annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony reader wordt niet meer herkent in reader library

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
peterwillem
Bezoeker

sony reader wordt niet meer herkent in reader library

Ik heb onlangs mijn sony reader 650 gekocht en aangesloten op mijn iMac. Na aansluiten via usb op de iMac het programma Reader Library geinstalleerd.

Vervolgens een paar e-books gedownload . Deze via de biblitheek computer naar biblitheek reader gesleept. Werkte allemaal goed.

De reader vervolgens weer uitgeschakeld en los gekoppeld van de computer.

Vandaag weer de reader via usb aangesloten op computer. Het programma reader library werd toen opgestart maar nu zag ik dat daar waar sony reader had moeten staan nu " Fout"   staat. De reader wordt dus niet herkend of zo iets. Zie onderstaande afbeelding.Schermafbeelding 2011-01-02 om 23.39.50.jpg

Wie kan mij helpen?

peterwillem

20 ANTWOORDEN 20
profile.country.nl_NL.title
Lucien_Bov
Bezoeker

Beste Hr JoepJos,


Welkom op het Sony Forum.

U dient inderdaad de reader te resetten, zorg dat u wel een backup heeft van de aanwezige boeken

op uw reader.

Op de volgende manier kunt u de PRS-350 en PRS-650 resetten:


1. Maak de E-Reader los van de computer en schakel hem uit, de schuifknop voor 5 sec uitschuiven.
2. Met behulp van een dun voorwerp, zoals een paperclip, drukt u op de RESET-knop die zich bevindt op de onderste rand van de E-Reader.
3. Schakel de E-Reader weer in.
4. Terwijl het scherm ‘Opening boek ...’ wordt getoond houdt u tegelijk de knop voor ‘Vorige pagina’ en de knop voor ‘Formaat’ ingedrukt tot het ‘Reset All’-scherm wordt weergegeven.
 
Ik hoop dat u hiermee verder komt.

Met vriendelijke groet,

Lucien

Sony Medewerker.

profile.country.nl_NL.title
tokroes17
Bezoeker

Ik heb calibre geinstalleerd, en die herkent mijn reader gelijk, maar ik krijg geen boeken in calibre.

Ik heb e-books gekocht bij Bruna en na het downloaden van de boeken komen ze als acsm bestanden in mijn map e-books te staan. Als ik met calibre de boeken wil ophalen krijg ik de melding dat het DRM beveiligde boeken zijn en daar kan calibre niks mee?

profile.country.nl_NL.title
divanro30
Nieuw

Hallo Lucien,

Ik heb een een prs 600 e-reader en krijg ook een 'fout' melding sinds in lion heb geinstalleerd op mijn macbook pro. Resetten en beide knoppen ingedruk houden werkt niet op de e-reader. ik krijg het bericht "Reset All' niet.

Alle boeken op de e-reader staan er ook gewoon weer op. Wat nu? Graag aanwijzingen.

Met vriendelijke groet,

Diederik

profile.country.nl_NL.title
janenloes
Bezoeker

Mijn PRS 300 is na installatie van LION niet meer te gebruiken via mijn iMAC. Ook bij mij is de FOUT melding.

Installatie van ReaderLibraryInstaller_3.3.00.07130.dmg verhelpt het probleem niet.

De harde reset, volgens Sony handleiding, geeft evenmin de oplossing.

De PRS 300 werkt echter wel prima op een Macbook met MAC OSX 10.5.8

Het is natuurlijk te gek dat je het beheer van je boeken elders moet gaan doen.

Dit probleem heb ik ook schriftelijk bij Sony gemeld, tot op heden echter nog geen reactie ontvangen, zelfs geen ontvangst bevestiging!

Het wordt toch wel tijd dat Sony met een bruikbare update komt!

VANDAAG 11-1-2011 DE SONY UPDATE GEINSTALLERD EN HET WERKT ALLEMAAL GOED!

DE NIEUWE SOFTWARE IS OOK VEEL OVERZICHTELIJKER.

PRIMA!!

Message was edited by: janenloes

Message was edited by: janenloes

profile.country.nl_NL.title
jokealmere
Bezoeker

janenloes,

Waar staat deze software update dan? Kan hem niet vinden.

joke

profile.country.nl_NL.title
ttonie01
Bezoeker

Er zijn hier 2 soorten antwoorden:

1 - formeel kun je via Calibre geen DRM-gelockte bestanden gebruiken en dien je de Sony software te gebruiken om deze te laden/lezen - of je leest alleen "anders verkregen boeken (....)

2 - er zijn opties op vanuit Calibre de DRM-lock te verwijderen en daardoor je boeken om te zetten naar DRM-vrije versies

Stajan
Nieuw

 
profile.country.NL.title
geversc46
Nieuw

Ik zou de reader tijdens " opening books" moeten laten resetten door "vorige pagina" en " formaat" in te drukken. Maar waar zit die laatste knop???

 

k gebruik Windows 8.1

 

 

GV

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Formaat is de knop met horizontale streepjes.

 

Welk Reader heb je? 

profile.country.NL.title
geversc46
Nieuw

Dank, maar mijn reader P350, heeft geen horizontale streepjes.
Er is een knop om terug te bladeren, een knop om vooruit te bladeren, een
knop met een + teken en een knop met öptions"

--
*Gerard*