annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Accu duur VGN FZ series

Rickstar86
Bezoeker

Accu duur VGN FZ series

Ik heb onlangs een VGN FZ19VN gekocht en het viel mij op dat er vrij kort op met de accu gewerkt kan worden. Bij de specs van Sony maar ook andere sites staat dat er ruim 4 uren gewerkt kan worden, maar ik red slechts 2 uurtjes, daarna moet de adapter erin.

Ik wik graag weten van mensen met dezelfde serie hoe jullie ervaring hiermee is. Bedankt!

Rick

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.en_NL.title
Carelino
Bezoeker

Ik heb onlangs een VGN FZ19VN gekocht en het viel mij op dat er vrij kort op met de accu gewerkt kan worden. Bij de specs van Sony maar ook andere sites staat dat er ruim 4 uren gewerkt kan worden, maar ik red slechts 2 uurtjes, daarna moet de adapter erin.

Ik wik graag weten van mensen met dezelfde serie hoe jullie ervaring hiermee is. Bedankt!

Rick


Ik heb niet dezelfde serie. Maar ik wil je aangeven dat het allemaal afhangt van de instellingen van je laptop. Als je bijvoorbeeld wireless aan hebt staan gaat je batterij zo leeg. Bluetooth helpt ook niet echt. Daarnaast de helderheid van je scherm weegt ook zwaar. HOe lichter hoe korter je batterij meegaat. Ook wat je doet terwijl je de batterij gebruikt telt mee. Als je een game aan het spelen bent zuipt het batterijen. Veel gebruik maken van harde schijf ook.

Als je alleen met Word werkt om brieven te typen dan gaat je batterij stukken langer mee. Maar goed vrijwel niemand doet dat.

Kortom veel dingen die je in je achterhoofd moet hebben. Tip je kunt bij je "device manager" verschillende apparatuur uitzetten als je er geen gebruik van maakt. Bijv modem, firewire, camera, memory card reader (all depending what your laptop has).

Rickstar86
Bezoeker

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad mijn wireless aanstaan. Mijn beeldscherm heb ik wel op aller donkerst... dus minst verbruik. Ik surf alleen wat rond, speel geen games, luister wel af en toe muziek, maar zet het altijd heel zacht. Ik zal nog wel een keer uittesten met wireless uit. Even kijken hoeveel het scheelt. Maar toch bedankt!

Groet

Rickstar86
Bezoeker

Ik heb eigenlijk nog een andere vraag :tongue:

Is het verstandig om de adapter in te laten, ook al is de accu 100% geladen? Of is dit schadelijk voor de accu? Ik werk meestal thuis en weet dan niet of ik met accu moet werken of adapter..... alvast bedankt!

profile.country.en_NL.title
Carelino
Bezoeker

Ik heb eigenlijk nog een andere vraag  :tongue: 

Is het verstandig om de adapter in te laten, ook al is de accu 100% geladen? Of is dit schadelijk voor de accu? Ik werk meestal thuis en weet dan niet of ik met accu moet werken of adapter..... alvast bedankt!


Naar mijn weten en wat ik erover gelezen heb kan je de accu er gewoon in laten. Het is pas schadelijk voor de accu als je batterij van je laptop bijv op 20% of andere soorten ziten zoals 70% enz waar je vervolgens de stroom op aansluit. Altijd aan te raden je batterij in zover mogelijk leeg te krijgen.

Bovendien neem je een groot risico als je de adapter eruit haalt. Indien de stroom uitvalt of 1 of andere idioot tegen je adapter draad aanloopt of wellicht jijzelf zo stom bent wanneer je uit je stoel op staat met laptop op schoot je de troom eruit trekt (heb ik vaak gedaan). Dat zou heel slecht zijn voor je gehele computer. Naast dit alles haal je ook de balans uit de laptop en ligt het ook niet meer lekker op schoot. Wellicht wordt het vuil daar in extreme gevallen.

Kortom genoeg nadelen om het dus niet eruit te halen.

Ik was nog vergeten te zeggen dat je de stroomvoorziening voor je laptop ook kan instellen in power options kan je verschillende poweroptions gebruiken. Verschillende opties om stroom te besparen. Volgens mij kan je het ook zo instellen dat als je adapter eruit haalt het automatisch overspringt naar de gewenste powerplan.

Veel succes ermee.

Rickstar86
Bezoeker

Erg bedankt voor je reactie.

Het is mij bekend dat ik verschillende energieschema kan hanteren. Het wordt de komende tijd experimenteren dus.

Ik kwam vandaag erachter dat de sluimerstand, gegevens opgeslagen en laptop uit, verdwenen is. Ik kan nu alleen op de slaapstand doen, gegevens opgeslagen en laag energieverbruik. Maar goed.. zo heb ik elke dag wel wat gedonder met Vista. Hopelijk ligt het aan Vista en niet aan de Vaio.... wachten op SP1.

profile.country.en_NL.title
Carelino
Bezoeker

Erg bedankt voor je reactie.

Het is mij bekend dat ik verschillende energieschema kan hanteren. Het wordt de komende tijd experimenteren dus.

Ik kwam vandaag erachter dat de sluimerstand, gegevens opgeslagen en laptop uit, verdwenen is. Ik kan nu alleen op de slaapstand doen, gegevens opgeslagen en laag energieverbruik. Maar goed.. zo heb ik elke dag wel wat gedonder met Vista. Hopelijk ligt het aan Vista en niet aan de Vaio.... wachten op SP1.


Gebruik Hibernate (soort van winterslaap). Gebruikt wel wat ruimte van je harde schijf, maar het is idiaal en verbruik het minste stroom.

Rickstar86
Bezoeker

Erg bedankt! Als ik nog nieuws of vragen heb dan verschijnt het hier wel weer!
Thanks!