annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Melding op tv toestel

profile.country.NL.title
arendmarian
Ontdekker

Melding op tv toestel

wij hebben een sony kd 43 xd8305. Die is is aangesloten op een ziggo horizon box. 

Nu krijgen wij enkele malen per dag een zwarte balk boven in beeld met de melding hdmi1080 stereo die gaat na enkele seconde weer weg.  We hebben de verkoper hierna laten kijken en die adviseerde een nieuwe hdmi kabel te kopen. Zo gezegd zo gedaan. Echter dit heeft niks uitgehaald. ook de horizon box staat op 1080 ingesteld. Weet iemand wat hier de oorzaak van is? 

Alvast bedankt.

47 ANTWOORDEN 47
profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

@pa3eia

CI + Module is geen oplossing...

 

Gebruik je de Horizon box alleen om tv te kijken of functioneert deze ook als Router / Switch? Of heb je een aparte router staan voor je internet? Dit kan namelijk ook rare problemen veroorzaken heb ik ervaren. Anders Ziggo eens bellen en vragen of ze een andere Horizon Box kunnen sturen, want ik denk dat het probleem daar ligt... Wellicht eens fabrieksinstellingen proberen als je dit nog niet hebt gedaan.

profile.country.NL.title
arendmarian
Ontdekker

We gebruiken hem alleen om tv te kijken. Hebben al meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen maar helpt ook niet. En ci module willen we niet want dan kun je niks meer opnemen. 

Albers22
Nieuw

Ik heb een ander model televisie maar hetzelfde probleem. Is er al een oplossing? Bij mij gebeurt het niet alleen bij de horizonbox maar ook bij de PlayStation.. 

profile.country.NL.title
arendmarian
Ontdekker

Hallo,

wij hebben ondertussen al 2 andere mediaboxen gekregen(nu ook de nieuwste kleine) maar het probleem blijft.

het is wel iets minder lijkt het maar wat ons betreft ligt het aan de tv.

het is 1 tot 2 keer per avond.

niet heel erg hinderlijk maar het hoort niet.

profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

Ik heb precies hetzelfde met mijn Sony KD55XD8505 en de kleinere Ziggo mediabox (7401).

De HDMI melding blijft komen en geluid valt dan 2 sec weg. Ongeacht welke HDMI poort ik gebruik.

Blijft hinderlijk en tot op heden geen oplossing.

Twijfel of het aan de mediabox van Ziggo ligt of toch aan de Sony tv...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heeft de blokker niet het gewenste resultaat behaald?

Al de blokker aan de andere kant van de verbindingskabel uit geprobeerd?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@ErikS77 

 

Als het probleem begonnen is met de nieuwe kleine ziggobox lijkt me de oorzaak duidelijk...

 

In het algemeen is mijn eigen ervaring met Ziggo, prima product maar gevoelig voor de juiste kabels! (HDMI/Antenne) Gebruik van de door Ziggo aangeleverde kabels is zeer aanbevolen!

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
ErikS77
Ontdekker

Helaas heb ik dit met de nieuwste kleinere mediabox van Ziggo maar ook met die 2 oudere hiervoor...

Het rare is dat mijn buurman een Samsung 4K tv heeft en ook Ziggo maar dat hij nergens last van heeft.

Of het signaal is niet sterk genoeg (box geeft aan uitmuntend) of het ligt toch aan de Sony tv's.

 

Zal Ziggo nog eens bellen voor de allernieuwste en laatste HDMI kabels maar daarna weet ik het ook echt niet meer...

profile.country.NL.title
arendmarian
Ontdekker

. We gebruiken de kabels die bij de nieuwe mediabox zitten, maar het blijft. Zoals ik al zei het is minder dan met de oudere mediabox.

Wij denken dat het aan de software van sony ligt.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Leesvoer over de Ziggo Next mediabox op Tweakers.

 


73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!