annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TPM aanzetten

OPGELOST
profile.country.NL.title
ademmer52
Ontdekker

TPM aanzetten

Labtop SVF15N2C5E Hoe kan ik mijn TPM aanzetten i.v.m. update Windows 11 

TPM is aanwezig maar ik kan niet uitvinden hoe ik deze moet aanzetten. Wie kan mij helpen?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
ademmer52
Ontdekker

Geachte pa3eia

Ik ben er inmiddels achter dat mijn TPM aanstaat, doordat ik PC-statuscontrole van Microsoft heb geïnstalleerd. TPM staat dus aan alleen mijn processor is te oud, dus ik kan geen windows 11 downloaden .

met vriendelijke groet Ad

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Gevonden via Google:

 

Check op de aanwezigheid van de TPM-module

Je kunt in Windows 10 checken of jouw computer beschikt over een TPM-chip en welke versie dat is. Daarvoor zijn verschillende manieren, zoals via een PowerShell-commando, een beheermodule of via Apparaatbeheer. Let wel: voor de huidige beschikbare previewversie van Windows 11 is TPM nog geen vereiste, en kan dus ook zonder de aanwezigheid van deze chip worden geïnstalleerd.

 

PowerShell-commando

Met PowerShell-commando’s kun je systeembeheertaken in Windows 10 uitvoeren. Een van de opdrachten is de mogelijkheid om te achterhalen of je computer over een TPM-chip beschikt. Dat is een heel kort commando, deze voer je als volgt uit. Klik op Start en typ de opdracht PowerShell. Klik vervolgens met de rechtermuisknop op PowerShell en kies voor Als Administrator uitvoeren.

 

Meer TPM informatie 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ademmer52
Ontdekker

Geachte 

Ik heb zoals u schreef de opdracht om powershell te openen gedaan maar ik kan niet met de rechtermuisklik dit openen. Ik heb wel in apparaat beheer kunnen zien dat er TPM aanwezig is. Ik heb de tool van Microsoft PC-statuscontrole gedownload en daarbij blijkt dat het enige wat niet werkt is de TPM omdat die aangezet moet worden. Daarnaast heb ik uitvoerig gekeken wat te doen, en dan blijkt dat ik in de Bios dingen moet gaan veranderen, en dat is nou net te moeilijk voor mij. Maar als u zegt dat dit niet noodzakelijk is dan wacht ik af of ik straks wel Windows 11 kan downloaden.

Met vriendelijke groet.

Ad

profile.country.NL.title
ademmer52
Ontdekker

Geachte pa3eia

Ik ben er inmiddels achter dat mijn TPM aanstaat, doordat ik PC-statuscontrole van Microsoft heb geïnstalleerd. TPM staat dus aan alleen mijn processor is te oud, dus ik kan geen windows 11 downloaden .

met vriendelijke groet Ad