annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Spraak op mijn KD-49X8309

OPGELOST
profile.country.NL.title
afarensis
Ontdekker

Spraak op mijn KD-49X8309

Een van de introductiefilmpjes gaat over 'spraak' waarmee je zoekopdrachten e.d. kunt geven. In het filmpje zie ik een afstandsbediening met midden boven de toets om spraak te activeren. Ik heb een andere afstandsbediening. 

Maar is er weliicht een andere mogelijkheid om deze functie op mijn KD-49X8309 te kunnen gebruiken? Ik vermoed van niet....

 

Graag hoor ik of mijn vermoeden juist is...

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Je kunt dit ook doen via je telefoon of tablet, als je daar de app Video & TV SideView Voice op installeert. Deze is gratis te downloaden uit de (iPhone en Android) app stores.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Je kunt dit ook doen via je telefoon of tablet, als je daar de app Video & TV SideView Voice op installeert. Deze is gratis te downloaden uit de (iPhone en Android) app stores.

profile.country.NL.title
afarensis
Ontdekker

Bedankt voor je reactie en tip....

 

Ik heb de TV pas, en ben e.e.a. nog uit het uitpluizen.

 

Zo zag ik (nu pas, wel getriggerd door jouw tip) dat via 'Home' linksboven een microfoon staat. Ik had overigens 

'Video & TV SideView' al geinstalleerd, maar weet niet zeker of de microfoon er al stond voordat ik de app installeerde.

 

Maar... als ik klik op de microfoon, krijg ik de tekst 'u kunt nu spreken', maar wat ik ook zeg; Engels of Nederlands, het lukt niet. Klinkt misschien een beetje dom, maar gaat het stemgeluid nu via de mobiel of wordt er gebruik gemaakt van een ingebouwde microfoon in de TV? Maar goed er is geen reactie. Wat doe ik verkeerd?

 

 

profile.country.NL.title
afarensis
Ontdekker

Toen ik je bericht nog eens goed las, zag ik dat er 'Video & TV SideView Voice'  stond. Helemaal overheen gekeken, temeer het niet zo logisch is dat er 2 aparte apps zijn, dus een met en een zonder geluid. Verwarrend was ook dat de de 'voice-app' min of meer verwerkt wordt in de 'Video & TV SideView' app. Dus geen aparte app.

 

Maar goed, het werkt nu en voortaan... beter lezen dus! Sorry! Nogmaals dank voor je tip, want die heeft mij (in tweede instantie) op het goede spoort gezet. 

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Graag gedaan hoor, en excuus is nergens voor nodig :wink: