annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Problemen met Wifi Direct

OPGELOST
profile.country.NL.title
afarensis
Ontdekker

Problemen met Wifi Direct

Ruim een week in het bezit van de KD-49X8309C, Prima toestel.

 

Ik ben echter bezig om ‘WiFi Direct’ aan de praat te krijgen in combinatie met mijn Samsung Galaxy S5 NEO, maar dat wil maar niet lukken. Ik heb het volgende gedaan:

 

Ik heb op de TV ‘WiFi Direct’ aangezet en de aanmeldprocedure doorlopen. Leek allemaal goed te gaan. Op mijn mobiel heb ik het WiFi symbool gewisseld (uit- en aangezet) van het lokale netwerk  van Xs4all, naar het netwerk van SonyBravia. Vervolgens heb ik een foto uit de Galerij geselecteerd, en gekozen voor WiFi Direct.  

 

Op de TV krijg ik melding ‘Bezig met registreren, even geduld’, maar… daar blijft het bij. Het lukt dus niet om een verbinding te maken.

 

Het is mij, met wat moeite, wel gelukt om ‘Photo Sharing Plus’ werkend te krijgen. Leuk, er zit zelfs een muziekje onder.

 

Wat doe ik fout? Of vergeet ik iets? Graag hoor ik of iemand mij hierbij kan helpen…

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ja ik snap het. Die termen zijn ontzettend verwarrend. 

Miracast is het draadloos zenden van beeld naar een apparaat. Dit kan video zijn of foto's. 

 

Google cast is wat totaal anders. Daar geef zend je de data niet rechstreeks naar je toestel. Dus je streamt niet video of foto's vanaf je toestel. Jouw TV krijg alleen een commando met een link binnen, waardoor het toestel zelf de content opzoekt.

 

Als je YouTube opstart (waar dit 100% zeker weten werkt), en dan het cast icoontje aanraakt dan speelt je TV af wat je opzoekt op jouw toestel. De TV legt zelf verbinding en je telefoon doet niks anders ervoor.
Probeer de app van Google zelf eens (photos).  

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als beide toestellen op hetzelfde netwerk zitten, moet het mogelijk zijn om je foto's te casten.

 

Als de standaard album/foto applicatie het cast icoontje niet laat zien, probeer de standaard app van Google eens.
Vele malen betrouwbaarder en makkelijker dan Wi-Fi direct. 

 

Anders is het ook mogelijk om via NFC verbinding te maken, mits je in bezit bent van de optionele kleine afstandsbediening. 

profile.country.NL.title
afarensis
Ontdekker

Bedankt voor je reactie...

 

Beide toestellen zitten op hetzelfde netwerk (Sony Bravia). Blijkt denk ik ook uit het feit dat het synchronseren in gang wordt gezet. Maar ja, dat lukt niet, dus er moet dus iets zijn waardeer het synchroniseren niet afgerond kan worden?  

 

Wat is het 'cast-icoontje'? Ik zou de Google-app kunnen proberen, maar ik wil nu juist graag van WifDirect gebruik kunnen maken op mijn nieuwe TV. Dat is de uitdaging.

 

Ik ben niet in het bezit van de kleine afstandsbediening (bedoel je hiemee de touchpad afstandsbediening? Deze wordt al een tijdje niet meer meegeleverd (ook bij mij dus niet). Alternatief is de app Video & TV-sideView 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dit is het cast icoontje: 

 

Komt bij ondersteunde apps in je scherm en werkt naar mijn mening veel beter dan Wi-Fi direct. Vandaar dat ik het je aanraadde :wink:

 

Ik heb zelf ook zitten rommelen met wifi direct en met de photosharing plus app. Vind ik te traag gaan om lekker door de foto's heen te bladeren van je vakantie op het grote scherm. 

 

En dat is inderdaad de afstandsbediening die ik bedoelde. 

Wat ook trouwens mogelijk is, is dat je telefoon tegenwerkt. Niet leuk natuurlijk. Probeer eens je toestel opnieuw te starten. Dat helpt vaak als iets niet werk. Vaak laten we onze telefoons wekenlang continu aanstaan.

profile.country.NL.title
afarensis
Ontdekker

Bedankt voor je extra info. Aanraders zijn overigens altijd welkom!

 

Ja, prachtig, al die nieuwe snufjes bij Sony, maar heel erg gebruikersvriendellijk is het allemaal niet. Een doorsnee TV-kijker geeft het al snel op denk ik.

 

Het Cast-icoontje.... Hier hebben we al weer zo'n lastig iets. Op de TV staat bij het icoontje Cast, maar elders zie je weer Miracast, wat volgens mij hetzelfde is. Maar als ik op het icoontje klik, waar ik bij gebruikersgegevens delen 'Ja' geselecteerd heb, maar wat je er verder mee kunt? 

Hier ben ik ook al eerder mee bezig geweest. Heb de volgende vraag naar Vodafone gestuurd:

 

"Op mijn nieuwe Sony TV kun je via 'Miracast' een draadloze verbinding maken met een Android mobiel. Ook na zoeken en googelen is mij niet duidelijk of mijn mobiel Galaxy S5 NEO dit ondersteunt.
Graag hoor ik van u hoe dit zit"

 

Tot mijn verbazing hadden ze hier nog nooit van gehoord. Is voorgelegd aan de technische dienst. Loopt nog....

Maar wellicht weet jij hier meer van, dan hoor ik het graag van je...

 

Mobiel volledig uitzeten doe ik regelmatig, heb het zojuist ook nog even gadaan, maar helpt niet..

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ja ik snap het. Die termen zijn ontzettend verwarrend. 

Miracast is het draadloos zenden van beeld naar een apparaat. Dit kan video zijn of foto's. 

 

Google cast is wat totaal anders. Daar geef zend je de data niet rechstreeks naar je toestel. Dus je streamt niet video of foto's vanaf je toestel. Jouw TV krijg alleen een commando met een link binnen, waardoor het toestel zelf de content opzoekt.

 

Als je YouTube opstart (waar dit 100% zeker weten werkt), en dan het cast icoontje aanraakt dan speelt je TV af wat je opzoekt op jouw toestel. De TV legt zelf verbinding en je telefoon doet niks anders ervoor.
Probeer de app van Google zelf eens (photos).  

 

 

profile.country.NL.title
afarensis
Ontdekker

Ik ga het alemaal nog eens rustig bekijken. Je hoort van me...

profile.country.NL.title
afarensis
Ontdekker

Ik zat een beetje op het verkeede spoor. Heb nu de Coogle Cast app op mijn mobiel geinstalleerd, en het werkt inderdaad perfect, snel en mooi scherp. Bedankt voor je prima tip!

 

Maar ik duik toch nog eens dieper in het Miracast en WiFi Direct wereldje. Ben er nog niet uit.

 

Ik begrijp dat Miracast werkt op basis van WiFi Direct. Maar waarom dan ook apart? 

En als je geen slimme TV hebt, kun je Miracast activeren met een dongle/adapter, en dat lijkt dan weer veel op Chromecast van Google, nou zeg..

 

En dan heb je ook de vergelijkbare techniek MHL, maar daarvoor moet je weer een speciaal kabeltje hebben met een gewone HDMI aansluiting en aan de ander kant een micro HDMI.Dit zou dan haarscherpe beelden moet genereren. Lijkt ook weer een beetje ouderwets, met een kabeltje klungelen!!

 

Nou, 'moeilijker kunnen we het niet maken' zou ik zeggen. Maar het is wel een interessant wereldje, dat weer wel..

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

MHL is inderdaad gewoon met een kabel. Zo heb je spiegeling van je beeld op de TV zonder vertraging. 
Met Miracast gebeurd dat draadloos, maar heb je wel vertraging. 

 

Miracast is eigenlijk een soort voorloper van Google's variant op casten. Meer voor backwards compatablity met toestellen die niet apps van Google hebben. 

profile.country.NL.title
afarensis
Ontdekker

Bedankt voor je aanvullende info. Goed te lezen dat Miracast een voorloper is van Google Cast. Heb ik dus de meest moderne variant. Werkt inderdaad goed in combinatie met Google foto's en YouTube.

 

Groet, George