Deel jouw ervaring!
Na het opstarten van onze Bravia 40W4500 lcd televisie vertoon de tv ongeveer zo'n 5 minuten horzintale balken. Het beeld is dan ook wazig. Zo wordt het rtl logo bijvoorbeeld dubbel getoond, eenmaal gewoon op de juiste plek en vlak daarnaast en vergroot.
De ene balk geeft een beter beeld dan de ander en ze verschillen in lichtsterkte, het geheel geeft een vaag beeld.
Na 5 minuten wordt het weer een geheel en is alles scherp.
Onze tv moet nog 2 jaar oud worden, de beeldstoringen doen zich sinds een paar weken voor.
Is dit een bekend probleem en wat zijn mogelijke oplossingen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Sony heeft te kennen gegeven dat het om een slechte serie lcd panelen gaat in de betreffende toestellen, kan de panelen niet meer leveren en heeft daar aangeboden de tv te vervangen voor de 40EX500.
Heb het aanbod geaccepteerd van sony, toestel is vergelijkbaar aan de defecte exemplaar, beeldkwaliteit is zoals hier eerder gemeld niet slechter vind ik, de techniek heeft in twee jaar ook niet stilgestaan. Vind het keurig van sony dat het zo oplossen zelfs als je garantie al is verlopen.
Toestel is gisteren afgeleverd en compleet geïnstalleerd, kortom vind het zeer goed en snel geregeld van sony.
grt M. Zijlstra
Ook ik zal me even melden met soortgelijke klachten over deze TV. Gekocht in oktober 2008 en nooit problemen gehad. Opeens vorige week bleef bij het opstarten van de TV de linkerkant van het beeld donker. Na ongeveer 10 minuten trekt het beeld bij en ziet het er enigzins normaal uit. Ik heb vandaag m'n TV toch maar ter reparatie aangemeld via de webwinkel waar ik 'm gekocht heb. Ben benieuwd hoe zich dat zal gaan ontwikkelen. Ik ben eigenlijk altijd een grote fan geweest van Sony, dus ik ben nu wel erg teleurgesteld...:smileysad:
Update 12/5: Inmiddels is het prima afgehandeld door de leverancier van de TV en heb ik, na het aanbod van de 40EX500, met wat extra bijbetalen de 40EX720 in huis. Kan ik er voorlopig weer even mee vooruit. Prima service van de leverancier en Sony.
Message was edited by: gertjuh
Beste Elferich,
Naar aanleiding van uw antwoord betreft de creditering wil ik daar toch op inhaken.
U heeft een TV gekocht in feb 2009 die koste voor u 1250 euro en u heeft maar 304 euro te besteden van de winkelier.
Ik zal me best doen om dit zo goed mogelijk uit te leggen:
De inkoop van de winkel heeft een TV besteld bij een Fabrikant.
Zij kopen hem in voor een X bedrag, en verkopen hem natuurlijk voor een Y bedrag.
Nu gaat hij na 3 jaar stuk, daar zit natuurlijk afschrijving op, dus nu krijgt u een soort dagwaarde.
De winkel krijgt een creditering van een gelijkwaardig toestel maar nieuw van ook bedrag X (de inkoopwaarde).
Dus het is niet zo dat u van bedrag Y een creditering krijgt maar van bedrag X.
Dat de winkel de eerste TV met winst verkoopt (bedrag Y) en dan vervolgens het vervangende model die u mag uitkiezen voor u met bedrag X geeft. daar kan de fabrikant niks aan doen.
Dit is hoe het algemeen met elke fabrikant en winkel gaat.
Mijn advies is dat u met uw vraag/klacht naar de winkel gaat.
Ik hoop dat het voor u zo duidelijk is.
Vriendelijke groet,
Ghost
Bij ons zelfde verhaal. Toestel 40w4500 gekocht op 26 febr 2009 bij Saturn. Vnaaf 1 maart 2009 heeft Sony de garantie verlengd tot twee jaar. Geldt ondanks de twee dagen verschil NIET voor ons.
Krijg nu nog 304 euro terug voor een toestel dat twee jaar geleden 1.249 euro heeft gekost!!!
Je koopt een Sony met een heel andere beleving. Geen coulance regeling. Gewoon dure pech.
Groet, R. Elfferich
Message was edited by: Elfferich
Inmiddels is alles netjes via Acc. Manager Sony netjes opgelost. Ik ben tevreden.
Hier ook sinds enkele weken hetzelfde probleem met onze KDL-40W4720
M'n schoonouders hebben op 02 december 2008 zelfs 2 van deze tv's gekocht als kerstcadeau, 1 voor ons en 1 voor m'n schoonbroer. Die van m'n schoonbroer is na een jaar door Sony zelf vervangen door een andere tv vanwege verticale strepen. Nu zitten wij helaas met die horizontale balken bij opstart van de tv.
Hoe of met wie kan ik best contact opnemen hiervoor?
Zelf haal ik m'n sony-aankopen bij een sony-center maar vermits deze tv een cadeau was (heb wel de aankoopbon) is deze via een andere zaak gekocht en geleverd geweest.
Ik ben pro-Sony dus hoop ik op een goede afloop met hun vermits dit dus een gekend probleem blijkt te zijn.
Mvg,
Jimmy
Ondertussen hebben wij onze TV terug en is door Sony kostenloos hersteld (inroep van hun verlengde garantie!). Super service van Sony en ze blijven ons vertrouwen dubbel en dik waard!
Geld ook voor de verkoper die op mijn vraag contact heeft opgenomen met Sony, alleen ben ik niet zo gelukkig met het feit dat er nu op de glanzende omkadering van de TV een hele hoop krassen zitten (vnl allemaal aan de bovenkant en de bovenste hoeken!) die er bij mijn aflevering nog niet in zaten! Waar is dit veroorzaakt? Tijdens de verzending van verkoper naar Sony (verkeerd gelegen en/of onbeschermd)? Sony zelf heeft de TV na herstelling terug gestuurd met zwarte tape rondom ter bescherming dus zoals het hoort. Het is thuis pas dat we het hebben gezien toen ik de tape eraf deed. Dat was balen, zeker als je er zelf veel zorg voor draagt! Gelukkig vallen de krassen bijna niet op nu de TV terug op het TV-meubel staat en van 't moment de TV weer aanging was het weer zalig om naar het scherm te kijken. Dus samengevat superblij dat de TV terug werkt zoals het hoort (waarvoor nogmaals bedankt!) alleen jammer van de beschadiging op de glanzend zwarte omkadering.
En ter verduidelijking: de doos (verpakking) van de TV hebben wij zelf nooit gehad vermits deze als kerstcadeau van m'n schoonouders bij ons thuis is geleverd geweest terwijl wij zelf werken waren.
SonyGrts
Wij hadden hier hetzelfde probleem (met hetzelfde toestel...)
Toestel is in december 2008 aangeschaft en dus ruim 2,5 jaar oud en de garantie is dus ook verlopen.
Afgelopen maandag toch maar via de link in het berichtje van de familie Wassink een storingsmelding aangemaakt bij Sony. En dan vervolgens gewoon binnen het uur gebeld worden door de firma "FRS Europe BV" uit Almere die de storings afhandelingen van Sony in deze regio in beheer hebben....
Medewerker bevestigde meteen dat dit voor dit type TV een bekend probleem is, en dat de vervanging van het LCD-scherm onder een volledige coulance regeling valt.
Nieuw scherm werd direct besteld en de levering zou ± 5 dagen gaan duren.
Afgelopen donderdag werd ik al gebeld dat het scherm binnen was en een afspraak voor plaatsing (gewoon aan huis) gemaakt kon worden....
Vandaag (zaterdag) is het LCD-scherm vervangen en idd volledig zonder verdere kosten !!
Dus niets dan lof voor deze snelle en adequate afhandeling....
Voor mij zeker een rede om in de toekomst weer voor Sony te kiezen !!
Hier eveneens een identiek verhaal :
KDL40W4500 aangekocht begin november 2008, eerste tekenen van strepen in het beeld vanaf januari 2011.
Deze strepen verdwenen na een 10-tal minuten, en vermits de garantie toch om was heb ik niet onmiddellijk contact opgenomen met mijn verkoper of met Sony. Vanaf mei werd het euvel steeds erger : het duurde altijd maar langer voordat de strepen verdwenen, en uiteindelijk was de linkerkant van het scherm helemaal donker, en dit verdween niet meer. Toestel binnengebracht ter herstelling bij mijn dealer, maar volgens zijn info was het LCD scherm stuk, kostprijs zou 600 € bedragen en bijgevolg was het toestel economisch onherstelbaar.
Na contact met Sony (op advies van mijn dealer), toestel binnengebracht bij VLS in Alleur, die instaat voor de herstellingen in onze regio, en ondertussen werd mijn TV'tje volledig gratis onder garantie hersteld.
Proficiat en bedankt Sony, dit is een perfecte service van jullie kant !
PS. Ondertussen nog een TV bijgekocht (kon de Tour de France niet missen :-), en ja het is een Sony KDL40EX720 geworden !
Geachte Sony, Ook ik heb sinds enkele maanden problemen met mijn Sony KDL-40W4500 TV Gekocht op 16-12-2008 bij www.bobshop.nl via deze site http://www.sony.nl/discussions/message/676299 zie ik dat het een bekend probleem is. Vele kopers hebben uit coulanche een ander Tv of reparatie gekregen van Sony. Ik heb 2X laptops van Sony 2xTV van Sony ik ben echt een Sony man. Nu ben ik teleurgesteld door het korte plezier van mijn KDL-40W4500 TV Kunt u voor mij ook een regeling treffen?
Dit heb ik geschreven naar Electronica Service Rijnmond reparatie punt Sony afgelopen maandag 27-2-2012 is er gebeld door hen of ik akkoord wilde gaan voor de omruiling voor de KDL40EX500 dit heb ik gedaan en de andere dag is de tv afgeleverd en geplaats door Electronica Rijnmond.
Ik vindt de service die ik gekregen hebt van Sony echt super!!!!!!!!!! voor mij altijd een Sony!!!!!!!!!!!!!
Fam.Wassenaar
Onze TV kdl40w4720 van bijna 3 jaar oud, garantie van 1 jaar dus al verlopen, was niet meer om aan te zien, Na aanzetten half uur een donker beeld, daarna beeld in orde. Dit gemeld bij Sony en als garantie is scherm vervangen!
groeten