Deel jouw ervaring!
Ik heb een vervelend probleem met mijn 47w805a.
Deze tv heeft altijd op mijn wifi netwerk gezeten maar wegens omstandigheden zit hij niet meer in het bereik van mijn router. hierom heb ik een netwerk kabel gelegd naar mijn tv meubel en door middel van een switch mijn tv aangesloten. echter valt de verbinding steeds weg op mijn tv.
wanneer ik kijk bij (bekijk netwerkinstelling en -status) op mijn tv zie ik dat achter kabelverbinding steeds wisselt van ok naar mislukt met een interval van 1 to 10 min.
Ik heb mijn tv al een vast ip gegeven, rechtstreeks op de router aangesloten, verschillende kabels geprobeerd, de tv een factory reset gegeven maar niets van dit geeft een oplossing.
Kan iemand mij hiermee helpen?
mijn setup is:
kpn glasvezel abbo 100/100
zte h220n router.
cat6 kabel naar een cisco sg100d switch.
dan cat6 naar mijn W805 en andere apparatuur.
(met mijn laptop, ps4, boxee box en itv echter geen problemen)
Hallo,
Als je zelf een statisch IP adres configureert, dan moet dat BUITEN de DHCP range liggen! De range geeft aan welke adressen de router uitdeelt via DHCP, die kan je dus niet zelf gaan gebruiken ook nog eens.
Maar mijn Sony TV heeft geen probleem met DHCP, dus ik zou het toch nog eens op dynamisch proberen zetten.
Probeer ook nog eens een andere poort op je switch te gebruiken. En probeer ook eens een andere kabel te gebruiken. (Het zou kunnen zijn dat de snelheid niet goed genegotieerd wordt (100Mbps vs. 1Gbps), of het zou kunnen dat je een "crossed" kabel hebt en de switch dit niet detecteerd en je oude router wel.)
Of je kan wireless gaan natuurlijk 🙂 Heb ik hier geen problemen mee!
Success!