annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Helaas: Video & TV Sideview app vanaf 24-05-2017

OPGELOST
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Helaas: Video & TV Sideview app vanaf 24-05-2017

Kennisgeving betreffende de stopzetting van Tv-programma's en Video op aanvraag
Wij danken u hartelijk voor uw trouwe steun door gebruik te maken van Video & TV SideView.
De functionaliteit voor Tv-programma's en Video op aanvraag zal niet meer worden aangeboden op Video & TV SideView vanaf 24 mei 2017.

Functies die niet meer worden aangeboden:
- Programmagids
- Aanbevolen(behalve Mijn bibliotheek voor Android)
- Timer REC
- Herinnering
- Bladwijzer
- SerialAbTak, YouTube, PlayStation Video, Crackle, watchmi, UseeTV, PPTV, Zattoo

Houd er rekening mee dat de volgende functies beschikbaar zullen blijven:
Afstandsbediening, Thuisnetwerk, Mijn bibliotheek(alleen voor Android), Mobiel apparaat

*Sommige functies en diensten worden mogelijk niet ondersteund in bepaalde regio's/landen.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
21 ANTWOORDEN 21
profile.country.BE.title
manutimmers
Lid

Alleen is het wel jammer dat men belangrijke functionaliteit nu niet meer aanbiedt?

Ik maakte zelf meer gebruik v/d programmagids op TV-Sideview-app dan die op de TV. Alleen al omdat de EPG (zowel Gids & Zoeken als start-guide) in het toestel voor de meeste programma's geen informatie geeft (terwijl de Sideview programmagids dat nog wel doet). Ter informatie ik heb een W815B.

 

Bovendien herkent die EPG in "Gids & Zoeken"-modus de helft van de zenders niet (ook een probleem met TV Sideview maar je kan gemakkelijker een zender zoeken/instellen via de smartphone dan op de TV of verbergen uit de programmagids v/d app). Dus ik gebruik de EPG in de eenvoudiger "Start-guide"-modus op de TV welke bovendien een stuk sneller werkt, in combinatie met de TV Sideview programma-gids, waar ik enkel de voor mij belangrijkste zenders (of korrekt toegewezen zenders) zichtbaar heb. 

 

Eens goed ingesteld is het zelfs prettiger om van kanaal te veranderen via TV Sideview dan op de TV zelf.

Ik veronderstel dat ook dat verdwijnt uit de app? Of zal TV Sideview alsnog de zenders v/d TV overnemen zodat je alsnog via de app naar een zender kan zappen?

 

Ik heb de indruk dat het slecht gaat met Sony als men dit doet. Zo gaat het al een hele tijd bergaf met Gracenote en nu dus ook met TV-Sideview. Ooit werden deze functies met veel tralala aangekondigd en nu langzaam en met stille trom weggewerkt.

 

Dit gaat niet goed!

 

Misschien wordt mijn volgende TV dan toch geen Sony meer. Ook wordt het moeilijker om een Sony TV aan vrienden of familie aan te raden gezien de TV Sideview app een degelijke meerwaarde bood. Misschien had Sony dit ook beter geadverteerd om zo meer marktaandeel te verwerven. Duidelijk een probleem met die oude bedrijven zoals Sony (of b.v. Nokia). Prachtige producten die zelfs goed kunnen samenwerken maar geen kat die dat weet en daardoor dus een gemiste kans (met alle gevolgen vandien).

 

arnvanlo
Nieuw

De hele wereld voegt functies toe en Sony haalt ze weg. Ik vind het toch een beetje raar...

Verstuurd vanaf mijn iPhone
profile.country.BE.title
manutimmers
Lid

Voor mij hoeven ze geen functies toe te voegen. Alleen behouden wat men nu heeft is voor mij al genoeg. Maar zelfs DAT is een probleem met Sony.

 

Ik denk dat het echt niet goed gaat met Sony.

 

Want je gaat mij niet vertellen dat zulke zaken geen (potentiele) klanten gaan kosten?

 

Het was tof zolang het duurde en het duurde niet lang. Ik heb mijn TV amper anderhalf jaar 😞

We bedoelen dat we alles kunnen bedienen en opnemen via de iPad iPhone ,maar nu zal je geen programma's meer kunnen zien op deze.....

Verstuurd vanaf mijn iPhone
profile.country.NL.title
owentje82
Lid

 Als trouwe klant van Sony heb je de laatste 2 a 3 jaar kunnen genieten van de gratis applicatie, die als extraatje ter beschikking werd gesteld voor de Bravia TV gebruikers.

 

Wat als jij gratis navigatie krijgt bij aanschaf van je auto (als onderdeel van het multimediasysteem), en na een onderhoudsbeurt wordt de navigatiefunctie eruit gehaald. De autoradio en alle andere multimediatoepassingen doen het nog steeds, maar navigeren moet je maar op een andere manier doen. Dit zou geen probleem moeten zijn, want je hebt het toch maar 'gratis' gekregen waar je iig nog een paar maanden gebruik van hebt kunnen maken. Voor mij is de functionaliteit die eruit geschrapt gaat worden een corefunctionaliteit als onderdeel van het TV eco systeem van Sony. Erg jammer dit...

profile.country.NL.title
KelvinatorNL
Lid

Op de site van sony staat bij de volledige specificaties pagina van mjn model (XD8305) het volgende;

 

SMARTPHONE-CONNECTIVITEIT

  • Google Cast™
  • Photo Sharing Plus
  • Screen mirroring (Miracast™)
  • Video & TV SideView (iOS/Android)

 

Je kan het zien als een USP/meerwaarde van de sony android tv's en als je iets koopt ga je er van uit dat er niet achteraf opeens wordt besloten om een functionaliteit eruit te slopen....

Ik begrijp dan ook totaal niet waarom sony dit besluit heeft genomen??? Sony, wat is de reden??? Want een reden wordt op de sideview pagina niet vermeld.

Tot op heden heb ik ook nog geen degelijke alternatief gevonden, Peel Smart Remote TV Guide komt nog het meest in de buurt, maar functioneert hier niet en zit vol met reclame banners.

 

Oh ja, ik heb deze tv nog maar 2 maanden en 1 van de redenen was toch wel de sideview functionaliteit.

 

Dat ze die app laten staan in de volledige gebruiksversie:smileywin:

profile.country.BE.title
manutimmers
Lid

Als je smartphone een IR-blaster heeft (zoals mijn smartphone) dan kan je een gedeelte fucntionaliteit via IR-software doen. Maar Sony heeft toch al beloofd dat de afstandsbedienings-functies WEL blijven dus daar hoef je het niet voor te doen.

 

Het is/was vooral gemakkelijk dat de Sony-app de TV-zenders van je TV overnam en dat je zo veel gemakkelijker naar een zender kon zappen zonder te weten welk nummer welke zender is. En idd in combinatie met die programmagids. O Jee.

 

Bovendien wat dhr./mevr. Henk-Conny aanhaalt.

Het probleem is niet de app zelf. Je zal de oude versie van de app wel kunnen blijven gebruiken. En zoals Sony dus al aanhaalde, de afstandsbediening via Wifi zal blijven werken.  Alleen komt de programmagids binnen via het internet en DAT zal niet meer werken. Ik vermoed dat de TV wel zijn zenders naar de app stuurt maar dat je verder een leeg venster krijgt. Terwijl de programma-gids op je phone nu echt wel gemakkelijk is met die kleurencodes end...

 

Enfin we zullen wel zien. Ik heb ondertussen al voorbereidend een andere TV-gids-app geinstalleerd. En verder zal ik wel de zendernummers die belangrijk zijn terug van buiten moeten leren zoals vroeger (of op een pakkertje achterop de gewone remote).

 

Het is jammer dat we achteruit gaan ipv vooruit of ten minste stabiel blijven met wat we al hebben.

 

Het waarom? Ik vrees dat het veel slechter gaat met Sony dan we weten. De verkoop van smartphones gaat niet echt vlot, net zoals de verkoop van TV's en hifi-sets. Bovendien heeft Sony geen echte exclusieve producten meer, laat staan innovatieve producten. Het enige wat nog geld opbrengt is die Playstation en misschien hun aandeel in de muziekwereld. Als je bedenkt dat vroeger die rechte Sony Trinitron TV's legendarisch waren en dat we het hier hebben over de uitvinder van Betamax-video, de Walkman en Discman. Sony stond zelfs mee aan de wieg van CD's en zelfs de 3.5" floppy-drive. Triestig. Ik hoop alleen dat het niet zo erg wordt zoals bij Nokia of Motorola (de 2 belangrijkste bedrijven die aan de wieg stonden van onze huidige telecom).

Wel heel jammer,want konden op afstand opnemen of programmeren.
Nu zal dat niet meer kunnen!

GRTN

HC
profile.country.NL.title
Flashlab2
Lid

Ik moet zeggen dat ik dit ook ontzettend schraal vind van Sony. Timer Rec was juist een echte usp van hun app!

 

Zeer teleurgestelde klant hier...