annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Het verhaal achter het ontwerp: h.ear-hoofdtelefoons

profile.country.NL.title
Ellen_M
Lid
Lid
1.649  Weergaven
 
Auteur: Sony Europe
 

Pink-heads-lifestyle.jpg

Sony heeft genoeg verschillende hoofdtelefoons voor wie van muziek wil genieten in de hoogst mogelijke kwaliteit, maar wat als we een hoofdtelefoon willen die ook bij onze persoonlijke stijl past? Met dit in gedachten heeft Sony een nieuwe lijn hoofdtelefoons ontwikkeld met een prachtig, modern ontwerp dat de geweldige geluidskwaliteit weerspiegelt: de h.ear-hoofdtelefoons.

Aoyagi-san, een van de hoofdontwerpers van h.ear, wilde mensen direct verliefd laten worden op het ontwerp van de hoofdtelefoons. "We hebben ons tijdens het ontwerpproces sterk gericht op een moderne en stijlvolle look die hopelijk een nieuwe generatie consumenten zal aanspreken," aldus Aoyagi-san. "Ik denk dat dit de juiste richting voor ons is."

2-Headphones hi-res colours.jpg

De grootste uitdaging voor de ontwerpers was het uitkiezen van de vijf verschillende kleuren. Alle kleuren werden urenlang getest en besproken. "Ik wilde me richten op iets heel nieuws en primaire kleuren vermijden, omdat die al zo vaak worden gebruikt," zegt Aoyagi-san. "Ik wilde werken met nieuwe, innovatieve kleuren. Dit was een uitdaging voor ons, maar ik denk dat deze kleuren een nieuwe dimensie aan het merk Sony geven."

Aoyagi-san en de rest van het ontwerpteam gingen op zoek naar wat zij 'tussenin'-tinten noemen. "Hiermee bedoelen we kleuren die niet herkenbaar zijn als één bepaalde kleur, maar die juist tussen twee duidelijke kleuren in vallen. Afhankelijk van de persoon of de omgeving kan een kleur bijvoorbeeld blauw of groen lijken. Deze 'tussenin'-tinten zijn gewoon veel interessanter."

Het vinden van de vijf perfecte tinten was echter veel moeilijker dan gedacht. "Er kwamen veel problemen en tests kijken bij het verwerken van dit 'tussenin'-concept in onze elektronica. Zo moesten de glans en helderheid van de kleuren vaak worden aangepast om precies het juiste effect te creëren. Dit proces werd nog moeilijker gemaakt doordat de vijf gekozen kleuren bij elkaar moesten passen en samen moesten zorgen voor de juiste balans en de uitstraling waarnaar ik op zoek was."

original.jpg

Na maandenlang brainstormen, experimenteren en intern beoordelen, en het produceren van meer dan 30 verschillende onderdelen in de exacte 'tussenin'-kleuren, mag het eindresultaat er zijn. Het geeft echt een nieuwe dimensie aan het merk Sony, precies zoals Aoyagi-san voor ogen had. De kleuren zijn niet alleen opvallend, maar de matte en glanzende afwerkingen zorgen ook voor een mysterieuze diepte die andere hoofdtelefoons niet hebben.

Nu kunnen we eindelijk genieten van hi-res-geluidskwaliteit die de originele studio-opnamen benadert met een hoofdtelefoon die ook bij onze persoonlijke stijl past. "Specificaties en functies zijn altijd belangrijk," vindt Aoyagi-san, "maar nu kunnen mensen audioproducten kiezen zoals ze kleding zouden uitzoeken — omdat de kleur ze aanspreekt."

Ontdek meer over het ontwerp van de h.ear-hoofdtelefoons door op de onderstaande koppeling te klikken.


Learn-more_EN.jpg