Deel jouw ervaring!
Hallo,
ik heb een probleem met mijn VAIO VGN-FS215B.
Aangezien ik het in het Engels niet goed kan omschrijven doe ik hier maar een poging.
Ik heb sinds enkele weken een krakend geluid uit de speakers van mijn laptop.
Dit gebeurt niet constant, maar af en toe.
Ook als ik niets met de laptop doe, d.w.z. geen programma's draai.
Het maakt niet uit of ik het geluid mute of niet, het komt gewoon terug.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Bij voorbaat dank
hallo
Het probleem zou in de audio driver kunnen zitten.
Heb je al geprobeerd een andere (nieuwere / oudere driver) voor de soundcard te installeren?
Ik ken de eigenschappen van je toestel niet maar er was een gekend probleem bij realtec geluid en Ati videokaarten.
Geen mobiel of dergelijke in de buurt liggen die storing over je speakers kunnen veroorzaken?
Zou zeker het eerste eens proberen
suc6
Dewouhihi
Dank voor de reactie.
Ik heb het geprobeerd met andere drivers.
Echter, het probleem doet zich nog steeds voor.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Het is erg irritant, het kan ineens optreden en dat is erg lastig als ik bijv. in een stilte ruimte zit.
PROBEER EENS JE SPEAKERS TE VERVANGEN.hET KAN OOK ZO ZIJN DAT DE SPEAKERS NIET HELEMAAL IN ORDE ZIJN EN KIJK OOK METEEN ALS JE HEM OPEN HEBT NAAR DE BEDRADING.
wAT OOK KAN ZIJN IS ALS JE MEERDER PROGAMMA'S HEBT WAARMEE JE AUDIO KUNT REMASTEREN ZOALS
ADOBE ,MAGIX AUDIO ETC... EN DEZE ALLEMAAL OP JE COMPUTER STAAN DAN GEEFT DAT CONFLICTEN MET DE AUDIOWARE JE HOORT DAN VEEL GERUIS SPONTAAN ONTSTAAN.
hEB JE AL EENS GEPROBEERD OM HET TE HERINSTALLEREN SOMS HELPT DAT
vEEL SUCCES EN HOOP DAT OPLOST.
gROETJES
PROBEER EENS JE SPEAKERS TE VERVANGEN.hET KAN OOK ZO ZIJN DAT DE SPEAKERS NIET HELEMAAL IN ORDE ZIJN EN KIJK OOK METEEN ALS JE HEM OPEN HEBT NAAR DE BEDRADING.
wAT OOK KAN ZIJN IS ALS JE MEERDER PROGAMMA'S HEBT WAARMEE JE AUDIO KUNT REMASTEREN ZOALS
ADOBE ,MAGIX AUDIO ETC... EN DEZE ALLEMAAL OP JE COMPUTER STAAN DAN GEEFT DAT CONFLICTEN MET DE AUDIOWARE JE HOORT DAN VEEL GERUIS SPONTAAN ONTSTAAN.
hEB JE AL EENS GEPROBEERD OM HET TE HERINSTALLEREN SOMS HELPT DAT
vEEL SUCCES EN HOOP DAT OPLOST.
gROETJES
Hoi Jelmer,
Zelf heb ik een tijd lang in een winkel (Dixons) gewerkt. Wat je beschrijft komt mij voor als sluiting (lees: kortsluiting) ergens in de bedrading of op een chip. Is niet ernstig voor jou, maar het valt wel onder de fabrieksfouten en valt gewoon onder de garantie.
Waardoor ik denk dat dat het is, komt omdat je computer ook kraakt als je niets doet. Dat is een heel vaag teken. Daarom denk ik dus dat het sluiting is.
Ik zou gewoon even langs de winkel gaan en aanbieden voor reparatie. Wacht er niet te lang mee, want Sony is zeer galant binnen de garantie, maar daarbuiten wil het nog wel eens lastig zijn en betaal je voor iets wat helemaal niet hoeft.
Maak wel een back-up voordat je het opstuurt. In het meest erge geval kosten de te vervangen onderdelen zodanig veel dat het goedkoper is een nieuwe laptop te leveren. Zo hard zal het niet lopen, maar een goede back-up maken is wel verstandig.
Hopelijk kan je hier wat mee.
Groeten
Thecis
Hoi Jelmer,
Zelf heb ik een tijd lang in een winkel (Dixons) gewerkt. Wat je beschrijft komt mij voor als sluiting (lees: kortsluiting) ergens in de bedrading of op een chip. Is niet ernstig voor jou, maar het valt wel onder de fabrieksfouten en valt gewoon onder de garantie.
Waardoor ik denk dat dat het is, komt omdat je computer ook kraakt als je niets doet. Dat is een heel vaag teken. Daarom denk ik dus dat het sluiting is.
Ik zou gewoon even langs de winkel gaan en aanbieden voor reparatie. Wacht er niet te lang mee, want Sony is zeer galant binnen de garantie, maar daarbuiten wil het nog wel eens lastig zijn en betaal je voor iets wat helemaal niet hoeft.
Maak wel een back-up voordat je het opstuurt. In het meest erge geval kosten de te vervangen onderdelen zodanig veel dat het goedkoper is een nieuwe laptop te leveren. Zo hard zal het niet lopen, maar een goede back-up maken is wel verstandig.
Groeten
Thecis
Hoi Jelmer,
Groeten
Thecis
Okee, een volgend probleem.
Ben nu een beetje aan het kijken naar garantie e.d.
Heb deze Vaio twee jaar geleden aangeschaft, met daarbij een garantieverlenging van twee jaar. Ik dacht dat ik deze goed geregistreerd had.
Nu ik een beetje aan het zoeken ben kwam ik uit bij e-support van Sony, en nu blijkt dat mijn garantieverlenging niet geactiveerd is, en mijn garantie dus vorig jaar verlopen is!
Daarnaast moet je je extra garantie binnen een jaar registreren, anders vervalt hij.
Dit is nu dus het geval. Is hier nog iets aan te doen?
Of heeft iemand een emailadres waar ik met deze vraag terechtkan? Kan momenteel niet bellen..
Het zou nl. heel erg jammer zijn als ik die extra garantie voor niets heb gekocht, omdat ik hem nu niet meer kan gebruiken...
Hallo,
ik heb een probleem met mijn VAIO VGN-FS215B.
Aangezien ik het in het Engels niet goed kan omschrijven doe ik hier maar een poging.
Ik heb sinds enkele weken een krakend geluid uit de speakers van mijn laptop.
Dit gebeurt niet constant, maar af en toe.
Ook als ik niets met de laptop doe, d.w.z. geen programma's draai.
Het maakt niet uit of ik het geluid mute of niet, het komt gewoon terug.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Bij voorbaat dank