Deel jouw ervaring!
Sinds iets meer als een jaar heb ik bovengenoemde oled tv. Daar ben ik best tevreden over behalve dan over de werking van de Ziggo CI+ module in deze tv. Bijna dagelijks start de tv een keer op en komt dan niet verder dan het tonen van een zwart scherm. Pas na een herstart of na het even lostrekken van de CI+ module is er weer ontvangst.
Dit was (in mindere mate) al vanaf dag één bij dit toestel en na het uitproberen van vele instellingen kreeg ik dat niet zelf opgelost (ben behoorlijk technisch). Dus ik dacht dat wordt wel opgelost via een firmware update, want Sony heeft enkele jaren geleden dit probleem bij andere toestellen ook via een firmware opgelost.
Iets nauwkeurigere probleemomschrijving.
Als ik de tv aanzet krijg ik soms (+/- 25% kans) een zwart scherm. Er is dan ook geen melding geweest van “module ingevoerd”. Het scherm blijft ook na even wachten gewoon zwart. Ik kan dan wel naar de instellingen en daar staat dan (onterecht) dat er geen CI+ module aanwezig is. Trek ik dan de CI+ module er uit dan heb ik direct weer ontvangst/zenders. Meestal laat ik die zitten en herstart ik het toestel. Herstarten werkt trouwens ook niet altijd. Een andere (oudere) CI+ module (CI versie 1.3) geeft hetzelfde probleem.
Inmiddels heb ik de tv aangemeld voor reparatie en kreeg ik telefonisch bericht dat er een update voor dit probleem aan zit te komen. Een datum werd niet gegeven. Wel werd er gezegd dat de tv uitzetten op NPO 1 een tijdelijke oplossing zou zijn. Dit werkt echter ook niet.
Zijn er nog meer mensen met dit probleem? Laat van u horen!
Opgelost! Ga naar oplossing.