annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

bravia internet tv

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
edbl56
Bezoeker

bravia internet tv

hoe krijg ik rtl gemist en nos op mijn sony bravia internet tv  kdl46-nx710

26 ANTWOORDEN 26
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Welke provider wordt ervoor digitale TV gebruikt.

 

Volgens andere gebruikers zit er in de applicatie "Kodi" uitzending gemist.

 

Meer info m.b.t. Sony AndroidTV 2015.

 

 

suc6,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Hoi, ik heb Kabelnoord.

 

Kodi? Ik zal eens kijken of ik daar wat in kan vinden. Heb Sony NL via Twitter ook de vraag gestuurd en ze zeggen domweg dat ze het niet kunnen zeggen. Speelt er juridisch iets ofzo?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dacht dat KabelNoord geen Hbb of ITV op het digitale netwerk nog heeft staan helaas.

Anders is er ook nog de "cast" mogelijkheid, vanaf een pc of tablet of telefoon naar de TV de NPO of RTL-XL te casten.

 

Heb je dit topic al gezien?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Wat bedoel je precies met cast? Net zoals YouTube bedoel je? Vanuit YouTube werkt dit perfect (in filmpje klik je op dat knopje en selecteer je tv) maar vanuit Uitzending Gemist App leek dit niet te werken. Het kader van de app verschijnt dan wel maar de uitzending blijft op zwart. Zou dit wel moeten werken of bedoel je wat anders met 'casten'?

 

Dat topic kende ik ook nog niet. Ga ik vanavond even naar kijken! Thanks. Heb trouwens via Twitter ook antwoord van Sony en kan m'n vraag/klacht ergens melden. Verwacht hier niet direct heel veel van maar als we dat allemaal massaal doen zou Sony op een gegeven moment toch wat actie moeten ondernemen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

 Ja dat bedoelde ik met casten, ook hier werkt het casten van de NPO app uitzendinggemist niet, blijft steeds opnieuw laden en het beeld blijft ook zwart. Heb enkele maanden geleden de NPO app eens uitgeprobeerd, dacht dat het toen naar behoren werkten.

 

Veel lees plezier met het doorlezen van het andere topic. :wink:

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Ok, dat lijkt dan dus geblokkeerd te worden.

 

Gisteren geprobeerd om WiFi direct werkend te krijgen. Dit zou de functionaliteit van screen mirroring met een mobile device moeten geven (Android en iOS). Veel gezocht op YouTube maar daar wordt alles middels een Android toestel gedaan maar ik heb een iPhone 6. Kan de functionaliteit in de telefoon niet vinden. Weet iemand hoe dit werkt? Ik heb via Instellingen wel WiFi direct aangezet en vervolgens met mijn iPhone 6 verbonden met SID wat de TV geeft plus wachtwoord. Dan zegt de TV 1 Wifi device verbonden maar wat doe ik dan?

 

Zal ook nog even speuren op dit forum.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De NPO app is vernieuwd, heb het nog niet uit kunnen proberen. Mogelijk lukt het nu wel weer om te casten.

 

Wordt vervolgd.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Niks juridisch, het juiste antwoord is alleen wat technischer :wink:

 

De applicatie is niet compatiebel gemaakt voor Android TV, wat een keuze is van de maker zelf. 
Je kunt de applicatie overigens prima opstarten als je de APK installeert handmatig. 
Middels een USB bijvoorbeeld kun je de APK op de TV zetten. Vervolgens met een file explorer (ES explorer bijv) kun je het bestand installeren. 

Het opstarten van de app zelf moet je alleen via instellingen -> alle apps doen. Want het is geen officiele Android TV app. 
Kan ook zijn dat de orientatie van de app verkeerd weergegeven wordt (op zn zij). Dan moet je een app installeren om handmatig de landscapemodus te forceren. 

profile.country.NL.title
peterbravia
Ontdekker

Hmm..ok. Samsung gebruikt ook Android Tv toch? Vrienden van ons hebben een Samsung tv (die de helft kost van de mijne) en zij hebben die apps wel. Daar was ik ook op af gegaan eerlijk gezegd. Zou de Samsung kiezen maar uiteindelijk vond ik de Sony net wat mooier. Bij thuiskomst ontdekte ik dit pas van de apps.

 

Die tip van zelf installeren ga ik dan ook nog maar eens onderzoeken.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Even de puntjes op de "I" zetten.

 

Wel praten nu opeens over 2 verschillende applicatie's, namelijk de door Sony aangeboden applicatie in het toestel en de applicatie uit de PlaystoreTV. Blijkbaar heeft je vriend wel in zijn mogelijke Android toestel de NPO voorgeinstalleerd door de leverancier.

 

Het lukt trouwens nog steeds niet om de NPO 3.0 applicatie te casten vanuit de tablet via het thuisnetwerk naar de AndroidTV 2015.

 

73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!