annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

HARDE SCHIJF GECRASHED en VERVANGEN

kg161216
Nieuw

HARDE SCHIJF GECRASHED en VERVANGEN

Ik wil hier mijn ervaringen delen met het vervangen van mijn gecrashde harde schijf en die  met de SONY HELDESK. Misschien heeft iemand hier wat aan.

Toen mijn harddisk de geest gaf heb ik SONY benaderd met de vraag welk merk en type harddisk in mijn VAIO SVF1521B2E is ingebouwd. De helpdesk mailde mij het adres van hun Service  center en een prijsopgaaf voor het ophalen en diagnotiseren van mijn PC, ergens tussen de 70 en 80 Euro. Ik heb ze vriendelijk bedankt voor de info en gevraagd of ze aub antwoord op mijn vraag willen geven. Vervolgens antwoordde ze mij dat ze die informative niet mochten geven en stuurden me het adres van hun “huis leverancier” EETEUROPARTS, die mij verder zou kunnen helpen.

Ik heb toen zelf maar de schijf uit de machine gehaald, merk en type nummer genoteerd en op  internet gezocht naar een vergelijkbare schijf. Die had ik snel gevonden, besteld en ingebouwd.

Nu moest ik windows nog installeren maar ik miste de key van mijn windows versie. Vervolgens weer een mailtje naar de HELPDESK gestuurd en hen onder vermelding van mijn windowsversie, het type- en serienummer de vraag gesteld of ze mij de key van windows konden mailen omdat ik mijn kapotte harde schijf heb vervangen. Hun antwoord: “Dat is helaas niet mogelijk u moet een nieuwe licentie kopen”

Na wat onderzoek op internet kwam ik erachter dat wat de HELPDESK mij vertelde absolute onzin is. De sleutel staat namelijk in het BIOS en bij windows herinstallatie wordt de key automatisch uitgelezen.  Je hoeft zelf niets in te vullen. Ik heb vervolgens via de windows site een USB start-up stick aangemaakt en hiermee windows probleemloos geinstalleerd.  

PS als je je windows software officieel geregistreerd hebt kun je je key en de laatst geinstalleerde  windows versie ook daar vinden.

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Bedankt voor het delen van de oplossing.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!