Deel jouw ervaring!
Na het opstarten van onze Bravia 40W4500 lcd televisie vertoon de tv ongeveer zo'n 5 minuten horzintale balken. Het beeld is dan ook wazig. Zo wordt het rtl logo bijvoorbeeld dubbel getoond, eenmaal gewoon op de juiste plek en vlak daarnaast en vergroot.
De ene balk geeft een beter beeld dan de ander en ze verschillen in lichtsterkte, het geheel geeft een vaag beeld.
Na 5 minuten wordt het weer een geheel en is alles scherp.
Onze tv moet nog 2 jaar oud worden, de beeldstoringen doen zich sinds een paar weken voor.
Is dit een bekend probleem en wat zijn mogelijke oplossingen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
TV werd vandaag gratis hersteld. Uitstekende service.
Toen het service center me opbelde heb ik wel specifiek nogmaals moeten aandringen om het onder garantie te herstellen. Service center heeft toen contact opgenomen met Sony en me nadien opnieuw opgebeld dat dit gratis hersteld ging worden.
Slechts op enkele dagen tijd een nieuw scherm, puik! (maar nog liever geen defecte tv in toekomst natuurlijk...)
Hallo,
Ten eerste de Fam. Wassink bedankt voor je advies !
Ook bij onze Bravia KDL-40X2000 verschijnt na het opstarten een dubbel beeld en
3 horizontale strepen verdeeld over het beeldscherm !
Deze televisie 2½ jaar geleden (EK2008) gekocht en ongeveer sinds een half jaar
dit toonbeeld dus !
Eerst duurde het enkele minuten voordat het beeld weer normaal was, maar inmiddels
is dit opgelopen naar minstens een kwartier !
Tevens komt het voor dat het beeld helemaal zwart wordt met in het midden een
horizontale balk (van 3 cm.) voorzien van alle kleuren van de regenboog.
Wanneer je de televisie dan uitzet en direct weer aan, is het beeld weer terug.
En zo hebben we hier al een half jaar plezier van.
Ik heb dus vandaag (22-02-2011) hier ook (pas) melding van gemaakt, omdat
ook bij ons de garantie verlopen was. Wie koopt er nu garantie bij voor € 305,-
terwijl de televisie al € 2600,- kost ?
Ik ben benieuwd wat de reactie van Sony zal zijn en laat dat hier t.z.t. weten.
groeten,
Fam. Leendertse
Beste fam. Leendertse,
Mijn Sony KDL-40X3500 gekocht 23-6-2008 aankoopbedrag € 2.349,- met vergelijkbare klachten (zie mijn eerdere bericht) is inmiddels gerepareerd.
De reparatie viel buiten de garantie. Door mijn reparateur is bij Sony een coulance aanvraag ingediend.
Desondanks kostte deze reparatie € 519,89 incl. BTW. Ik had meer coulance verwacht van Sony omdat ik vind dat een LCD panel langer dan 2,5 jaar moet meegaan. Ik zie dit als een fabricagefout en niet als slijtage, zeker als je ziet dat er meerdere bezitters zijn met dezelfde mankement.
Het is jammer dat Sony niet communiceert met de klant.
Het LCD panel is vervangen, € 364,80 (dit was een tegenvaller)
Reparatie, € 107,10
Voorrijkosten € 48,00
De reparatie is uitgevoerd Technorep BV te Beringe. Ik was hier zeer tevreden over.
Harrij
Hallo allemaal,
wij hebben dezelfde problemen sinds een paar dagen. Onze TV is, jawel, van 5 februari 2009. Dus iets meer dan 2 jaar. Na 1 maart 2009 hebben alle TV's van Sony een standaardgarantie van 2 jaar. De onze, van een maand daarvoor, dus 1 jaar.
Ik heb inmiddels een mail gestuurd en ik ben erg benieuwd naar een mogelijke oplossing.
Inge
Beste Engelinaka,
Ik hoop voor jou dat Sony reageert op jouw mail.
Communiseren en reageren op mail, dat is zéér moeilijk voor Sony.
Mijn TV met dezelfde klacht is inmiddels gerepareerd (zie mijn eerdere bericht). Ik heb vragen gesteld over het coulance beleid en ben van mening dat een LCD-panel niet is versleten na 2,5 jaar maar dat het een fabricagefout moet zijn.
SONY WIL MAAR NIET REAGEREN!! TELEURSTELLEND!!
Hopelijk heb jij meer succes
Harrij
Beste Harrij,
Bedankt voor je reactie.
Mijn televisie is trouwens ook een KDL-40X3500 i.p.v. eerder vermeld een 40X2000.
Ik heb deze op 07-06-2008 gekocht bij de Media Markt voor € 2590,-.
Het was een speciale actie van SONY (Bij aankoop van een BRAVIA LCD TV een BRAVIA 20" LCD gratis
of € 200,- terug van SONY)
Ik heb voor de extra TV gekozen.
Het volgende doet zich voor ;
SONY heeft een service partner (ook Technorep BV te Beringe) toegewezen.
Deze heeft het weer toegewezen aan CE in Goes.
De monteur van CE-Goes heeft inmiddels gebeld en wil de TV op komen halen voor € 50,-.
Daarnaast zal het ongeveer € 400,- voor de reparatie gaan kosten.
(Een nieuwe KDL-40X3500 kost tegenwoordig € 900,- !!!)
Ik heb gezegd dat dit dan wel voor rekening van SONY zal zijn, toch....?
Hij pakte de lijst van TV's erbij en wat bleek : De KDL-46X3500 staat wel op de lijst,
maar de KDL-40X3500 niet !
Hij zou inderdaad ook een coulance aanvragen bij SONY.
Vervolgens heb ik zelf weer met SONY (ene Mark) gebeld (020-6581888-toets 3).
Deze heeft mijn klachten genoteerd en zou mij een mailtje sturen daarvan.
(Dit mailtje moet ik nog ontvangen trouwens)
In afwachting van de prijsopgave van CE-Goes na coulance SONY, moet ik contact opnemen met deze Mark.
Hierna zal gekeken worden wat de coulance van SONY nog meer waard is.
Ik ga er van uit dat SONY hier zorgvuldig naar kijkt en stappen onderneemt,
omdat deze TV van bijna € 2600,- na 2 jaar deze problemen toch niet mag vertonen zeker !
Daarnaast heb ik nog veel meer randapparatuur van SONY, omdat ik het makkelijk vind om
alles bij 1 merk te houden. Het betreft een fototoestel/HD-filmcamera/HD-recorder/stereo-installatie.
---- 24 maart 2011---
Beste mensen,
Inmiddels is mijn tv gerepareerd (lcd-display vervangen) door CE Repair in Goes.
Wat een genot om weer eens direct goed beeld te hebben na het aanzetten !!
Een uitstekende service van hen trouwens ! Een gratis vervangend toestel gehad voor de 2 dagen
die de televisie weg was..
Het bedrag wat ik na "coulance" Sony moest betalen was € 400,- (incl. voorrijkosten).
Vóór de reparatie heb ik nog met een medewerker (of tegenwerker) van SONY gebeld over het probleem van
de televisie en het "coulance"bedrag. Deze persoon was héél arrogant en poeierde mij steeds
af met de mededeling dat SONY niet meer kan doen dan dit !
Hij zegt nog net niet dat ik gewoon simpelweg pech heb met dit toestel !!
Het coulance bedrag is overigens een groot raadsel, want dit wordt niet genoemd, omdat hier
nog marges op komen van de service-partner en de toegewezen CE Repair, die de tv hersteld.
Ik weet niet of SONY hierop nog reageert (lees : actie onderneemt) of ook maar wat van zich laat horen,
maar de Champions League sponsoren is waarschijnlijk belangrijker dan de tevredenheid
van zijn klanten !?
Fam. Leendertse
Message was edited by: Fam.Leendertse
Uitstekend service van Sony! Ik ontving een mail van de leverancier van ons oude toestel of ik akkoord kon gaan met het aanbieden van een nieuw, vergelijkbaar type. Mijn eerste gedachte was: "Dit klopt niet", maar na contact met het service center in Almere bleek het allemaal prima te kloppen!
Ik ben nog steeds verbaasd! Zo kan het dus ook!
Engelina
Ik hoop dat het bij mij net zo positief verloopt.
Heb mijn KDL 40W4500 sinds november 2008 en heb dezelfde klachten sinds enkele maanden.
Vrijdag heb ik telefonisch contact gehad met Sony. Opvallend was dat ze mij bij Sony niets over het coulancebeleid konden vertellen... zij verwezen me door naar een van hun servicecenters dus ik heb een contactformulier gestuurd naar die in Spijkernisse met een verwijzing naar dit topic. Tot op heden nog geen reactie.
Ben benieuwd.
Hier ook weer eenzelfde geval, exact dezelfde problemen en ook toestel gekocht in oktober 2008, dus zit niets anders op dan het garantie traject in te gaan en maar hopen op een goede afloop.
Ook ik heb hetzelfde probleem. Inmiddels bericht ontvangen dat de panelen niet meer leverbaar zijn en dat de TV wordt vervangen. Ondanks mijn sony certificaat laat Sony mij zaken doen met de verkoper van destijds. Zij hebben een beperkt aanbod en bieden mij een veel minder exemplaar aan (EX500) dan de 40w4500 met 10 bit scherm. Zelden zó'n mooi beeld gezien als op de 40w4500. Heeft iemand al een vervangend exemplaar gehad en zo ja welke is jullie aangeboden. De EX500 serie heeft een beduidende mindere beeldkwaliteit.