lijntjes van het beeld simultaan verschijnen, bij 50i wisselen de even nummer van lijntjes af met de oneven nummers van lijntjes.

 

Interlaced versus progressive

 

Merk op dat links het interlaced beeld is waarbij de even lijntjes gevolg worden door alle oneven lijntjes. Dit gebeurt in de praktijk zo snel dat het 1 beeld lijkt. Bij snelle actie gaat u de lijntjes wel zien, vandaar dat progressive altijd te verkiezen is.

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
Matsegbutt
Nieuw

Dank U voor uw uitleg en antwoord.