annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony reader wordt niet meer herkent in reader library

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
peterwillem
Bezoeker

sony reader wordt niet meer herkent in reader library

Ik heb onlangs mijn sony reader 650 gekocht en aangesloten op mijn iMac. Na aansluiten via usb op de iMac het programma Reader Library geinstalleerd.

Vervolgens een paar e-books gedownload . Deze via de biblitheek computer naar biblitheek reader gesleept. Werkte allemaal goed.

De reader vervolgens weer uitgeschakeld en los gekoppeld van de computer.

Vandaag weer de reader via usb aangesloten op computer. Het programma reader library werd toen opgestart maar nu zag ik dat daar waar sony reader had moeten staan nu " Fout"   staat. De reader wordt dus niet herkend of zo iets. Zie onderstaande afbeelding.Schermafbeelding 2011-01-02 om 23.39.50.jpg

Wie kan mij helpen?

peterwillem

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Lucien_Bov
Bezoeker

Beste Hr JoepJos,


Welkom op het Sony Forum.

U dient inderdaad de reader te resetten, zorg dat u wel een backup heeft van de aanwezige boeken

op uw reader.

Op de volgende manier kunt u de PRS-350 en PRS-650 resetten:


1. Maak de E-Reader los van de computer en schakel hem uit, de schuifknop voor 5 sec uitschuiven.
2. Met behulp van een dun voorwerp, zoals een paperclip, drukt u op de RESET-knop die zich bevindt op de onderste rand van de E-Reader.
3. Schakel de E-Reader weer in.
4. Terwijl het scherm ‘Opening boek ...’ wordt getoond houdt u tegelijk de knop voor ‘Vorige pagina’ en de knop voor ‘Formaat’ ingedrukt tot het ‘Reset All’-scherm wordt weergegeven.
 
Ik hoop dat u hiermee verder komt.

Met vriendelijke groet,

Lucien

Sony Medewerker.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 ANTWOORDEN 20
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Geachte Peterwillem,

Heeft u de update voor de Mac al geinstalleerd?

Dit is de update voor de Reader Library:

http://support.sony-europe.com/computing/downloads/downloads.aspx?site=odw_nl_NL&f=EBLv3.3.00.07130_...

Vriendelijke Groet,

Tha Ghost

profile.country.nl_NL.title
Hunter2011
Bezoeker

Zelfde probleem, van alles geprobeerd, maar reader wordt niet herkend. Nieuwe software geinstalleerd geen resultaat. Reader komt in library bij aankoppelen, maar met de naam fout en boeken overbrengen gaat dan niet.  Graag hulp, anders moet ik hem snel terugsturen.

profile.country.nl_NL.title
heidaatje
Bezoeker

Sony software van de e readers is een ramp.

Vergeet die software en gebruik de library van Sony niet meer.

Houdt de gedownloade licenties ervan in stand van Sony en Adobe en download gewoon Calibre. Zo gebeurd.

Daar kun je alles mee doen, veel beter dan de library van Sony.

1 minpunt.

Wanneer je de sony e reader weer aansluit op de computer blijft hij bij aanvang steeds openen en staat vervolgens vast.

Ook als je via de library van Calibre een boek wilt overzetten op je e reader van sony komt hij te voorschijn of ergens op de achtergrond wat je niet kunt zien.

Is geen probleem echter. Oplossing:

Wanneer library Sony aansluit op de PC. opent hij zich en staat vast dus op je scherm of op achtergrond wat je niet ziet, zet r. muisknop op taakbalk en open taakvenster.

Daar zie je in "toepassingen" even later de e reader van Sony bijkomen.

R. muisknop erop en verwijderen. Dit moet je dus elke keer even doen.

Daarna kun je gewoon alle boeken op Calibre die je eerst hebt gedownload waar ook vandaan en in de library bieb daar hebt gezet slepen per stuk of op de nummers in één keer selecteren en over zetten naar je e reader op de bekende manier.

profile.country.nl_NL.title
RS111111
Nieuw

ik had hetzelfde probleem; toen ik met een filebrowser de reader bekeek zag ik dat er beschadigde mappen/bestanden waren die ik niet kon verwijderen.

Toen een harde reset gedaan en software opnieuw geïnstalleerd: geen succes.

Vervolgens het interne geheugen geformatteerd, software opnieuw geïnstalleerd en alles werkte weer! Wel alle boeken op de reader kwijt natuurlijk....

Merkwaardig: na een harde reset blijven alle boeken op de reader staan; je zou verwachten dat alle weg zou zijn.

profile.country.nl_NL.title
mapilaa
Bezoeker

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb een nieuw macbook gekocht en de bibliotheek geeft dezelfde melding "fout" ipv reader.

Ik heb de harde reset gedaan, de software verwijderd en opnieuwe geinstalleerd, maar het probleem blijft

Kan iemand mij hiermee helpen? Heel veel dank!

profile.country.nl_NL.title
tokroes17
Bezoeker

Bij werkt reader library ook niet (meer) sinds ik Lion geinstalleerd heb.Heb je op je Mac soms ook OS X Lion staan.

Ik heb al aan Sony gevraagd wanneer zij een aanpassing maken om rl te laten werken onder Lion, maar nog geen antwoord gekregen, ze zijn niet zo snel bij Sony.

profile.country.nl_NL.title
Joseekruip
Bezoeker

Ik heb me uren bezig gehouden met de fout in plaats van de reader in mijn library. ergens las ik dat je moet herstarten en ondertussen de 2 en de 3 vasthouden. dat deed ik dus maar eens en het werkte!! ik kan nu gewoon mijn boeken naar mijn reader plaatsen!! ik hoop dat het voor anderen ook werkt.

profile.country.nl_NL.title
tokroes17
Bezoeker

Wat moet ik herstarten de Mac of de library en moet dat iedere keer?

Ik heb kontakt gehad met de desk van Sony en die weten niets van het library/lion probleem?

Ik heb reader library opgestart met de 2 en de 3 toetsen ingedrukt, maar ik krijg mijn reader niet te zien in rl?

Message was edited by: tokroes17

Message was edited by: tokroes17

profile.country.nl_NL.title
Joepjos
Bezoeker

Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij ontstond dit na het downloaden van een boek bij Bol.com. Het bleek een ander bestand dan e-pub te zijn. Inmiddels herkent mijn computer de e-reader niet en andersom. Zal nu toch echt moeten gaan resetten maar ben bang dat ik dan nog verder van huis ben.