Deel jouw ervaring!
Hoi Allemaal!
Aangezien ik bij Telenet (Belgie) een digirecorder huur, maar er eigenlijk geen gebruik van maak, zou ik die decoder willen buitengooien en die huurkost willen besparen. Tegenwoordig heb ik immers een goed werkende Google Chrome module op mijn TV waarop ik Netflix kan streamen, VRT NU, enz... Ook veel mooier zonder dat telenetkastje & maar 1 afstandsbediening meer nodig. De beperkingen (pauze, enz...) neem ik er wel bij.
Daarom zou ik een Telenet CI+ kaartje in dit toestel willen steken. Weet iemand of dit zal werken bij dit toestel (KDL-40WE5 ) ? Mijn huidige firmware versie is de laatste : PKG1.752EA (maart 2013). Het toestel staat niet in het lijstje van Telenet, maar de verkoper van telenet zei me dat dit dikwijls wel is opgelost, mits de juiste firmware. Helaas moet je het kaartje aankopen voor je dit kan testen.
Bedankt voor jullie hulp.
Vriendelijke groeten,
Pieter DV
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo Allemaal!
Ondertussen heb ik van iemand zo een kaartje kunnen lenen en meer gelezen over mijn probleem. Oplossing : Als je de firmware PKG1.752EA (2013) download van de Sony website en installeerd op dit toestel uit 2009 (KDL-40WE5) dan WERKT DIT PERFECT!!!! 🙂
Over het algemeen funcioneren de huidige Bravia's en de CI+ modules van de provider perfect, mits deze ook up-to-date is. Na aankoop is er toch altijd nog bedenk tijd als het produkt niet goed funcioneerd, dus je kan de module altijd terugsturen.
suc6 ermee,
73's
Beste,
Bedankt voor je antwoord. Helaas gaat het hier wel over een toestel van enkele jaartjes oud. Bovendien is het niet zo dat je de module, eens geactiveerd kan terugbezorgen aan Telenet & je centen worden teruggegeven.
Volgens mij is het Europees geregeld dat men na aankoop 2 weken bedenk tijd heeft om het produkt terug te sturen.
In de Bravia TV's kan al ongeveer 10 jaar gebruik gemaakt worden van de CI+ modules.
73's
Tuurlijk schrijf/typ je dit niet zomaar. Ooit gehoord van consument (Europees) aankoop bescherming?
Maar denk jij dat je goedkoper uit bent met een module i.p.v. mediabox/decoder?
Gebruik maken van een module heeft voor en nadelen, de prijzen zullen nagenoeg wel hetzelfde zijn.
73's
Ik begrijp niet waarom je dit in Nederland vraagt en niet in Belgie bij telenet!
Als je even de moeite neemt kan je bij telenet zien of je tv hier geschikt voor is.
Je tv moet wel geschikt zijn voor een CI+ module en niet een gewone CI.
https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/
MvG Hans
Dus als je tv (uit 2009) nog steeds niet voorkomt in de lijst gaat het waarschijnlijk niet werken.
Anders even in Belgische gebruikersgroep van telenet dit vragen.
MvG Hans
Bedankt voor je feedback met eerlijk gezegd niet een verrassende uitkomst.
73's