annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

EPG timer ON ipv REC?

profile.country.NL.title
Andescondor
Ontdekker

EPG timer ON ipv REC?

Hallo,

 

ik heb sinds kort twee KDL-40WD650's voor in de slaapkamers waar het via de EPG alleen nog maar mogelijk is om een "Timer REC" in te stellen in plaats van de ouderwetse "Timer on" zoals ook op mijn KD-55X9005B.

Ik ben niet echt van plan om programma's op te gaan nemen op deze twee tv's en zou het fijn vinden als er een manier is om de Timer On via de EPG weer te kunnen gebruiken zoals ik het gewend ben. Ik gebruik de timer in de EPG liever om een avondje tv kijken in te plannen en om bijvoorbeeld midden in de nacht een sportuitzending op te starten.

Is het mogelijk om ergens een selectie te maken zodat je via de EPG een Timer ON kan instellen ipv een Timer REC en als dat niet mogelijk is kan het dan als voorstel meegenomen worden voor een volgende firmware update?

 

note: als je wel een Timer REC instelt maar er is geen recorder aangesloten doet de TV echt helemaal niets.. hij gaat niets eens aan. Ik heb geen idee of hij wel aan gaat of van kanaal switcht als er een recorder aanwezig?

note2: ik weet dat er een manuele timer in te stellen is, maar dat zit zo ver weg in de setup verstopt EN je kan maar één event instellen dat dat ondoenlijk is.

 

 

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

De X9005b heeft een ander OS aanboord t.o.v. de WD650. De Timer REC is inderdaad de opname functie op de USB REC uitgang. Om de geplande sportuitzending te kunnen kijken is de "Herinnering" functie/knop in de EPG aanwezig. Zdra er een bepaald programma is geselecteerd in de functie "Herinnering" schakel het toestel automatisch hier naar tot op de ingestelde tijd. Je voorstel om dit mee te nemen in de volgende firmware is dus niet nodig.

 

Wat bedoel je eigenlijk met de ver weg gestopte timers?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Andescondor
Ontdekker

Instellingen

Klok/Timer

Timer Aan

...

===

 

waar zit in de EPG de optie "herinnering", ik kijk er hopelijk overheen?

Ik zie in de EPG alleen:

Options - REC booking (direct zetten van Timer REC op de huidige selectie)

en

i+ - Timer REC (bekijken van programma informatie en een knop Timer REC)

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Om het even helder te krijgen,

je heb het over de EPG, ik heb het over de Guide die actief is in de interne digitale mode/tuner van het toestel.

 

 

 73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Andescondor
Ontdekker

Het menu dat komt als ik op de afstandbediening de 'guide'  knop indruk.. of de 'home' knop en de optie digital EPG kies.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welke ingang gebruik je van de TV?

 

Heb eerlijk gezegd het idee naar aanleiding van:

<quote>

Ik zie in de EPG alleen:

Options - REC booking (direct zetten van Timer REC op de huidige selectie)

en

i+ - Timer REC (bekijken van programma informatie en een knop Timer REC)

 

Dat het bovenstaande niet vanuit de TV maar uit een externe box komt.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Andescondor
Ontdekker

ik gebruik alleen de coax Antenne ingang...

en IN de tv is in het CAM slot een ci+ module gestoken (in elke tv zit een ander merk, maar wel tegelijk met de tv's aangeschaft) met daarin een Ziggo card zodat ik gecodeerde digitale beelden kan bekijken die via deze antenne ingang binnenkomen

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Gebruik hier dezelfde configuratie i.c.m. Ziggo op verschillende TV's, heb op alle TV's de mogelijkheid om een "herrinering" te programmeren zelfs op de TV van 2009 in de digitale mode.

 

- Is de firmware up-to-date?

- Staat als land Nederland en Nederlands ingesteld?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Andescondor
Ontdekker

de firmware (software version) is 8.204-1000-1.240-01

voor het land bij de setup is nederland gekozen, de taal (van alle menus) is ingesteld op engels

 

en ja.. op alle vorige Sony's die ik heb en had was die herinnering/reminder/timer on optie aanwezig in de EPG/Guide.. dat is ook de reden waarom ik vraag waarom hij op deze KDL-40WD650 verandert is in Timer REC en of dat anders kan..

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

 

 

 

Wat gebeurd er als je een programma selecteerd en je toets de "oke" knop in?

Als het goed is komt dan programma info en de keuze o.a. herinnering en Timer REC.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!