annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

hoog standby verbruik naar update

OPGELOST
spattex
Lid

hoog standby verbruik naar update

Ik heb een KDL-65W859C deze hoort in standby niet meer te verbruiken dan 0,5 W, na de updates is dit nu ruim 10 W!

 

Ik kwam dit ook tegen bij een review van Chip.de, deze bevestigde ook dat na de update de tv een gemiddeld standby verbruik gaf van 10 a 12 Watt.

http://www.chip.de/artikel/Sony-KDL-65W855C-65-Zoll-LED-TV-Test_86862998.html

 

Zijn hier meer mensen met een Android TV waar het standby verbruik gigantisch is gestegen?

Ik ben special van plasma naar led gegaan vanwege het zuinige verbruik.

Het is nu dus ook geen A+ toestel meer.....

49 ANTWOORDEN 49
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Ik denk dat er een aantal dagen geleden een TASK gecrashed is ofzo, want sinds 4 dagen heb ik nu als ik de TV uitzet (dus gewoon in Stand-by), deze netjes terug valt naar 1 W ipv. de eerder door mij aangegeven 30W. Dus de TV kan het wel. En bij het inschakelen werkt alles ook normaal. Nu er nog achter komen wat de TASK is die voor het hoge verbruik zorgt. Verwacht namelijk dat als ik nu een reboot doe, hij weer gewoon 30 W gaat trekken.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heb nergens een melding gelezen dat er door Sony iets aan het Standby gebruik is gedaan.

Dit wordt hoogst waarschijnlijk opgelos in de volgende update.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
spattex
Lid

Dat je hoge waardes terugkomen na een reboot kan ik je op een briefje meegeven.

 

aan onze "expert" even goed lezen wat er geschreven word, de schrijver bedoeld dat er waarschijnlijk een code gecrashed is die verantwoordelijk is voor het hoge standby verbruik.

 

Mijn Sony slurpt nog steeds zo'n 10 a 12 Watt weg in standby....

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zo zeg, niet te geloven 18 tot 20W minder zonder dat Sony er al iets heeft aangepast. Zelf enkele aanpassing in je configuratie zeker gedaan.

 

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben, hoeveel verbruiik je toestel als deze aanstaat, tevens hoeveel uren staat het toestel gemiddeld per dag aan?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Inderdaad, even goed lezen. NEE, geen enkele aanpassing gedaan. Anders had ik dat wel aangegeven. Daar gaat het juist om. Kan zo de gehele grafiek hier weer posten. EN hoeveel hij normaal gebruikt is niet belangrijk. Want dit is ook weer afhankelijk van hoe licht het in huis is. Het gaat hier dus om de stand-by waarde. En als het al weken 30 was en nu eindelijk 1, dan is dat volgens mij 29 W minder. Geen 18.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Nu ruim een week verder. TV meerdere keren gereboot, maar nog steeds in de nacht maar 1 W verbruik. Zo zou het al moeten zijn vanaf de aankoop. Geen nieuwe firmware geladen. ENige wat ik nog weet is dat de Google Zoek app geupdate kon worden. Vlak daarna werd hij dus zuinig. Is inmiddels bij meer personen nu het verbruik in Standby laag?

 

Wel heb ik nu mogelijk hierdoor al een paar keer als hij uit de stand-by komt dan de CI module niet mee wil werken. Dus of eruit halen en er weer in, of de hele TV rebooten.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ben benieuwd ofdat na de update van 19-02-2016 v3317, het standby verbruik weer op het geadverteerde niveau is.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
spattex
Lid

Hier is het standby verbruik nog steeds hoog na de update.

Is er trouwens een updatelog van de firmware wat er verholpen zou moeten zijn? 

profile.country.NL.title
nicoteunissen59
Lid

Wat mij wel opvalt, is dat de instelling voor de powersaving weer steeds uitgeschakeld wordt. Je moet dit zelf in de gaten houden en steeds weer opnieuw instellen. Is hier een oplossing voor? Verder heb ik na de laatste update weinig problemen met mijn kd43x8309c. Het tweelingbeeld, zgn. Pap heeft geen toegevoegde waarde.

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Handige tips om het energie verbruik omlaag te krijgen maar wel moeilijke keuze... Of op je telefoon en op afstand opnames kunnen instellen of weinig stroom verbruik in standby... Eens even testen...