annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nieuwe G-Master FE Line Up : 28-70 f2.8, 70-200 f2.8, 85 f1.4

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Nieuwe G-Master FE Line Up : 28-70 f2.8, 70-200 f2.8, 85 f1.4

FE_GM.png

 

Gister werd dan eindelijk de langverwachte 'PRO' lens line up van Sony aangekondigd met de belangrijke 24-70 2.8 en 70-200 2.8 (met x1.4 en x2 teleconverters). Een prachtige aankondiging waar toch vele fotografen op zaten te wachten. Het gebrek aan 2.8 zooms hield vele ervan om definitief een overstap te maken. Wat ook interessant is om te zien wat er met de huidige prijzen van de 28-70 f4 en 70-200 f4 gaat gebeuren. Deze zullen waarschijnlijk niet heel erg droppen, maar er zullen er waarschijnlijk wel steeds meer tweede hands beschikbaar komen.

 

Wat informatie:

 

- De nieuwe FE lenzen zijn dus een soort 'nieuwe' serie, genaamd GM, wat staat voor G-Master

- Ze zijn uiteraard groter dan de f4 variant. Echter, lijkt het erop dat vooral de 70-200 2.8 niet eens zo veel groter is dan de f4, wat erg interessant kan zijn.

- de 24-70 gaat rond de 2200 euro kosten

- de 85 f1.4 gaat rond de 1800 euro kosten, en komt in Maart

- de 70-200 staat gepland voor mei 2016, prijs nog niet bekend. Hier voor komen ook 2 teleconverts, 1.4x en 2x

 

videos:

 

G Master -Brand concept

G Master -Technology innovation behind G Master

G Master -The supreme blend of high Resolution and beautiful Bokeh 4K movie

Sony FE G Master Series Hands on With Samples - 85mm F1.4 & 24-70 F2.8 by Dan Watson

Sony Press Event: A6300, G Master Lenses Launched

 

Het was een interessante dag! Ik kan in ieder geval niet wachten tot ze uit zijn :slight_smile:

Outstanding resolution that will remain compatible with evolving camera bodies and Softly dissolving bokeh offers extensive artistic potential for stills and movies. G Master series lenses are interchangeable lenses of the highest quality and creative potential, created by Sony with a clear vision
20 ANTWOORDEN 20
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik heb me laten vertellen dat de constante 2.8 stops echt bizar goed is voor een lens :slight_smile:

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Zag net op de site van DPreview, dat Sony nu ook voor de FE vatting lenzen heeft, die een hogere lichtsterkte hebben. En verder over nog meer superieure eigenschappen beschikken.

Met name het bokeh zou nog fraaier kunnen worden. Ik ben zeer benieuwd.

 

Na mijn overstap vanaf de Nikon D810, ook geen akelig pruts apparaat, ben ik nu met

de lenzen die ik heb, enorm tevreden over het sprankelende licht. Uiterst subtiel.

Vind de Sony nog net wat levendiger dan de Nikon. Met vergelijkbare lenzen.

*

Met name de 24-70 en 70-200, die nu alleen in f.4 zijn te verkrijgen, komen in f. 2.8

Kosten zo grofweg € 1000 meer. Zitten dus qua prijs in de A mount-sfeer.

 

Begin maar vast te sparen. Want er hebben volgens mij velen op gewacht.

Je hebt nu dus geen adaptor meer nodig, waardoor 100% gegarandeerd is

dat alle automatische functies behouden blijven.

 

't Wachten is nu nog op echt lange brandpunten. Ze zijn er al wel in de A mounts.

Maar dat zijn hele dure jongens.

 

Tot die tijd doe ik 't met een Tamron 150-600 (in 35 mm bijna 1000mm).

Met een adapter LA E3. Deze adapter behoud de goede en snelle AF. De duurdere E4 niet.

Deze combinatie wordt door velen als zeer goed bevonden.

En kost geen vermogen. 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat is een klein beetje té enthousiast @Vinc_E

F2.8 lenzen voor zoomlenzen wel goed, maar quasi elk merk heeft deze werkpaarden in huis. Het zijn "must-have" lenzen in elk cameramerk zijn arsenaal.

 

Wat de 70-200 2.8 redelijk uniek maakt is de minimale scherpstelafstand van 96cm!!!

 

Prijzen voor EU zijn trouwens 2400 euro voor de 24-70 2.8 en 2000 euro voor de 85 1.4. 

Wat uniek is voor AF-lenzen: de 70-200 2.8 en de 85 1.4 hebben 11 diafragmabladen! Dat is een schitterende zet van Sony!

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Hier heb ik net (een uurtje geleden) een topic over aangemaakt in het Camera forum @Tjardi :slight_smile:

 

https://community.sony.nl/t5/alpha-nex-camera-s/nieuwe-g-master-fe-line-up-28-70-f2-8-70-200-f2-8-85...

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Het belooft zeker veel goeds. Waar haal je die prijzen trouwens vandaan @Portmixus ? Ik heb simpelweg de dollarprijzen 1:1 naar euro over gezet :slight_smile:

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Jullie zijn me net voor.

 

Ik had ze onder het hoofdstuk lenzen geplaatst. Dacht dat het daar thuis hoorde.

 

Wat @Portmixus al zei, de overstap zal nu voor een aantal lieden wat makkelijker worden.

't Verschil tussen f.4 en f.2 .8, is niet kinderachtig.

 

Ik heb in elk geval absoluut geen spijt van de move.

Kom er vrijwel dagelijks achter dat "het ding" nog weer meer kan, dan ik denk.

 

En de resultaten, toch net een tikkie beter zijn, als mijn ook niet kinderachtig goede Nikon D810.

Het licht sprankelt nu toch nog net iets meer.

 

Ben benieuwd wat de resultaten van 't nieuwe lenzen zijn. Vooral de bokeh, zou nog weer zijn opgekrikt.

 

Op DPreview kun je al een paar dingen zien. Daar stonden ook de prijzen in dollars.

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Een aantal journalisten had het genoegen gisteren de a6300 en de nieuwe lenzen met eigen ogen te zien.

 

Hier lees je bijvoorbeeld de bevindingen van het blog Mirrorlessons: http://www.mirrorlessons.com/2016/02/11/sony-24-70mm-2-8-gm-85mm-1-4-gm-70-200mm-2-8-gm-sample-image...

 

De 85 mm lijkt me erg smakelijk :wink:

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Had het nieuws ook gelezen. Ben benieuwd of er iets van te zien is op Prof.Imaging 2016?

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Van wat ik gehoord heb, zit de kans er dik in dat ze er zullen zijn op professional imaging!

Maar het kan mogelijks ook achter glas zijn...(maar als ik mocht gokken, denk ik niet, want de release datum is in maart dus... :wink: )

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training