annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

hoog standby verbruik naar update

OPGELOST
spattex
Lid

hoog standby verbruik naar update

Ik heb een KDL-65W859C deze hoort in standby niet meer te verbruiken dan 0,5 W, na de updates is dit nu ruim 10 W!

 

Ik kwam dit ook tegen bij een review van Chip.de, deze bevestigde ook dat na de update de tv een gemiddeld standby verbruik gaf van 10 a 12 Watt.

http://www.chip.de/artikel/Sony-KDL-65W855C-65-Zoll-LED-TV-Test_86862998.html

 

Zijn hier meer mensen met een Android TV waar het standby verbruik gigantisch is gestegen?

Ik ben special van plasma naar led gegaan vanwege het zuinige verbruik.

Het is nu dus ook geen A+ toestel meer.....

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Wietse-0803
Ontdekker

Verheugd om te melden dat met de update naar Android 6.0 het standby verbruik na uitschakelen spoedig weer naar de geadverteerde 0 Watt terugzakt, mits de eerder gevonden oplossing wordt toegepast.


Reeds bekende oplossing:
Na het uitschakelen van de volgende instellingen is het standby verbruik weer normaal (0,5W na 5 minuten).

  • Instellingen -> Netwerk -> Thuisnetwerk instellen -> Extern apparaat/Renderer -> Extern apparaat/Renderer
  • Instellingen -> Zender installatie -> Digitaal Set-up -> Gids instellen -> Gids bijwerken in stand-by
  • Instellingen -> Over -> Systeemupdate -> Automatisch software download

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

49 ANTWOORDEN 49
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

In de Sony Community.de wordt er sinds enkele dagen ook over het energie verbruik gesproken.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
spattex
Lid

Om precies te zijn, hier de link naar het Duitse onderwerp.

https://community.sony.de/t5/fernseher/enormer-energieverbrauch-im-standby/td-p/2082080

Dit is dus een serieus probleem voor Sony en verkopen een product wat niet meer voldoet aan de energielabel A+

Maar nog erger het mag niet eens verkocht worden! Sony verkoopt een poduct wat NIET voldoet zie link.

http://www.rwsleefomgeving.nl/onderwerpen/duurzaam_produceren/ecodesign/productgroepen/factsheets/bi...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Draaf je nu niet een beetje door dat de toestellen helemaal niet verkocht mogen worden!!!

 

Zoals je zelf al in je begin post stelde en ook kan lezen in de bovengenoemde .de link, is het verhoogde energieverbruik in standby door de software updates ontstaan. Waarschijnlijk wordt dit in de volgende updates hersteld.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
spattex
Lid

Ik denk dat Sony heel goed weet dat dit probleem er is.

Maar er vanuit gaande hoeveel mensen meten daadwerkelijk hun standby verbruik van de apparatuur die ze in huis hebben.

 

Ik neem aan dat Sony een lab heeft waar je U tegen zegt, dan kan je toch niet beweren dat Sony hier niet van op de hoogte is.

Zoals ik hierboven al schreef hoeveel mensen zijn hier echt van op de hoogte? ,Sony kan dan het risico wel nemen om toch de firmware op de markt te brengen.

 

Ik denk niet dat ik door draaf, het verschil van 0,5 Watt en 10 Watt is te groot, dus het product voldoet NIET meer Aan haar certificering!

In een test op het lab kijk je toch als eerste of de basisfunkties nog kloppen met wat je verkoopt?

 

 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

 

 

10 w valt nog mee. Bij mij is het 30W. Ik heb dit al vanaf dag 1 bij SONY bekend gemaakt. Er wordt inderdaad aan gewerkt, maar als ze de TV helemaal naar bijna 0 laten terugvallen in slaap stand, dan komt hij niet meer goed terug als je de TV weer aan zet. Er is doorom voor gekozen om de TV eerst stabiel te krijgen en dat je hem weer gewoon aan kan zetten en TV kijken. Een half dode TV die je eerst moet rebooten als je hem uit de stand-by haalt  is ook geen fun. Dus ja, SONY is er mee bekend en verwacht dat dit hoog op de TODO lijst staat.

 

Vreemde is trouwens wel dat ik in de afgelopen weken 2 maal een nacht heb gehad waar hij wel naar 1 W terug viel en gewoon de volgende ochtend goed werkte. Maar nadat ik hem weer in Stand-by zetten bleef hij weeer vrolijk de volgende nacht 30 W trekken.

 

verbruik.JPG

spattex
Lid

Zo dat is niet misselijk!

 

Dit zou het eerste moeten zijn wat Sony op moet lossen in hun Firmware!

30 Watt standby vermogen is absurd hoog.

Het is gewoon beschamend dat een firma als Sony produkten op de markt zet die niet af zijn.

Het lijkt wel de soap die gaande is op dit moment in de autoindustrie met VW, zet je modellen in de markt met wat sleutelwerk in de firmware zodat het produkt voldoet aan de norm en gaande weg proberen we het wel te verbeteren.

Ik heb al het 1 en ander via twitter geplaatst, ik denk dat iedereen met dit probleem dit op internet moet verspreiden zodat Sony er toch echt vaart mee gaat maken zodat toekomstige kopers op hun hoede zijn voor aankoop van een tv die dus GEEN A+ status heeft!!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ook hier liever een stabiel produkt met al de beloofde functie's, dan dat ik me druk gaat maken over het standby gebruik. Toch een overschot van bijna 400kWh over geheel 2015 met de zonnepanelen om op verbruik van 0 kWh over 2015 uit te komen.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat is het ook precies. 

 

Bij de software updates is ontdekt dat de TV's in standy meer verbruikte dan normaal. 
Dat gaf ons twee keuzes. Eerst stabiliteit zo snel mogelijk op de markt brengen. Of eerst het verbruik uitzoeken. 

 

Er is gekozen voor snelle stabiliteit. 
Het hogere verbruik in standby is bekend en wordt in een nieuwe update aangepakt. 

 

@spattex denk je serieus dat het zin heeft om zoiets te doen? Sony is al op de hoogte. Vooral zaken die op dit forum worden geplaatst worden zeer serieus genomen. 

spattex
Lid

Ik vind het een principe kwestie..

Laten we het eens op emotie gooien.

Je koopt een nieuwe auto van je favoriete merk, na de eerste servicebeurt wordt je medegedeeld dat er een software update gedaan is uw auto is weer helemaal bij....

 

Na enkele maanden krijg je een antal boetes binnen dat je 30 KM te hard hebt gereden terwijl je er  100% van overtuigd bent dat je niet te hard gereden hebt.

Toevallig heb je een moderne gsm bij die via sateliet je snelheid meet, verdomd mijn sneheidsmeter in de auto wijkt 30 km/uur af!

 

Jij terug naar je dealer en doet je verhaal, uhhm ja zegd de baliemedewerker dat klopt daar zijn wij van op de hoogte.

Maar om uw auto stabiel en bedrijfszeker te laten rijden hebben we dit maar even voor lief genomen, maar bij de eerstvolgende update schenken wij daar aandacht aan.

 

Tevens zijn we ook nog bezig om er voor te zorgen dat u uw radio in zenders kan wijzigen en dat uw airco weer functioneel is, want daar waren we nog niet aan toegekomen omdat we de auto ***** in de verkoop gingen doen.

 

Dit laatste stukje is even een persiflage op de beloofde funktionaliteit die onze tv's tot op heden niet hebben zoals usb hdd ondersteuning enz...