annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Bravia TV - geen geluid versterker Netflix

JoepD77
Ontdekker

Sony Bravia TV - geen geluid versterker Netflix

Probleem:

 

Ik heb een Sony KDL-43W756C Bravia LED TV. Aangesloten met HDMI ARC naar SONY versterker. Deze versterker ondersteunt ook HDMI ARC. 

 

Als ik TV kijk, hoor ik geluid via de versterker. Maar als ik de Netflix app op de TV gebruik, gaat het geluid niet meer via de versterker. Maar alleen via de TV.. Terwijl dolby geluid nou JUIST belangrijk is voor Netflix natuurlijk.

 

Weet iemand hoe dit kan? Wat kan ik doen?

 

Mogelijke oplossingen:

- Optische kabel aansluiten, tegelijk met HDMI ARC

- PCM aanzetten op TV i.p.v. automatisch

- Instellingen Netflix?

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Kun je een andere HDMI kabel proberen? Ik had precies hetzelfde issue, maar bij mij lag het aan de kabel. 

JoepD77
Ontdekker

Dank voor je bericht. Hmmm dat zou kunnen. Wel apart, nieuwe kabel, ondersteund ARC, high speed.. Kostte me 50 euro. Welke kabel heb je aangeschaft?
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik heb twee andere kabels geprobeerd die ik had. Hoeft niet per se een kabel van 50 euro te zijn, maar in jouw geval is het zeker weten een kabel die het moet ondersteunen. 

 

Ik neem ook aan dat ze in de juiste poorten zitten? 
Krijg je wel geluid over de audio installatie via YouTube? Kan je wel handmatig onder audio selecteren welke output je pakt? 
Geprobeerd om bravia sync te gebruiken om geluidsinstellingen aan te passen? 

JoepD77
Ontdekker

Spoiler
 

YouTube werkt niet, ook geen geluid. Instellingen allemaal gedubbelcheckt, staan goed. HDMI ARC ook in TV en receiver in juiste ingang.

 

Cnet zegt het volgende:

 

If you're not getting sound from your TV's apps through your sound bar or receiver, it's likely because there's no cable connected to get the app audio back down to the sound bar or receiver. An optical cable should do the trick, but if not, make sure you have the amp set to the correct input.

 

Dus optische kabel proberen voor de audio... of mediaspeler, bijv. Apple TV, zegt Cnet ook.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat hoort echt niet. 
Of je moet een oude versterker hebben die geen ARC heeft...

 

Werkt regulier TV kijken wel? 

Het zou ook nog kunnen dat je versterker een defect heeft. Is bij mij ook gebeurd. 
Kostte me een paar maanden voordat ik doorhad dat het daar aan lag. En dat is ook niet een gemakkelijke conclusie, want het houdt in dat je een nieuwe moet kopen. 

JoepD77
Ontdekker

Versterker is gloednieuw. SONY, 900 euro.

 

Heb alles gecheckt, versterker heeft ARC HDMI. Regluiere TV werkt wel gewoon, maar alle apps zoals Netflix, YouTube, NOS niet. Dan heb ik alleen geluid uit de TV en moet ik de receiver uitzetten.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Welke versterker heb je precies? 

 

Het is niet logisch dat normaal TV kijken wel werkt, maar via applicaties niet. Dezelfde ARC wordt gebruikt voor geluid dan. 
Heb je de laatste software op je TV staan? En is dit probleem present sinds het begin, of na bepaalde updates?

marlisa02
Ontdekker

Ik heb exact hetzelfde probleem. De tv 8505c is via hdmi arc aangesloten aan de hdmi out aansluiting arc van mijn receiver van Denon. Als ik Netflix wil kijken kan ik alleen geluid via de tv ontvangen. Ik heb al een optische kabel geprobeerd tussen tv en receiver, dat werkt ook niet. De instellingen op de tv naar audiosysteem geeft ook geen geluid. Weet iemand nog een oplossing?

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ja eigenlijk moet het werken als jij een goede HDMI kabel hebt en op allebei de ARC poort verbonden hebt. 

 

Ik heb zelf ook de frustratie ervaren dat het niet werkte. En uiteindelijk lag het aan de kabel. 

Wat ook nog mogelijk is, hoewel ik de kans kleiner acht, is dat de ARC poort stuk is op de receiver. Ook dat is me een keer overkomen. Probeer het met een andere kabel en anders overwegen om het via de klantenservice te regelen.