annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Film kijken van een USB-stick?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
BasBBB
Bezoeker

Film kijken van een USB-stick?

Sinds een aantal weken ben ik de trotse bezitter van een Sony 42EX440 en dat naar behoorlijke tevredenheid.


Nu kijk ik graag films op mijn TV welke ik van mijn computer overzet op een USB-stick welke ik dan weer achter in het slot voor de USB doe aan de zijkant van mijn TV, so far so good zou je denken.


Enige makke is dat waar filmpjes van het .WMV formaat fijn afspelen lukt het maar niet om die van het .MP4 formaat te doen spelen.


De nieuwste firmware installeren op de TV bracht geen uitkomst.

Heeft iemand wellicht een suggestie buiten het kopen van een externe mediaspeler?


Dank voor het lezen.


Bas:smileyhappy:

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Mickeyvdb
Bezoeker

Welkom BSonyHappy,


Ondanks dat het lijkt alsof je met een standaard fomaat (.MP4) te maken hebt, kan het toch zo zijn dat er een codec is gebruikt die niet door de Sony wordt ondersteund.

Je zou een conversie programma kunnen gebruiken om de film om te zetten naar een formaat die wel door de TV wordt ondersteund.


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_NL.title
Mickeyvdb
Bezoeker

Welkom BSonyHappy,


Ondanks dat het lijkt alsof je met een standaard fomaat (.MP4) te maken hebt, kan het toch zo zijn dat er een codec is gebruikt die niet door de Sony wordt ondersteund.

Je zou een conversie programma kunnen gebruiken om de film om te zetten naar een formaat die wel door de TV wordt ondersteund.


profile.country.BE.title
manutimmers
Lid

OF via een PC (DLNA) streamen.

 

Er bestaat zoiets als de PS3 Media Server of een fork daarvan Universal Media Server deze streamen en transcoderen perfect films en series MET subtitels naar mijn KDL-42W815B (geen Android TV maar het zou ook op de 8xxC moeten werken).

 

Dit werkt wel het beste via bedraad netwerk en je PC moet krachtige genoeg zijn. Ik gebruik bv. een i7-6700 met 16GB RAM. Dus power genoeg. Met mijn andere PC (Q6600 met 4GB) gaat het niet zo fijn.

 

De servers zijn geschreven in Java en werken op Windows, OSX en Linux.

 

De links naar die servers hier:

 

http://www.universalmediaserver.com/

 

https://sourceforge.net/projects/ps3mediaserver/

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt voor de info,

de info is al jaren bekend in de Community.

Al naar de datum (2013) van dit topic gekeken?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!