annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Horizontale balken na opstarten (KDL 40W4500)

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
FamWassink
Bezoeker

Horizontale balken na opstarten (KDL 40W4500)

Na het opstarten van onze Bravia 40W4500 lcd televisie vertoon de tv ongeveer zo'n 5 minuten horzintale balken. Het beeld is dan ook wazig. Zo wordt het rtl logo bijvoorbeeld dubbel getoond, eenmaal gewoon op de juiste plek en vlak daarnaast en vergroot.

De ene balk geeft een beter beeld dan de ander en ze verschillen in lichtsterkte, het geheel geeft een vaag beeld.

Na 5 minuten wordt het weer een geheel en is alles scherp.

Onze tv moet nog 2 jaar oud worden, de beeldstoringen doen zich sinds een paar weken voor.

Is dit een bekend probleem en wat zijn mogelijke oplossingen?

50 ANTWOORDEN 50
Mickeyvdb
Bezoeker

Goed om te horen, prima service dus.

Toch vreemd als ik dit topic lees dat het bij een aantal mensen de problemen prima worden afgehandeld terwijl er ook voorvallen zijn die niet behoren te gebeuren.

Succes met je 'nieuwe' TV.

peherwe
Nieuw

Onze KDL 40W4500 (aankoop 14 november 2008) vertoont sinds enige tijd de in dit forum geschetste problemen. Omdat dit steeds na plm. 15 minuten 'vanzelf' overging en we dan het sublieme beeld weer terughadden waarvoor we dit scherm indertijd hadden aangekocht heb ik niet direct actie ondernomen.

Nu de storing wat langer aan lijkt te houden ben ik op het Sony forum gaan zoeken.

Tot mijn verbazing blijkt dit een bekend fenomeen te zijn dat voorkomt bij een bepaalde serie die is uitgeleverd in de laatste maanden van 2008 en begin 2009. Ik bleek dus bepaald niet het enige slachtoffer van de slechte serie lcd panelen die eind 2008 in de KDL 40W4500 terechtkwam.

Vandaag dus contact gezocht met Sony voor overleg. Hun afdeling Ondersteuning meldde telefonisch niets over de beladen voorgeschiedenis van mijn scherm en schatte de reparatiekosten op zo'n 475 Euro.

Ik heb de klacht, inclusief deze achtergrondkennis nu gemeld bij mijn leverancier en deze heeft mij geantwoord dat er binnenkort contact met mij wordt opgenomen over de verdere gang van zaken.

Zojuist is mij gemeld, dat dit gaat gebeuren via Sony Homeservice uit Almere.

Peter

Message was edited by: peherwe

Message was edited by: peherwe

marco0541
Bezoeker

Goedemorgen,

Sinds 2 weken heb ik ook strepen in mijn tv (Sony KDL40w4720). Flink balen dus. Net contact gehad met de TVA Service center van Sony. Ze gaven mij aan dat ik een foto dien te maken van de storing en dat er dan wordt gekeken of het in de garantie valt. Ik hou jullie up-to-date met deze storing.

Groeten Marco

marco0541
Bezoeker

Ik heb vorige week weer strepen gehad op de tv. Deze foto's heb ik gestuurd naar de TVA Service Center van Sony. Een dag later werd ik gebeld ze hebben een nieuw scherm besteld en deze wordt woensdag geinstaleerd. Tot nu toe goede service van Sony.

Ik hou jullie Up-To-Date!

Mickeyvdb
Bezoeker

Goed om te horen marco0541.

Dit is nu exact wat je van een goede service afdeling van zo'n groot bedrijf mag verwachten.

Succes

naze1975
Bezoeker

Ook mijn lcd gaf dit probleem, Email naar sony, met daarop het antwoord, dit is geen bekend probleem dus u moet hem aan melden voor reparatie (TV is ruim 3,5 jaar oud).

Tv aangemeld voor reparatie en de volgende dag een belletje van tva, tv word gerepareerd onder garantie van sony ivm bekend probleem :-), Vandaag is de monteur geweest, scherm is nu gemaakt. het enige "probleem was dat ik dacht dat het een 40w4500 was (staat op het aankoop bewijs), maar het was stiekum een 40w4720. dit zal wel een optisch iets andere uitvoering zijn, maar met gelukig het zelfde scherm, zodat deze wel uitgewisseld kon worden. Dus al met al ben ik zeer tevreden met deze actie.

Message was edited by: naze1975

Sannalin
Bezoeker

Ook hier hetzelfde probleem met dit type, Zeer teleurgesteld in de levensduur van zo'n duur aparaat. We hebben hem gekocht 30 november 2008, probleem is al  zo'n 6 maanden aan de gang. bij inschakelen word de linkerbovenhoek zwart wat richting het midden trekt, naar enige tijd aan staan word het iets beter.

We hebben inmiddels een reparatieverzoek gedaan, kijken hoe hier mee word omgegaan. De wettelijke levensduur is 10 jaar dus dan is ruim 4 jaar geen goeie reclame voor Sony,

we wachten af............................

aanvulling, we kregen onderstaand bericht op het reparatieverzoek dat we hadden gedaan via Internet:

Beste klant,

Naar aanleiding van u probleemomschrijving van uw tv heb ik al het beeldscherm besteld, deze is zeer waarschijnlijk defect, als deze binnen is maken we een afspraak om te vervangen, indien het inderdaad het panel is dan valt dit onder coulance van Sony en kost het u niets!

Met Vriendelijke Groet | Kind Regards

Als dat geen service is!

Message was edited by: Sannalin

Message was edited by: Sannalin

fred_taal
Bezoeker

Ook dit probleem geconstateerd en dankzij dit forum weet ik dat het dus een bekend probleem is van de KDL-40W4500. Toestel is van oktober 2008 dus geen garantie meer.

Apparaat aangemeld via Sony en binnen 5 dagen een nieuw LCD-scherm geinstalleerd zonder kosten.

Goede service van Sony dus.

Message was edited by: fred_taal

cornevandesande
Bezoeker

Zojuist gebeld met Sony m.b.t. de 40X4500. Ook zelfde klachten met een toestel van december 2008. Dubbele beeld en zwarte stroken. Sony wil de klacht momenteel nog niet verder in behandeling nemen. Eerst moet ik de kabels checken. Terwijl ook het instellingenmenu fout beeld geeft waarvoor het signaal niet afhankelijk is van een kabel. En ik moet het toetstel terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Iemand al ervaring dit ook daadwerkelijk effect heeft?

fred_taal
Bezoeker

Heeft niets te maken met kabels of fabrieksinstellingen. Ik heb het allemaal nagekeken en inderdaad ook naar fabrieksinstellingen gezet.

Telefonisch Contact opnemen met Sony heeft dus geen zin. Gelijk reparatie aanvraag maken via deze link.

Zie link: http://support.sony-europe.com/repair/index.aspx?site=odw_nl_NL:

Dan neemt reparateur contact met je op. Was bij mij binnen 5 dagen geregeld en nieuw lcd scherm geplaatst.

Succes!