annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7: welk geheugenkaartje voor het 2de slot?

OPGELOST
profile.country.BE.title
Joske-007
Lid

Sony A7: welk geheugenkaartje voor het 2de slot?

Vanwege enerzijds compatibiliteitsproblemen met het Sandisk Extreme Pro 128GB geheugenkaartje  in slot 1 en anderzijds een defect, is mijn geheugenkaartje onder garantie vervangen door eenzelfde type.

 

Nu is mijn vraag en voordat ik het nieuwe geheugenkaartje uit de verpakking haal.

Wil ik graag van jullie weten of er hier A7iii gebruikers zijn die met deze Sandisk kaart in slot 2 al problemen hebben gehad, of is het veiliger om ook voor slot 2 eenzelfde SONY SDXC 128GB EXTRA PRO M aan te kopen?

 

Slot 1: Raw gecomprimeerd (SONY SDXC 128GB EXTRA PRO M)

Slot 2: Jpeg (Sandisk Extreme Pro 128GB)

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Het is niet nodig om in beide slots exact dezelfde merk en type geheugenkaart te gebruiken. Het is een bekend probleem dat de Sandisk 128GB niet goed functioneert in de Sony. Sandisk gaf enige tijd terug aan dat Sony werkt aan firmware update die het probleem zou moeten verhelpen. Status hiervan is bij mij even niet bekend. 

 

Slot 2 is een UHS-I kaart slot en hier zou een snelle UHS-I kaart al voldoende zijn. 

 

Je geeft aan gecomprimeerd RAW (+/- 45mb) te fotograferen. Dan heb je aan 64GB kaart al meer dan voldoende. En voor slot 2 waar je JPEG op weg schrijft voldoende aan bijvoorbeeld 32GB. 

  

Voor slot 1 van mijn A7R III gebruik ik zelf de Sony 64GB SDXC G (schiet ongecomprimeerde RAW +/- 85mb) en voor slot 2 de M, maar zoals geschreven is de M al behoorlijke overkill voor slot 2 😉

 

Edit:

wat meer informatie m.b.t. Sandisk

https://briansmith.com/sony-a7-iii-warning-sandisk-128gb-extreme-pro-uhs-i-sdxc-memory-cards/

 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Het is niet nodig om in beide slots exact dezelfde merk en type geheugenkaart te gebruiken. Het is een bekend probleem dat de Sandisk 128GB niet goed functioneert in de Sony. Sandisk gaf enige tijd terug aan dat Sony werkt aan firmware update die het probleem zou moeten verhelpen. Status hiervan is bij mij even niet bekend. 

 

Slot 2 is een UHS-I kaart slot en hier zou een snelle UHS-I kaart al voldoende zijn. 

 

Je geeft aan gecomprimeerd RAW (+/- 45mb) te fotograferen. Dan heb je aan 64GB kaart al meer dan voldoende. En voor slot 2 waar je JPEG op weg schrijft voldoende aan bijvoorbeeld 32GB. 

  

Voor slot 1 van mijn A7R III gebruik ik zelf de Sony 64GB SDXC G (schiet ongecomprimeerde RAW +/- 85mb) en voor slot 2 de M, maar zoals geschreven is de M al behoorlijke overkill voor slot 2 😉

 

Edit:

wat meer informatie m.b.t. Sandisk

https://briansmith.com/sony-a7-iii-warning-sandisk-128gb-extreme-pro-uhs-i-sdxc-memory-cards/

 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
Joske-007
Lid

Goed om weten dat het Sandisk geheugenkaartje in slot 2 prima zal werken en voldoende snel is.

Ik heb voor minimaal 128GB gekozen vanwege de vele vakantie en stedentrips

Kortom, betekent het dat ik onderstaande settings zonder problemen kan gaan gebruiken.

 

Slot 1: Raw gecomprimeerd (SONY SDXC 128GB EXTRA PRO M)

Slot 2: Jpeg (Sandisk Extreme Pro 128GB)